بخش بهداشت تامیل نادو دستورالعمل هایی را برای مقابله با عفونت ویروسی KFD صادر می کند


اداره صحت عامه دستورالعمل هایی را برای معاونان مدیران در ارود، نیلگیری، دارماپوری و کریشناگیری در رابطه با بیماری جنگلی کیاسانور (KFD) صادر کرده است.

بخشنامه ای به DD ها می گوید که دولت کارناتاکا 53 مورد عفونت KFD را در بین انسان ها در آن ایالت گزارش کرده است. ویروس KFD اولین بار در سال 1957 در آن ایالت شناسایی شد. از آن زمان تاکنون سالانه 400 تا 500 مورد گزارش شده است. جوندگان، سوهان و میمون ها میزبان شایع ویروس KFD پس از گزش توسط کنه آلوده هستند.

در دایره ای TS Selvavinayagam، DPH، گفت که انتقال در انسان پس از گزش توسط کنه آلوده یا به دلیل تماس با حیوان آلوده، به ویژه میمون بیمار یا اخیراً مرده رخ می دهد. DPH نقشه برداری از تمام روستاهای مرزی در امتداد کارناتاکا و کرالا و شمارش جمعیت واجد شرایط را توصیه کرده است.

نظارت روزانه تب در این روستاها و نمونه های سرم افراد مشکوک به تب و اسهال باید برای آزمایش به آزمایشگاه تست ویروس در شیموگا ارسال شود. به مقامات بهداشتی توصیه شده است که نظارت حشره شناسی را انجام دهند و کنه ها را برای آزمایش جمع آوری کنند.

به DD ها توصیه شده است که به مردم آموزش دهند و اقدامات کنترل کنه را انجام دهند. به افرادی که مجبور به بازدید از جنگل در این مناطق هستند توصیه شده است لباس هایی بپوشند که از پوست آنها محافظت می کند و از داروهای دافع کنه مانند DEET (دی اتیل متا تولوآمید) استفاده کنند.