همه موارد پیوند عضو، چه از اهداکننده زنده یا فوت شده، باید NOTTO-ID منحصر به فرد داده شود


عکس فقط برای مصور استفاده شده است.

عکس فقط برای مصور استفاده شده است.

کلیه موارد پیوند عضو، چه از یک اهداکننده زنده و چه متوفی، دارای شناسه منحصربه‌فرد سازمان ملی پیوند اعضا و بافت (NOTTO) برای اهداکننده و گیرنده خواهد بود. این باید توسط بیمارستان از وب سایت NOTTO (www.notto.mohfw.gov.in) تولید شود. وزارت بهداشت اتحادیه دستورالعملی را برای حذف معاملات تجاری با اعضای بدن، به ویژه آنهایی که شهروندان خارجی را درگیر می کند، صادر کرده است.

این وزارتخانه گفت که آخرین دستور صادر شده به همه ایالت ها و سرزمین های اتحادیه، پس از گزارش هایی مبنی بر تخلف و افزایش تعداد پیوند اعضا مربوط به خارجی ها در کشور صادر شده است. همچنین خواستار نظارت دقیق تر این گونه پیوندها توسط مقامات محلی شده است.

این وزارتخانه در بیانیه خود در اوایل این ماه گفته بود که مقام مناسب ایالتی که بر اساس قانون پیوند اعضا و بافت‌های انسانی (THOTA) 1994 منصوب شده است، باید پیوندهای مربوط به اتباع خارجی در ایالت را بررسی کند، جدا از هر شکایت در مورد نقض هر یک از مقررات یا ضوابط قانون، با اقدامات مقتضی در صورت آشکار شدن چنین تخلفاتی.

NOTTO-ID برای در نظر گرفتن تخصیص اعضا در صورت پیوند اهداکننده متوفی اجباری است، این شناسه در صورت پیوند اهداکننده زنده نیز باید در اولین فرصت، حداکثر ظرف 48 ساعت پس از انجام عمل پیوند ایجاد شود. ارتباط گفت.

وزارت همچنین خواستار ایجاد سیستم بازرسی منظم از بیمارستان ثبت شده برای پیوند/بازیابی توسط مقامات دولتی مربوطه و نظارت بر کیفیت پیوند، پیگیری بعد از عمل اهداکننده و گیرنده و نتایج شده است. .

هر گونه تخلف از THOTA، 1994 و قوانین آن باید مورد بررسی قرار گیرد، و اقدام مناسب شامل تعلیق ثبت نام برای انجام پیوند اعضا در صورتی که بیمارستان ها درگیر فعالیت های غیرقانونی باشند، می شود.

بارها و بارها نامه هایی به ایالت ها برای به اشتراک گذاری داده های مربوط به اهدای عضو و پیوند با NOTTO نوشته شده است. با این حال، اطلاعات کامل هنوز دریافت نمی شود. مجدداً درخواست می‌شود که از جمع‌آوری منظم و اشتراک‌گذاری داده‌های همه موارد پیوند، از جمله موارد خارجی‌ها با NOTTO به صورت ماهانه اطمینان حاصل شود.»

ضمناً طبق مفاد THOTA در مورد اتباع خارجی، قبل از برداشتن یا پیوند عضو یا بافت یا هر دو، تأییدیه قبلی کمیته مجوز لازم است. هنگامی که اهداکننده یا گیرنده پیشنهادی یک خارجی باشد، یک مقام ارشد سفارت کشور مبدأ باید رابطه بین اهداکننده و گیرنده را مطابق فرم 21 THOTA تأیید کند و در صورتی که کشوری سفارتخانه نداشته باشد. هند، گواهی رابطه، در همان قالب، باید توسط دولت آن کشور صادر شود.

قوانین همچنین پیش بینی هایی برای تأیید صحت مدارک اهداکننده و گیرنده توسط مقامات ارشد سفارت دارند. کمیته مجوز و مقام ارشد سفارت نیز موظفند ارزیابی و تأیید کنند که اهدای عضو از روی عشق و محبت انجام شده است. هیچ تراکنش مالی بین گیرنده و اهداکننده وجود نداشت. این وزارتخانه در پاسخ به سوالی که در اوایل سال جاری توسط مالا روی، نماینده مجلس در مورد اهدای کلیه در بیمارستان‌های خصوصی مطرح شد، تاکید کرد و هیچ فشار یا اجباری بر اهداکننده وجود نداشت.