ابوت قرص‌های Thyronorm را از تلانگانا و مادیا پرادش به یاد می‌آورد، از بازرسان مواد مخدر خواسته شد که مراقب باشند.


تصویر فایل.

تصویر فایل. | اعتبار عکس: رویترز

غول داروسازی Abbott India Private Limited در 25 آوریل اخطاریه ای عمومی صادر کرده و خواستار فراخوانی داوطلبانه یک دسته از قرص های Thyronorm به دلیل خطای برچسب گذاری شده است. این شرکت گفت که این دسته خاص فقط در Telangana و Madya Pradesh فاکتور شده است.

به دلیل خطا، درصد کمی از بطری‌های دسته با دوز 25 میکروگرم به اشتباه برچسب‌گذاری شده‌اند در حالی که بطری‌ها حاوی قرص‌های 88 میکروگرم هستند. Thyronorm دارویی است که در درمان کم کاری تیروئید استفاده می شود.

در همین حال، اداره کنترل مواد مخدر دولت تلانگانا روز سه‌شنبه بخشنامه‌ای صادر کرد که به همه بازرسان مواد مخدر در این ایالت دستور داد تا مراقب حرکت دسته مواد مخدر باشند. از بازرسان خواسته شده است که گزارش های مربوط به انطباق را به مدیر مشترک ارائه کنند.

در اطلاعیه آمده است، از افرادی که اخیراً Thyronorm را با شماره دسته AEJ0713، تاریخ ساخت مارس 2023 و تاریخ انقضا فوریه 2025 خریداری کرده‌اند، درخواست می‌شود بطری را به شیمی‌دانی که آن را از آن خریداری کرده‌اند برگردانند.

در بیانیه ای که به هندو توسط یکی از سخنگویان Abbott گفته شده است که “هیچ مشکلی در کیفیت محصول وجود ندارد و ما هیچ گزارشی از تاثیر بیمار دریافت نکرده ایم. مهم است که مردم دوز صحیح را مصرف کنند، بنابراین ما یک فراخوان داوطلبانه از دسته با برچسب اشتباه را آغاز کرده ایم. ما با توزیع کنندگان و سایر شرکای خود برای تسهیل این فراخوان کار می کنیم.