آیا جراحی ها باید به صورت زنده پخش شود؟ NMC کمیته ای را برای ارائه توصیه ایجاد می کند


عکس فقط برای نمایش استفاده می شود.

عکس فقط برای نمایش استفاده می شود.

پس از بحث عمومی جاری در مورد اینکه آیا جراحی های پزشکی باید به صورت زنده پخش شوند، کمیسیون ملی پزشکی (NMC) اکنون کمیته ای متشکل از کارشناسان را برای ارائه توصیه هایی در مورد این موضوع تشکیل داده است. رگولاتور پزشکی اوج همچنین به دنبال نظرات ذینفعان و مردم در مورد پخش زنده اقدامات جراحی بیماران توسط بیمارستان های خصوصی است. پیشنهادات قرار است تا اوایل فوریه امسال ارسال شوند.

این دستور اخیر که در 23 ژانویه صادر شده است، در پاسخ به دادخواست ارائه شده به دادگاه عالی هند برای تعیین دستورالعملی برای تنظیم پخش زنده جراحی هایی که بدون رضایت آگاهانه بیماران انجام می شود، صادر شده است.

NMC در آخرین اطلاعیه عمومی خود به یک دادخواست کتبی به دیوان عالی اشاره کرد که در آن خواهان اظهار داشت که بسیاری از بیمارستان‌های خصوصی به طور تجاری از بیماران استثمار می‌کنند و از آنها به عنوان الگو برای تحقق اهداف باطنی خود از طریق پخش زنده جراحی در کنفرانس‌ها استفاده می‌کنند.

«شرکت‌های مختلف خود را تبلیغ می‌کنند و از بدبختی بیماران استثمار شده به ثروت می‌رسند. حمایت مالی تبلیغاتی و نمایش حرفه ای هدف واقعی این پخش ها را تحت الشعاع قرار می دهد. مراکز مراقبت های بهداشتی توانایی های خود را به نمایش می گذارند، جراحان مهارت های خود را به رخ می کشند و شرکت ها محصولات خود را همه به بهای ایمنی بیمار تبلیغ می کنند. در این طومار ادعا شده است که ویدئوهای جراحی از پیش ضبط شده، ویرایش شده برای رفع نیازهای آموزشی، می‌توانند به همان اهداف با خطر بسیار کمتری دست یابند.

کمیسیون افزوده است که در اجرای دعای درخواست کننده تصمیم گرفته شده است که کمیته ای متشکل از کارشناسان تشکیل شود تا با تایید رئیس شورای ملی مقاومت در مورد موضوع پخش زنده عمل های جراحی توسط بیمارستان های خصوصی کشور توصیه هایی ارائه کنند.

در این اطلاعیه از کلیه ذینفعان و عموم مردم دعوت می شود تا ظرف 10 روز آینده نظرات خود را در خصوص موضوع مذکور از پخش زنده جراحی ارائه دهند و کمیته را در پیگیری فرآیند تصمیم گیری متعادل و آگاهانه تسهیل کنند. خواندن.

در همین حال، یک مطالعه اخیر با عنوان –ایمنی و اثربخشی پخش زنده روش های جراحی: بررسی سیستماتیک اشاره کرد که پخش زنده روش های جراحی (LBSP) در چند دهه گذشته در کنفرانس ها و جلسات آموزشی محبوبیت پیدا کرده است. این مطالعه نشان داد که LBSP می‌تواند ارزش آموزشی داشته باشد اما ایمنی بیمار ممکن است به خطر بیفتد.

این مطالعه نتیجه گرفت: “یک چارچوب استاندارد گزارش در مورد LBSP و نتایج آن از دیدگاه اخلاقی و ایمنی بیمار مورد نیاز است.”

خود جامعه پزشکی در این مورد اختلاف نظر دارد و بخشی از پزشکان می‌گویند که در مورد ایمنی بیمار نمی‌توان مصالحه کرد و حتی با جراحی‌های ثبت‌شده نیز می‌توان به آموزش پزشکی دست یافت، در حالی که برخی دیگر این را ابزاری مهم برای تربیت پزشکان جوان می‌دانند.