به گفته فعالان، قوانین چارچوبی تحت لایحه حق بر سلامت در راجستان در اولین فرصت انجام شود


با پایان یافتن بن بست لایحه حق بر سلامت، کارشناسان و فعالان بهداشت عمومی به دنبال اجرای زودهنگام این قانون با تدوین قوانین هستند. Jan Swasthya Abhiyan (JSA)-راجستان از فرماندار کلراج میشرا خواسته است تا در اسرع وقت با این لایحه موافقت کند. این لایحه در 21 مارس در مجلس ایالتی تصویب شد.

پزشکان خصوصی معترض به این لایحه، پس از توافق با دولت ایالتی در مورد اعمال این قانون، در 4 آوریل اعتراض دو هفته ای خود را لغو کردند. بیمارستان‌های خصوصی که از امتیاز استفاده نکرده‌اند یا زمین و ساختمان را با نرخ یارانه‌ای از دولت نگرفته‌اند، از شمول این قانون خارج می‌شوند.

نمایندگان JSA-راجستان گفتند که دولت ایالتی باید بودجه مناسبی را برای اجرای قانون اختصاص دهد و هر بند از این لایحه را با جزئیات، هم از نظر عددی و هم از نظر کمی، مطابق با روح اساسی قانون، ترسیم کند تا سریع و بدون دردسر آنها را تسهیل کند. کاربرد.

نارندرا گوپتا، مشاور ارشد گروه داوطلبانه Prayas مستقر در چیتورگره، گفت که علیرغم خارج شدن برخی از بیمارستان های خصوصی از محدوده قانون RTH، “هیچ سازشی” با تعهد اصلی این لایحه، که تقویت مراقبت های بهداشتی عمومی بود، وجود ندارد. سیستم. او گفت که گروه های جامعه مدنی نیز باید در روند اجرا مشارکت داشته باشند.

یک گردهمایی مردمی روز جمعه در حمایت از این لایحه و برای طرح تقاضا برای اجرای زودهنگام آن برگزار شد. بیش از 400 نفر از جمله نمایندگان جامعه مدنی، اعضای جامعه، وکلا و کارشناسان بهداشت عمومی از سراسر ایالت در این کنوانسیون شرکت کردند.

JSA-راجستان گفت که دولت ایالتی باید خدمات اولیه بهداشتی اولیه را در فاصله نیم ساعت پیاده روی برای همه در دسترس قرار دهد، خدمات کامل بهداشتی اولیه جامع که نیازی به بستری شدن بیش از 24 ساعت در بیمارستان در 12 کیلومتری ندارد و تمام مراقبت های پزشکی اورژانسی در یک مسافتی که می توان با وسیله نقلیه در یک ساعت طی کرد.

هماهنگ کننده JSA-راجستان، Chhaya Pachauli گفت که یک افسر شکایت باید در هر مؤسسه بهداشتی منصوب شود و بیماران نیز باید از طریق یک پورتال وب یا خط کمک، شکایت خود را علیه یک مرکز بهداشتی ارائه کنند. علاوه بر این، مشارکت کارشناسان بهداشت عمومی و کارکنان پیراپزشکی باید در مقامات بهداشتی منطقه و ایالتی که تحت قانون RTH ایجاد می‌شوند، تضمین شود.