مانداویا وزیر بهداشت اتحادیه هند: کمپین کووید-19 هند جان بیش از 3.4 میلیون نفر را نجات داد و تأثیر مثبتی بر اقتصاد داشت.


منسوخ منداویه وزیر بهداشت و رفاه خانواده.

منسوخ منداویه وزیر بهداشت و رفاه خانواده. | اعتبار عکس: هندو

«هند. رویکرد «کل دولت» و «کل جامعه» را به شیوه ای پیشگیرانه، پیشگیرانه و درجه بندی شده اتخاذ کرد. بنابراین، اتخاذ یک استراتژی پاسخ جامع برای مدیریت موثر کووید-19، “دکتر منسوخ منداویا در 24 فوریه هنگام سخنرانی در جلسه “گفتگوی هند” در مورد تأثیر اقتصادی واکسیناسیون و موارد مرتبط گفت.

وزیر بهداشت و رفاه خانواده روز جمعه مقاله کاری توسط دانشگاه استنفورد و موسسه رقابت پذیری را منتشر کرد. شفای اقتصاد: برآورد تأثیر اقتصادی واکسیناسیون و اقدامات مرتبط“. مقاله کار توسط دکتر آمیت کاپور، مدرس دانشگاه استنفورد، و دکتر ریچارد داشر، مدیر مرکز مدیریت فناوری آمریکا و آسیا، دانشگاه استنفورد، نوشته شده است.

مقاله استنفورد، که نقش اقدامات مهار را در جلوگیری از گسترش ویروس مورد بحث قرار می‌دهد، تاکید می‌کند که هند با اجرای کمپین سراسری واکسیناسیون کووید-19 در مقیاسی بی‌سابقه توانست جان بیش از 3.4 میلیون نفر را نجات دهد.

هند برنامه واکسیناسیون خود را در ژانویه 2021 آغاز کرد و از 2 دسامبر 2022، هند به طور کلی بیش از 2 میلیارد دوز از جمله واکسن های اول، دوم و تقویت کننده را تجویز کرده بود.

این مقاله خاطرنشان کرد که در حالی که تمرکز بر نجات جان افراد بود، کمپین واکسیناسیون هند نیز به یک تأثیر اقتصادی مثبت کلی منجر شد. این کمپین از ضرر 18.3 میلیارد دلاری جلوگیری کرد و در مجموع، پس از محاسبه هزینه کمپین واکسیناسیون، سود خالص 15.42 میلیارد دلار ثبت شد.

دکتر مندویه در ادامه گفت: «دولت بر تقویت زیرساخت‌های بهداشتی از نظر تخت‌های مرتبط با کووید-19، داروها، تدارکات یعنی N-95، کیت‌های PPE و اکسیژن پزشکی تمرکز کرده و همزمان نیروی انسانی را از طریق مراکز ممتاز و استقرار ارتقاء بخشد. راه حل های دیجیتالی مانند سرویس eSanjeevani Telemedicine، Aarogya Setu، COVID-19 India Portal و غیره.

در این مقاله کار آمده است: “درآمد تجمعی زندگی از طریق واکسیناسیون (در گروه سنی کاری) نجات یافته تا 21.5 میلیارد دلار بوده است.” طبق گزارش دانشگاه استنفورد، «توسعه همه این واکسن‌ها (COVAXIN و Covishield) به مبارزه با حمله مخرب ویروس به کشور کمک کرد و نه تنها تعداد زیادی از مردم را تلقیح کرد، بلکه بار سیستم مراقبت‌های بهداشتی را نیز کاهش داد.

صندوق بین‌المللی پول تخمین می‌زند که هزینه‌های هند در دوران کووید-19 حدود 280 میلیارد دلار از طریق تأمین مالی مستقیم و غیرمستقیم است که همه اینها تأثیر مثبتی بر اقتصاد داشتند.

دکتر مندویه افزود: بسته امدادی ارائه شده به شهروندان در دوران کووید-19 نه تنها اثرات نامطلوب را کاهش داد، بلکه “انگیزه ای برای فعالیت های اقتصادی ایجاد کرد”. وی افزود: با کمک طرح هایی که برای حمایت از بخش MSME راه اندازی شده است، به 10.28 میلیون بنگاه کوچک و متوسط ​​کمک شده است که منجر به تأثیر اقتصادی 100.26 میلیارد دلار آمریکا می شود که حدود 4.90 درصد تولید ناخالص داخلی است.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی وزارت بهداشت و رفاه خانواده، تحت پرادان مانتری گاریب کالیان آن یوجانا (PMGKAY)، غلات غذایی رایگان بین 800 میلیون نفر توزیع شد که نتیجه آن تأثیر اقتصادی تقریباً 26.24 میلیارد دلاری بود.

علاوه بر این، در زمان نخست وزیری گاریب کالیان روزگار ابهیان، چهار میلیون نفر از ذینفعان شغل ایجاد کردند که منجر به تأثیر اقتصادی کلی 4.81 میلیارد دلار شد.