وزیر بهداشت اتحادیه: هند در سال 2022 رکورد بیش از 15000 پیوند عضو را داشته است


اعضای جمع آوری شده یک دانشجوی MIT در مانیپال در حال انتقال به بیمارستان های دریافت کننده در Mangaluru.  عکس: چیدمان ویژه

اعضای جمع آوری شده یک دانشجوی MIT در مانیپال در حال انتقال به بیمارستان های دریافت کننده در Mangaluru. عکس: چیدمان ویژه

راجش بوشان، وزیر بهداشت اتحادیه، در 19 فوریه گفت که هند پس از کووید-19 شاهد احیای سریع فعالیت‌های پیوند اعضا بوده است و برای اولین بار در سال 2022 به بیش از 15000 پیوند در سال دست یافته است.

آقای بوشان در “گفتگوی علمی 2023 سازمان ملی پیوند اعضا و بافت (NOTTO)” که توسط وزارت بهداشت اتحادیه سازماندهی شده بود، گفت: در کنار این، تعداد پیوندها سالانه 27 درصد افزایش داشت.

این رویداد به این منظور برگزار شد که همه ذینفعان را زیر یک سقف قرار دهد تا ایده‌هایی در مورد مداخلات و بهترین شیوه‌ها در زمینه پیوند اعضا و بافت‌ها که می‌تواند برای نجات جان انسان‌ها مورد استفاده قرار گیرد، جمع‌آوری کند.

آقای بوشان گفت که فعالیت‌های پیوند اعضا پس از کووید به سرعت احیا شده است و برای اولین بار، این کشور به بیش از 15000 پیوند در سال (2022) دست یافته است. وی افزود: تعداد پیوندها سالانه 27 درصد افزایش داشته است.

وزیر بهداشت بر سه حوزه اولویت تاکید کرد – بازسازی برنامه‌ای، استراتژی ارتباطی و مهارت متخصصان.

وی با تاکید بر لزوم به روز رسانی ساختارها و دستورالعمل‌های موجود، گفت: «اگرچه ساختارهای موجود در سطوح مختلف حکمرانی مانند NOTTO در سطح ملی، SOTTO در سطح ایالتی و ROTTO در سطح منطقه وجود دارد، اما باید اطمینان حاصل شود که این ساختارها در حین انجام وظایف خود به عنوان یک ماشین آلات روغن کاری شده کار کنند.» آقای بوشان از تغییرات صورت گرفته، مانند دستورالعمل های به روز شده و رفع الزامات اقامتگاه استقبال کرد.

وی بر لزوم استفاده منطقی از نیروی انسانی فنی کشور و آموزش و مجاری سازی کارآمد آنها در کنار استفاده بهینه از زیرساخت ها و تجهیزات فیزیکی مانند مراکز مراقبت های عالی تاکید کرد.

وزیر بهداشت با تاکید بر تغییر جمعیت شناسی کشور، خاطرنشان کرد که هند جمعیت سالمندانی رو به رشدی دارد و برای اطمینان از کیفیت زندگی برای آنها، به روز رسانی استراتژی ارتباطات و آگاهی از اهمیت حیاتی برخوردار است تا اهداکنندگان بالقوه اعضای بدن وارد شوند.

او جهت گیری گسترده و جهت گیری مجدد را از طریق برنامه های آموزشی، دوره های جدید طراحی شده و مداخلات دیجیتال برای متخصصان مراقبت های بهداشتی و کارشناسان دانش حوزه پیشنهاد کرد. وی افزود: «در کنار برنامه‌های آموزشی، تبلیغات و آگاهی گسترده نه تنها از طریق رسانه‌های مکتوب و الکترونیک، بلکه تعامل با ذی‌نفعان محلی و سازمان‌های غیردولتی [NGOs] قابل برداشت است».

بنابراین، او برای برقراری ارتباط موثر و درک مشارکت مردم در جهت یک خیر بزرگ تر، تمرین چند ذی نفعی را تحت فشار قرار داد.

آقای بوشان با تاکید بر نیاز به ظرفیت سازی موسسات پزشکی کشور، گفت: «علیرغم داشتن بیش از 640 شفاخانه و کالج پزشکی، پیوندها همچنان یک خدمات تخصصی است که فقط به برخی از بیمارستان ها محدود می شود. نیاز به گسترش تعداد مؤسساتی که در آنها جراحی و پیوند انجام می شود وجود دارد. وی با بیان اینکه برای افزایش تعداد عمل های جراحی و پیوند در کشور باید در کنار ایجاد حساسیت و آموزش به کادر درمانی از زیرساخت های فیزیکی به نحو مطلوب استفاده شود، گفت: همچنین نیاز است تا موسسات پرمخاطب شناسایی و وارد شوند. آنها تحت شبکه برنامه NOTT.

وزیر بهداشت پیشنهاد کرد: رایزنی‌ها و بحث‌ها می‌تواند منجر به تفاهم‌نامه‌ها و در نتیجه ایجاد مراکز تعالی در سطح کشوری و منطقه‌ای شود که این خدمات تخصصی به نیازمندان ارائه شود.