واکسن دنگی: هند به ساخت اولین واکسن بومی خود نزدیک می شود


مؤسسه سرم داروسازان هند و پاناسه بیوتک به فراخوان شورای تحقیقات پزشکی هند (ICMR) برای ابراز علاقه برای آزمایش‌های بالینی فاز سوم مشترک برای تولیدکنندگان بومی درخواست داده‌اند.

مؤسسه سرم داروسازان هند و پاناسه بیوتک به فراخوان شورای تحقیقات پزشکی هند (ICMR) برای ابراز علاقه برای آزمایش‌های بالینی فاز سوم مشترک برای تولیدکنندگان بومی درخواست داده‌اند.

با نزدیک‌تر شدن به توانایی تولید اولین واکسن در کشور علیه تب دنگی، داروسازان موسسه سرم هند و پاناسه بیوتک به درخواست شورای تحقیقات پزشکی هند (ICMR) برای «ابراز علاقه» برای آزمایش‌های بالینی مشترک فاز سوم درخواست داده‌اند. برای تولیدکنندگان بومی

کارآزمایی بالینی فاز سوم برای ارزیابی اثربخشی، همراه با ایمنی و ایمنی زایی واکسن چهار ظرفیتی دانگ که توسط سازندگان هندی ساخته شده است، در حال انجام است. یک مقام ارشد بهداشت تایید کرد که آزمایشات واکسن بزرگسالان ممکن است نزدیک به اوت آغاز شود.

با توجه به ICMR، بیماری ویروس دنگی باعث عوارض و مرگ و میر قابل توجهی در سراسر جهان می شود. در هند سالانه 2 تا 2.5 هزار مورد گزارش می شود.

شیوع جهانی دنگی به طور چشمگیری افزایش یافته است و حدود نیمی از جمعیت جهان اکنون در معرض خطر هستند. اگرچه تخمین زده می شود سالانه 100 تا 400 میلیون عفونت رخ می دهد، بیش از 80 درصد آنها عموماً خفیف و بدون علامت هستند. از این رو، سازمان جهانی بهداشت (WHO) تب دنگی را به عنوان یکی از ده تهدید برتر سلامت جهانی در سال 2019 شناسایی کرده است. تاکنون، هیچ درمان خاصی برای دنگی / دنگی شدید وجود ندارد. ICMR گفت: «بنابراین، نیاز فوری به ایجاد واکسن‌های مؤثر علیه بیماری ویروسی دنگی وجود دارد».

در همین حال، دکتر نیودیتا گوپتا، رئیس ویروس شناسی ICMR، با بیان جزئیاتی در مورد دو واکسن بالقوه، گفت که واکسن انستیتوی سرم هند 1/2 مطالعه را در جمعیت کودکان آغاز کرده است و طرح واکسن پاناسه انجام فاز سوم به صورت تصادفی است. ، کارآزمایی دوسوکور کنترل شده با دارونما روی 10335 بزرگسال سالم (18 تا 80 سال) در 20 سایت (با بودجه ICMR).

وی افزود که پروتکل فاز سوم توسط کنترل کننده کل داروی هند (ژانویه 2023) تایید شده است و این شرکت در تلاش است تا تولید واکسن را با آزمایشاتی که انتظار می رود در ماه آگوست تا سپتامبر امسال آغاز شود، ارتقا دهد.

ICMR اشاره کرده است که ویژگی‌های مطلوب واکسن دنگی شامل مشخصات ایمنی قابل قبول کوتاه‌مدت و بلندمدت (بدون افزایش وابسته به آنتی‌بادی)، القای محافظت در برابر هر چهار سروتیپ دنگی، کاهش خطر بیماری‌های شدید و مرگ و میر، القای پاسخ ایمنی پایدار است. و اثربخشی صرف نظر از وضعیت سرمی اولیه و سن فرد.