وزارت بهداشت: نمایشگاه‌های OTT باید هشدارهای ضد تنباکو داشته باشند


تصویر فقط برای نمایش.

تصویر فقط برای نمایش.

در روز جهانی بدون دخانیات، وزارت بهداشت اتحادیه در 31 مه قوانین اصلاح شده تحت قانون سیگار و سایر محصولات دخانی را در سال 2004 ابلاغ کرد و پلتفرم های OTT را اجباری کرد که هشدارهای ضد دخانیات را همانطور که در فیلم های نمایش داده شده در سینماها و سینماها مشاهده می شود، نشان دهند. برنامه های تلویزیون.

بر اساس این اطلاعیه، ناشران محتوای انتخاب شده آنلاین که محصولات دخانی یا استفاده از آن‌ها را نمایش می‌دهند، ملزم به نمایش لکه‌های بهداشتی ضد دخانیات هرکدام از حداقل 30 ثانیه در ابتدا و وسط برنامه خواهند بود.

آنها همچنین باید هنگام نمایش محصولات تنباکو یا استفاده از آنها در طول برنامه، یک هشدار بهداشتی ضد تنباکو را به عنوان یک پیام ثابت برجسته در پایین صفحه نمایش دهند.

منبع اظهار داشت: همچنین یک سلب مسئولیت صوتی و تصویری حداقل 20 ثانیه در مورد اثرات سوء مصرف دخانیات نیز باید در ابتدا و اواسط برنامه نمایش داده شود.

پیام هشدار بهداشتی ضد دخانیات همانطور که در بند (ب) ماده فرعی (1) مشخص شده است باید خوانا و خوانا باشد، با فونت سیاه و سفید در زمینه سفید و با اخطارهای “تنباکو باعث سرطان می شود” یا “تنباکو می کشد” “، در این اطلاعیه آمده است.

علاوه بر این، پیام‌های هشدار دهنده سلامت ضد دخانیات، نقاط سلامت و سلب مسئولیت‌های صوتی و تصویری باید به همان زبانی باشد که در محتوای انتخاب شده آنلاین استفاده می‌شود.

نمایش محصولات تنباکو یا استفاده از آنها در محتوای انتخاب شده آنلاین نباید به نمایش مارک های سیگار یا سایر محصولات دخانی یا هر شکلی از قرار دادن محصولات دخانی و نمایش محصولات تنباکو یا استفاده از آنها در مواد تبلیغاتی گسترش یابد.

به گفته یک مقام ارشد وزارتخانه، این تصمیم پس از گفتگو با وزارت اطلاعات و صدا و سیما و سایر ذینفعان اتخاذ شده است. در صورت عدم رعایت مفاد ضوابط (1) تا (5) توسط ناشر محتوای آنلاین، کمیته بین‌وزارتی متشکل از نمایندگانی از وزارت بهداشت و رفاه خانواده، وزارت اطلاعات و صدا و سیما و وزارت در این اطلاعیه آمده است: شرکت الکترونیک و فناوری اطلاعات موظف است به صورت موقوف یا در صورت شکایت وارد عمل شود و پس از شناسایی ناشر محتوای تحت نظارت آنلاین، اخطاریه ای صادر کند که فرصت منطقی برای توضیح این نقص و ایجاد اصلاحات مناسب در محتوا بدهد.

عبارت «محتوای مدیریت‌شده آنلاین» به معنای هر کاتالوگ نگه‌داری از محتوای صوتی و تصویری، به غیر از محتوای اخبار و موضوعات جاری است که متعلق به، دارای مجوز یا قرارداد انتقال توسط ناشر محتوای تحت نظارت آنلاین است، و در دسترس قرار می‌گیرد. تقاضا، شامل، اما نه از طریق اشتراک، از طریق اینترنت یا شبکه های کامپیوتری، و شامل فیلم ها، برنامه های سمعی و بصری، برنامه های تلویزیونی، سریال ها، سریال ها و محتوای دیگر از این قبیل است.