آگاهی در مورد CPR می تواند جان افراد بیشتری را نجات دهد: تامیلیسای سونداراراجان


فرماندار تامیلیسای سونداراراجان خواستار برنامه های آموزشی گسترده برای عموم مردم در مورد احیای قلبی- ریوی (CPR) شد. او این را در یک برنامه آگاهی CPR که توسط فارغ التحصیلان کالج پزشکی گاندی در روز پنجشنبه انجام شد، گفت.

فرماندار گفت که ایجاد آگاهی و آموزش افراد بیشتر در مورد CPR منجر به نجات جان‌های ارزشمندتر می‌شود. تمامی ادارات و موسسات آموزشی باید جلسات آموزشی CPR را برای ایجاد آگاهی در بین دانشجویان و مسئولان برگزار کنند. او گفت: “ما شاهد مرگ و میرهای زیادی به دلیل ایست قلبی ناگهانی هستیم، زیرا افراد حاضر در مورد نحوه انجام CPR در مواقع اضطراری اطلاعی ندارند.” در CPR آموزش دیدند و سپس دیگران را طوری آموزش دادند که پیام به تعداد زیادی از مردم برسد.

رئیس انجمن فارغ التحصیلان کالج گاندی، دکتر لینگا مورتی اظهار داشت که آنها تا کنون بیش از 25000 جراح خانگی و 5000 پیراپزشکی را در CPR آموزش داده اند. علاوه بر این، حدود 8000 دانش آموز، نگهبانان خانه و عموم مردم آموزش دیده اند تا بتوانند در شرایط اضطراری CPR را انجام دهند.

CPR یک روش مهم نجات دهنده زندگی است، اما آگاهی در مورد این روش در کل هند در مقایسه با سایر کشورها تنها 2٪ است. دکتر راجاشکار، استاد انجمن قلب آمریکا، گفت: ما در مسیری هستیم که می‌خواهیم هر فردی بداند چگونه CPR را انجام دهد و جان‌های ارزشمند را نجات دهد.