کووید طولانی مدت با نقایص شناختی خود ادراک شده مرتبط است


کووید طولانی علامت دار ممکن است با مشکلات شناختی مانند مشکلات حافظه مرتبط باشد.  تصویر برای نمایندگی

کووید طولانی علامت دار ممکن است با مشکلات شناختی مانند مشکلات حافظه مرتبط باشد. تصویر برای نمایندگی | اعتبار عکس: AP

بر اساس یک مطالعه، کووید طولانی مدت علامتدار ممکن است با مشکلات شناختی مانند مشکلات حافظه مرتبط باشد.

کووید طولانی مدت به عنوان تجربه علائم پایدار بیماری بیش از چهار هفته پس از عفونت اولیه توصیف می شود.

محققان دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس (UCLA) در ایالات متحده خاطرنشان کردند که بیش از یک نفر از هر سه نفری که علائم طولانی مدت کووید را تجربه می کنند، چنین نقایص شناختی را درک کرده اند که مشخص شده است که با اضطراب و افسردگی مرتبط است.

همچنین بخوانید | تهدید احتمالی لانگ کووید

این یافته ها به تازگی در مجله منتشر شده است شبکه JAMA باز است، نشان می دهد که مسائل روانشناختی مانند اضطراب یا اختلالات افسردگی ممکن است در برخی از افرادی که COVID-19 طولانی را تجربه می کنند، که از نظر فنی به عنوان شرایط پس از COVID-19 یا PCC شناخته می شود، نقش داشته باشد.

نیل ونگر، نویسنده ارشد این مطالعه، استاد دانشگاه UCLA، می‌گوید: «این درک از نقص‌های شناختی نشان می‌دهد که مسائل عاطفی – در این مورد اضطراب و افسردگی – به نظر می‌رسد که به دوره طولانی COVID منتقل می‌شوند.

ونگر گفت: “این به این معنی نیست که کووید طولانی مدت در سر فرد است، اما احتمالاً یک بیماری واحد نیست و برای برخی از بیماران، احتمالاً جزء اضطراب یا افسردگی وجود دارد که توسط این بیماری تشدید می شود.” در بیانیه ای گفت.

https://www.youtube.com/watch?v=4ctiu4HBz6o

محققان 766 بیمار را مورد بررسی قرار دادند که عفونت علامتی کووید را تأیید کرده بودند و یا در بیمارستان UCLA یا در یکی از 20 مرکز مراقبت های بهداشتی در ایالات متحده بستری شده بودند یا توسط یک پزشک مراقبت های اولیه به این برنامه ارجاع داده شده بودند و به عنوان سرپایی درمان شده بودند.

بیماران در 30 روز، 60 روز و 90 روز پس از ترخیص از بیمارستان یا در مورد بیماران غیر بستری، پس از تاریخ مثبت شدن تست کووید از طریق تلفن مورد بررسی قرار گرفتند تا مشخص شود که آیا احساس می کنند سلامتی آنها به حالت عادی بازگشته است یا خیر.

همچنین بخوانید | آسیب اعضای بدن تقریباً در 60٪ از بیماران طولانی مدت COVID-19 یک سال پس از تشخیص اولیه ادامه می یابد: مطالعه

محققان دریافتند که 276 (36.1٪) از بیماران مورد بررسی در طول بیماری حاد یا هفته های بعد متوجه شدند که مشکلات شناختی دارند.

این مطالعه همچنین نشان داد که این بیماران دو برابر بیشتر از آنهایی که نقص شناختی درک شده نداشتند، علائم فیزیکی را در روزهای 60 و 90 گزارش کردند.

محققان برخی از محدودیت‌ها را برای یافته‌ها تأیید کردند. اینها شامل فقدان معیارهای شناخت عینی است زیرا نظرسنجی بر پاسخ های ذهنی در مورد نقص های شناختی تکیه داشت.

آنها همچنین اطلاعاتی در مورد شناخت احتمالی، افسردگی و اضطراب شرکت کنندگان قبل از عفونت کووید نداشتند.

محققان افزودند که با توجه به اینکه شرکت کنندگان در یک مرکز پزشکی دانشگاهی تحت درمان قرار گرفتند و بر اساس اعتقاد پزشکان مبنی بر اینکه بیماران از نظر بالینی در معرض خطر بالای نقص شناختی هستند، ممکن است این یافته ها برای سایر گروه های بیماران اعمال نشود.