اعتصاب IMA در اعتراض به خشونت علیه پزشکان باعث اختلال در عملکرد بیمارستان ها در کرالا شد


کلینیک بیماران متروکه (OP) در بیمارستان عمومی دولتی، در جریان اعتصاب انجمن پزشکی هند (IMA)، در تیرووانانتاپورام

کلینیک بیماران متروکه (OP) در بیمارستان عمومی دولتی، در جریان اعتصاب انجمن پزشکی هند (IMA)، در تیرووانانتاپورام | اعتبار عکس: س.مهینشا

اعتصاب صبح تا غروب پزشکان در بیمارستان‌های بخش دولتی و خصوصی در سراسر ایالت، عملکرد عادی بیمارستان‌ها را در روز جمعه مختل کرد.

کلینیک‌های بیماران دیگر کار نکردند و جراحی‌های انتخابی نیز به حالت تعلیق درآمد. فقط بخش اورژانس، اتاق زایمان و جراحی های پیوند از اعتصاب مستثنی شدند.

همچنین بخوانید | با افزایش حملات، پزشکان برای یادگیری دفاع شخصی

ضربه ضربه

اگرچه اعتصاب یک هفته پیش توسط پزشکان اعلام شده بود و پوسترهایی در بیمارستان ها نصب شده بود که به بیماران در مورد اعتصاب هشدار می داد، اکثر بیمارانی که روز جمعه به بیمارستان ها مراجعه کردند هیچ اطلاع قبلی از عدم کارکرد کلینیک های OP نداشتند.

در برخی موارد، بیماران برای بررسی به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کردند، زیرا روز جمعه قبل از آن به آنها قرار ملاقات داده شده بود. بیمارانی که نیاز به مراقبت فوری داشتند توسط پزشکان در بخش اورژانس تحت مراقبت قرار گرفتند.

دلیل اعتصاب IMA

پزشکان در 17 مارس 2023، جمعه در مقر انجمن پزشکی هند (IMA) در تیرووانانتاپورام تحصن کردند.

پزشکان در 17 مارس 2023، جمعه در مقر انجمن پزشکی هند (IMA) در تیرووانانتاپورام تحصن کردند. اعتبار عکس: MAHINSHA S

پزشکان در سراسر ایالت در پاسخ به فراخوان اعتصابی که توسط انجمن پزشکی هند صادر شده بود، در اعتراض به این واقعیت که پلیس در دستگیری افرادی که متهم به حمله فیزیکی به یک پزشک در کوژیکوده دو هفته پیش بودند، ناکام ماندند.

با تصمیم بیش از 40 انجمن حرفه ای پزشکان و مدیران بیمارستان ها برای پیوستن به اعتصاب، ایالت شاهد یکی از شدیدترین اعتراضات انجمن پزشکی در چند وقت اخیر است.

IMA و دیگر نهادهای حرفه‌ای پزشکان در بیانیه‌های جداگانه‌ای خاطرنشان کردند که خشونت علیه پزشکان و بیمارستان‌ها در چند وقت اخیر در ایالت تشدید شده است و پزشکان نمی‌توانند در فضایی کار کنند که تئوری احساس خطر و آسیب‌پذیری داشته باشد.

همچنین بخوانید | برادری پزشکی بیانیه MLA در مورد خشونت علیه پزشکان را رد می کند

نه یک محکومیت

به گفته IMA، اگرچه ایالت در سال 2012 قانون افراد خدمات بهداشتی و درمانی کرالا و مؤسسات خدمات بهداشتی (پیشگیری از خشونت و آسیب به دارایی) را تصویب کرده است، اما تا به امروز حتی یک محکومیت وجود نداشته است.

در سه سال گذشته نزدیک به 200 مورد خشونت و حمله فیزیکی علیه پزشکان و بیمارستان‌ها در کرالا رخ داده است. پزشکان نگران هستند که دستورات بی‌شماری صادر شده توسط دادگاه عالی که خشونت علیه بیمارستان‌ها را با نگرانی مورد توجه قرار داده است، توسط دولت ایالتی مورد توجه قرار نگرفت.

پزشکان از تصمیم دولت برای اصلاح قانون 2012 استقبال کرده اند تا با خشونت علیه بیمارستان ها و پزشکان با شدت بیشتری برخورد شود. آنها خواستار دستگیری فوری تمامی متهمان حادثه کوژیکود و ایجاد محیط امن در بیمارستان ها برای کار پزشکان شدند.