مطالعه هوش مصنوعی: بیش از 10 میلیون سالمند در هند احتمالاً زوال عقل دارند


بر اساس اولین مطالعه در نوع خود، بیش از 10 میلیون سالمند 60 ساله یا بیشتر در هند ممکن است به زوال عقل مبتلا باشند، که با نرخ شیوع در کشورهایی مانند ایالات متحده و بریتانیا قابل مقایسه است.  تصویر برای نمایندگی

بر اساس اولین مطالعه در نوع خود، بیش از 10 میلیون سالمند 60 ساله یا بیشتر در هند ممکن است به زوال عقل مبتلا باشند، که با نرخ شیوع در کشورهایی مانند ایالات متحده و بریتانیا قابل مقایسه است. تصویر برای نمایندگی | اعتبار عکس: K Murali Kumar

بر اساس اولین مطالعه در نوع خود، بیش از 10 میلیون سالمند 60 ساله یا بیشتر در هند ممکن است به زوال عقل مبتلا باشند، که با نرخ شیوع در کشورهایی مانند ایالات متحده و بریتانیا قابل مقایسه است.

این تحقیق در مجله منتشر شده است نوروپیدمیولوژی، از تکنیک هوش مصنوعی (AI) معروف به یادگیری ماشین نیمه نظارت شده برای تجزیه و تحلیل داده های 31477 سالمند استفاده کرد.

تیم بین المللی محققان دریافتند که میزان شیوع زوال عقل در بزرگسالان 60 ساله یا بیشتر در هند می تواند 8.44 درصد باشد که معادل 10.08 میلیون سالمند در این کشور است.

همچنین بخوانید: زوال عقل: چیست، چه زمانی باید نگران شوید و چگونه می توانید به دیگران کمک کنید

به گفته آنها، این در مقایسه با نرخ شیوع ثبت شده در گروه های سنی مشابه 8.8 درصد در ایالات متحده، 9 درصد در بریتانیا و بین 8.5 تا 9 درصد در آلمان و فرانسه است.

محققان دریافتند شیوع زوال عقل در افرادی که مسن‌تر بودند، زن بودند، تحصیلات نداشتند و در مناطق روستایی زندگی می‌کردند بیشتر بود.

هائومیائو جین، یکی از نویسندگان این مطالعه و مدرس علوم داده های بهداشتی در دانشگاه ساری، گفت: “تحقیق ما بر اساس اولین و تنها مطالعه ملی نشان دهنده سالمندی در هند با بیش از 30000 سالمند شرکت کننده در کشور بود.” انگلستان.

جین در بیانیه‌ای گفت: هوش مصنوعی در تفسیر داده‌های بزرگ و پیچیده مانند این قدرت منحصربه‌فرد دارد و تحقیقات ما نشان داد که شیوع زوال عقل ممکن است بیشتر از تخمین‌های قبلی از نمونه‌های محلی باشد.

تیم تحقیقاتی از دانشگاه ساری، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، دانشگاه میشیگان، هر دو در ایالات متحده، و موسسه علوم پزشکی سراسر هند، دهلی نو یک مدل یادگیری هوش مصنوعی توسعه دادند.

این مدل بر روی داده‌ها آموزش داده شد که شامل 70٪ مجموعه داده برچسب‌گذاری شده با تشخیص زوال عقل از یک اجماع آنلاین جدید بود.

30 درصد باقی مانده از داده ها به عنوان یک مجموعه آزمایشی برای ارزیابی دقت پیش بینی هوش مصنوعی ذخیره شده است.

هوش مصنوعی به خود آموخت که وضعیت زوال عقل را برای مشاهدات بدون برچسب بدون تشخیص زوال عقل در مجموعه داده پیش بینی کند.

پروفسور آدریان هیلتون، “همانطور که با این تحقیق می بینیم، هوش مصنوعی پتانسیل بسیار زیادی برای کشف الگوهایی در داده های پیچیده دارد، و درک ما از تاثیر بیماری ها بر افراد جوامع بسیار متفاوت را بهبود می بخشد تا از توسعه مداخلات پزشکی دقیق برای نجات جان افراد حمایت کند.” مدیر موسسه هوش مصنوعی مردم محور دانشگاه ساری افزود.