برنامه برای آموزش 1 میلیون هندی در کار داده های آب و هوا و سلامت راه اندازی شد


کمک مالی 2.3 میلیون دلاری از سوی موسسه خیریه Wellcome مستقر در بریتانیا در حال تامین مالی یک برنامه مهارت داده است که توسط data.org برای راه اندازی شتاب دهنده ظرفیت داده هند اجرا می شود، که یک میلیون هندی را در نظر می گیرد که در استفاده از داده ها برای حل چالش های مربوط به آب و هوا و سلامت آموزش ببینند.  عکس: وب سایت data.org

کمک مالی 2.3 میلیون دلاری از سوی موسسه خیریه Wellcome مستقر در بریتانیا در حال تامین مالی یک برنامه مهارت داده است که توسط data.org برای راه اندازی شتاب دهنده ظرفیت داده هند اجرا می شود، که یک میلیون هندی را در نظر می گیرد که در استفاده از داده ها برای حل چالش های مربوط به آب و هوا و سلامت آموزش ببینند. عکس: وب سایت data.org

کمک مالی 2.3 میلیون دلاری از سوی موسسه خیریه Wellcome مستقر در بریتانیا، بودجه یک برنامه مهارت داده را که توسط data.org، یک سازمان جهانی تحت حمایت بنیاد راکفلر و مرکز مسترکارت برای رشد فراگیر، اجرا می شود، تامین می کند. data.org اعلام کرد که این برنامه با سه دانشگاه همکاری خواهد کرد – دانشگاه آشوکا، موسسه فناوری اطلاعات ایندراپراستا و BITS Pilani – برای راه اندازی شتاب دهنده ظرفیت داده هند، که یک میلیون هندی را در نظر می گیرد که در استفاده از داده ها برای حل آب و هوا و سلامت آموزش دیده اند. چالش های مرتبط

دانیل میخائیلوف، مدیر اجرایی data.org در رویدادی در مرکز دانشگاه شیکاگو در دهلی به مناسبت راه اندازی این شتاب دهنده گفت: «پتانسیل 3.5 میلیون متخصص داده در سراسر جهان وجود دارد. ما می خواهیم هند سهم بزرگی در آن داشته باشد.» بازوی جنوب آسیای چنای آزمایشگاه اقدام فقر عبداللطیف جمیل (J-PAL) نیز بر روی این شتاب دهنده کار خواهد کرد.

سوپراتیک گوها، استاد مهندسی مولکولی پریتزکر، داده‌های شیمی خاک و آلودگی رودخانه‌ها را به‌عنوان دو موردی که جمع‌آوری داده‌های پیچیده اما آشکارکننده می‌تواند تصمیم‌گیری‌های سیاستی را تعیین کند، ذکر کرد. دکتر گوها گفت: «برای مهندسان دشوار است که بتوانند تأثیر بزرگی داشته باشند، مگر اینکه نتوانند تعامل و آموزش خود را گسترش دهند.

با استفاده از داده ها

سخنرانان دیگر نیاز به متقاطع بودن هنگام کار با داده را برجسته کردند. شاون اِی کول، استاد واحد مالی مدرسه بازرگانی هاروارد، نمونه ای از مطالعه رام فیشمن، استاد اقتصاد را مطرح کرد که نشان می داد، وقتی به کشاورزان در بیهار کارت بهداشت خاک داده می شد، هیچ تغییری در عملکرد آنها به وجود نیامد. پیامدهای کارت محدود بود. با این حال، زمانی که کشاورزان منابع سمعی و بصری را با توضیحات خانه به خانه توسط کشاورزان ارائه کردند، درک کشاورزان شش برابر شد.

دکتر کول گفت: «داشتن داده کافی نیست. “شما باید داده ها را به گونه ای تحویل دهید که مردم به آن اعتماد کنند، آنها را باور کنند و مایل به انجام آن باشند.”

شکاف استعداد

سانتوش هاریش، یک مسئول برنامه در Open Philanthropy گفت: “نامزد ایده آل برای نقش های حتی در سطح ابتدایی با بسیاری از سازمان های غیرانتفاعی … کسی است که آموزش بین رشته ای معقولی دارد اما مهارت های فنی قوی در یک حوزه دارد.” آقای هاریش با تاکید بر شکاف استعدادی که باید در سازمان های غیرانتفاعی که روی مسائل اجتماعی کار می کنند پر شود، افزود: “و این چیزی است که مانند یک جوان 24 ساله انتظار می رود، که به نظر من قهرمانانه است.”

آبیشک سینگ، رئیس و مدیر اجرایی بخش ملی دولت الکترونیکی وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات، گفت که چندین بخش دولتی “حافظان حجم زیادی از داده ها هستند.” آقای سینگ به این نکته اشاره کرد که چگونه می‌توان از چندین نقطه داده برای پیش‌بینی و اندازه‌گیری آلودگی هوا استفاده کرد: «اگر ما به منابع داده‌ای مناسب دسترسی داشته باشیم و بتوانیم مدل‌هایی بسازیم که پیش‌بینی کنند چه پارامترهایی بر آب و هوا و کیفیت هوا تأثیر می‌گذارند، ما می‌شویم. آقای سینگ گفت که می تواند استراتژی های کاهش دهنده را اتخاذ کند.