داروی بومی برای بیماری سلول داسی شکل تولید شد


این تصویر میکروسکوپ الکترونی ارائه شده توسط مؤسسه ملی بهداشت در سال 2016، یک سلول خونی را نشان می دهد که توسط بیماری سلول داسی شکل تغییر یافته است.

این تصویر میکروسکوپ الکترونی ارائه شده توسط مؤسسه ملی بهداشت در سال 2016، یک سلول خونی را نشان می دهد که توسط بیماری سلول داسی شکل تغییر یافته است. | اعتبار عکس: AP

شرکت Akmus Drugs and Pharmaceutical Limited مستقر در دهلی از تولید داروی جدیدی برای بیماری سلول داسی شکل در 16 مارس خبر داد.

این دارو اولین داروی بومی و پایدار در دمای اتاق برای بیماری سلول داسی خواهد بود که تنها با 1 درصد قیمت جهانی در دسترس خواهد بود.

انتظار می رود که شرکت داروسازی این دارو را با قیمت کمتر از 600 روپیه در اختیار دولت قرار دهد.

منسوخ منداویا، وزیر بهداشت اتحادیه از این اعلام استقبال کرد و گفت که این دارو به رهایی هند از بیماری سلول داسی شکل کمک می کند.

بیماری سلول داسی شکل یک بیماری ژنتیکی خونی است که کل زندگی بیمار را تحت تاثیر قرار می دهد.

به گفته گروه داروسازی، توسعه سوسپانسیون خوراکی هیدروکسی اوره در دمای اتاق پایدار به طور خاص برای بیمارانی که با بیماری سلول داسی شکل مبارزه می کنند، طراحی شده است و در تمام گروه های سنی گسترش می یابد. سرنگ های خوراکی برای تجویز دوز دقیق ارائه می شود.

این شرکت گفت که برخلاف قیمت واردات فعلی حدود 77000 روپیه برای برند جهانی محلول هیدروکسی اوره (که نیاز به نگهداری در دمای 2 تا 8 درجه سانتیگراد دارد)، Akmus دسترسی به داروی مقرون به صرفه را تضمین می کند.

هند بیماری سلول داسی شکل را به عنوان یکی از 10 مشکل عمده ای که افراد قبیله ای را به طور نامتناسبی تحت تأثیر قرار می دهد ذکر کرده است. دولت مرکزی اخیراً از راه اندازی مأموریتی برای از بین بردن بیماری سلول داسی شکل تا سال 2047 خبر داد.