ابتکار کمک های اولیه جیوادوتا EMRI GHS برای توانمندسازی دانش آموزان در 100 مدرسه دولتی تلانگانا


موسسه تحقیقات مدیریت اضطراری GVK Enterprise, Green Health Services (EMRI-GHS) در حال برنامه ریزی برای اجرای Jivadhuta، یک طرح آموزشی کمک های اولیه در مدارس در 100 مدرسه دولتی در سراسر Telangana است. در صورت موفقیت، این مدل در چندین کشور تکرار خواهد شد و گامی مهم در ماموریت ارزش آفرینی و ملت سازی سازمان خواهد بود.

پوشش مهارت های ضروری مانند CPR. رسیدگی به حوادث خفگی و غش؛ مدیریت نیش مار؛ و با توقف خونریزی، این آموزش دانش آموزان را با یادگیری تجربی عملی توانمند می کند. نماینده EMRI گفت: از طریق تمرین های نقش آفرینی، دانش آموزان دانش، مهارت ها و اعتماد به نفس برای مدیریت شرایط اضطراری تا رسیدن کمک های پیشرفته به دست می آورند و در نتیجه زنجیره بقای اجتماعی را تقویت می کنند.

برنامه آموزشی Jivadhuta که به مناسبت Basanth Panchami معرفی شد، در مدرسه دولتی Maheshwaram Mandal HQ در 15 فوریه آغاز شد. تقریباً 500 دانش آموز، معلم، والدین و کارکنان مراقبت های بهداشتی اولیه شرکت کردند که نشان دهنده موفقیت این برنامه در انتقال دانش در مورد ایمنی در مراقبت های بهداشتی اضطراری بود.

برنامه Jivadhuta، به عنوان بخشی از ابتکارات مسئولیت اجتماعی شرکتی (CSR) EMRI-GHS، مطابق با سیاست ملی آموزش 2020 و تأکید آن بر آموزش مهارت های زندگی، بر روی یک میلیون دانش آموز و اعضای جامعه تأثیر می گذارد. هر کتابخانه مدرسه یک کتابچه راهنمای مراقبت های اضطراری، یک جعبه کمک های اولیه و پوسترهای آموزنده در مورد خدمات اورژانسی مانند 108، 1962 و Dial 100 دریافت می کند.

بخش تخصصی، مرکز آموزش پزشکی اورژانس (EMLC) در EMRI-GHS، نقشی اساسی در طراحی و اجرای طرح آموزشی Jivadhuta ایفا کرده است. نماینده EMRI افزود: علاوه بر این، بنیاد Vandemataram در هماهنگی با 100 مدرسه دولتی و نهایی کردن برنامه های این برنامه تاثیرگذار نقش مهمی داشته است.