هند کتابچه راهنمای اهدای عضو و پیوند را به زودی منتشر می کند


وزارت بهداشت اتحادیه گفت که به زودی یک کتابچه راهنمای پیوند و یک دوره استاندارد برای آموزش هماهنگ کنندگان پیوند منتشر خواهد کرد.  تصویر فقط برای مقاصد نمایشی.

وزارت بهداشت اتحادیه گفت که به زودی یک کتابچه راهنمای پیوند و یک دوره استاندارد برای آموزش هماهنگ کنندگان پیوند منتشر خواهد کرد. تصویر فقط برای مقاصد نمایشی. | اعتبار عکس: هندو

سازمان ملی پیوند اعضا و بافت (NOTTO) در حال کار بر روی کتابچه راهنمای پیوند به عنوان راهنمای گام به گام اجرای برنامه های اهدا و پیوند اعضا در بیمارستان ها و دوره استاندارد آموزش هماهنگ کننده های پیوند است. وزارت بهداشت اتحادیه در بیانیه ای در 3 مه گفت که هر دو این اسناد به زودی تکمیل و منتشر خواهند شد.

این سازمان افزود که عمودی برای هماهنگی، آموزش و حساب‌های منابع انسانی در NOTTO برای اجرای بهتر برنامه ایجاد شده است.

علاوه بر این، دولت به کارمندان دولت مرکزی که عضوی را به عنوان یک اقدام رفاهی ویژه در جهت منافع عمومی اهدا می‌کنند، مرخصی ویژه تا 42 روز اعطا کرد.

این وزارت افزود که تعداد کل پیوند اعضا در کشور از کمتر از 5000 پیوند در سال 2013 به بیش از 15000 پیوند در سال 2022 افزایش یافته است.

همچنین بخوانید | اکنون محدودیت سنی برای ثبت نام برای پیوند اعضا وجود ندارد

اکنون، به دلیل هماهنگی بهتر از طریق شبکه سازمان‌های پیوند اعضا و بافت در سطح ملی، ایالتی و منطقه‌ای، اعضای بیشتری به ازای هر اهداکننده متوفی در حال استفاده است.

این وزارتخانه اعلام کرد: در سال 2016، 2265 عضو از 930 اهداکننده فوت شده استفاده شده است، در حالی که از 904 اهداکننده فوت شده در سال 2022، 2765 عضو قابل استفاده بوده است.