پیروزی پزشکان در نظرسنجی‌های تلانگانا، جرقه درخواست‌هایی برای وزارت بهداشت تحت رهبری پزشکان را برانگیخت


از 15 پزشک MLA، 11 نفر با کنگره، سه نفر با BRS و یک نفر با BJP هستند.

از 15 پزشک MLA، 11 نفر با کنگره، سه نفر با BRS و یک نفر با BJP هستند. | اعتبار عکس: عکس نمایندگی

پس از اینکه 15 پزشک در انتخابات اخیر مجلس تلانگانا پیروز شدند، انجمن های مختلف پزشکان خواستار آن هستند که دولت جدید یک پزشک را برای پست وزیر بهداشت در نظر بگیرد.

از میان 15 نماینده منتخب، 11 نماینده با کنگره ملی هند (INC)، سه نماینده با بهارات راشترا سامیتی (BRS) و یک نماینده با حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) هستند.

انجمن پزشکان جوان تلانگانا (T-JUDA) این شعار را ابداع کرده است: مارپو راوالی، دکتر وزیر بهداشت گا کاوالی (تغییر دولت، دکتر باید وزیر بهداشت شود). رئیس T-JUDA، دکتر کاوشیک کومار پینجارلا، بر دانش عمیق پزشکان در سیستم سلامت تأکید کرد. آموزش گسترده و تجربه عملی آنها بینش روشنی را در مورد پیچیدگی های مراقبت از بیمار، مدیریت بیمارستان و پویایی پیچیده حرفه پزشکی به آنها ارائه کرد.

دکتر کاوشیک ابراز اطمینان کرد که تجربه دست اول یک پزشک به دولت جدید کمک می کند تا سیاست هایی را تدوین کند که رفاه بیمار را در اولویت قرار دهد و کارایی مراقبت های بهداشتی را افزایش دهد. این انجمن استفاده از هشتگ #doctorashealthminister را در پلتفرم های رسانه های اجتماعی آغاز کرده است.

دکتر راجیو نایک، رئیس سابق انجمن پزشکان مقیم ارشد تلانگانا (TSRDA) با تاکید بر اهمیت سلامت، خاطرنشان کرد که شهروندان این پزشکان را به عنوان نمایندگان خود انتخاب کردند و از دولت خواست که یک پزشک را به عنوان وزیر بهداشت منصوب کند.

به موازات این خواسته ها، دولت اتحادیه در حال بررسی ایجاد یک سرویس پزشکی هند (IMS) در خطوط تمام خدمات هند مانند IAS و IPS است.

هدف از این حرکت تضمین این است که مؤسسات پزشکی دارای پزشکانی هستند که عملکرد یکپارچه بخش ها را تسهیل می کنند. دکتر Kiran Madala، کنفرانس کمیته علمی ایالت IMA-Telangana، تعجب کرد که چرا با 15 پزشک که اکنون به عنوان MLA انتخاب شده اند، دولت جدید نباید واجد شرایط ترین آنها را به عنوان وزیر بهداشت منصوب کند.

دکتر کیران مدالا همچنین بر مزایای چنین قرار ملاقاتی تأکید کرد و تأکید کرد که فرد منصوب شده برای دایره پزشک در دسترس تر خواهد بود و شکاف بین متخصصان مراقبت های بهداشتی و افراد عادی را پر می کند.