دانشمندان خطر از دست دادن فرصت را برای تحقیقات طولانی مدت COVID در چین می بینند


دانشمندی در آزمایشگاه Linqi Zhang بر روی تحقیق بر روی آنتی بادی های بیماری کروناویروس جدید (COVID-19) برای استفاده احتمالی در یک دارو در مرکز تحقیقات بهداشت عمومی دانشگاه Tsinghua در پکن، چین، 30 مارس 2020 کار می کند. تصویر گرفته شده در 30 مارس، 2020.

دانشمندی در آزمایشگاه Linqi Zhang بر روی تحقیق بر روی آنتی بادی های بیماری کروناویروس جدید (COVID-19) برای استفاده احتمالی در یک دارو در مرکز تحقیقات بهداشت عمومی دانشگاه Tsinghua در پکن، چین، 30 مارس 2020 کار می کند. تصویر گرفته شده در 30 مارس، 2020. | اعتبار عکس: رویترز

با گذشت بیش از یک سال کامل از زمانی که چین محدودیت‌ها را کاهش داد و اجازه داد COVID-19 خانواده‌هایش را فرا گیرد، دانشمندان نگران هستند که فرصتی منحصر به فرد برای مطالعه طولانی مدت کووید از احتمالاً صدها میلیون عفونت در آن کشور از دست برود.

کارشناسان بیماری های جهانی می گویند اطلاعات کمی در مورد تجربه چین در مورد اثرات طولانی مدت کووید وجود دارد، که تصور می شود در بریتانیا، کانادا، ایالات متحده و جاهای دیگر میلیون ها نفر را با خستگی ناتوان کننده، مه مغزی و سایر علائمی که برای ماه ها یا حتی سال ها ادامه می یابد، تحت تاثیر قرار داده است.

به گفته این کارشناسان، شرایط نادر چین – تکیه بر واکسن‌های تولید داخل و عمدتاً اجتناب از کووید تا اواخر پاندمی – می‌تواند داده‌ها و بینش‌های ارزشمندی در مورد کووید طولانی مدت ارائه دهد.

همچنین بخوانید | چین: پذیرش خروج برنامه ریزی شده از استراتژی صفر کووید

اما طرح‌های بودجه آژانس‌های ملی و نظرات دانشمندان و کارشناسان سیاست در چین نشان می‌دهد که علاقه به مطالعات مرتبط با سلامت عمومی کووید ممکن است در جامعه تحقیقاتی این کشور، مانند سایر جاها، رو به کاهش باشد، زیرا خاطرات سفارش‌های ماندن در خانه محو می‌شود. ردیابی تماس نزدیک

مارتین تیلور، نماینده چین سازمان جهانی بهداشت، در پاسخ ایمیلی به پرسش‌ها گفت: «اکثر موارد کووید در چین کمتر از یک سال پیش ظاهر شد.

به گفته وی، تحقیقات چینی ممکن است دیدگاه متفاوتی نسبت به سایر کشورها ارائه دهد و به روشن کردن علل، شیوع و عوامل خطر طولانی مدت کووید کمک کند، که هنوز به وضوح درک نشده است.

با توجه به این وضعیت، WHO تحقیقات بیشتری را در چین تشویق می کند.

همچنین بخوانید | زمان تغییر: در پایان خط مشی صفر کووید

اما دانشگاهیان به نشانه‌هایی اشاره می‌کنند که چین ممکن است از تحقیقات مرتبط با سلامت عمومی کووید، از جمله در سازمان‌های دولتی که کمک‌های مالی ارائه می‌دهند و مجلات دانشگاهی که مطالعات تحقیقاتی را منتشر می‌کنند، اولویت‌بندی کند یا حتی از آن عقب‌نشینی کند.

بن کاولینگ، اپیدمیولوژیست در دانشگاه، گفت: «من اصلاً چیز زیادی در مورد COVID طولانی یا تحقیق در مورد COVID طولانی نشنیده ام، علیرغم موجی که زمستان گذشته در آن بخش بزرگی از جمعیت برای اولین بار آلوده شدند.» از هنگ کنگ

من از این بابت کاملا متعجبم، اما می‌دانم که می‌تواند موضوع حساسی باشد… فکر می‌کنم کشور می‌خواهد کووید را پشت سر بگذارد.»

مطالعات طولانی کووید

در فراخوان یک برنامه تحقیقاتی برای طرح پیشنهادی، دفتر ملی فلسفه و علوم اجتماعی موضوعات مرتبط با بیماری همه گیر را شامل نمی شد، اگرچه در گذشته چنین بود، در حالی که بنیاد ملی علوم طبیعی چین پیش بینی ها را برای تعداد پروژه هایی که باید تامین مالی شوند کاهش داده است. بر اساس اسنادی که در وب سایت های آنها ارسال شده است، تحت یک برنامه تحقیقاتی COVID.

با این حال، برخی از محققان خاطرنشان کردند که ممکن است بودجه در جاهای دیگر در دسترس باشد، و در واقع بنیاد علوم طبیعی امسال کمک های مالی ویژه ای را برای تحقیقات در مورد داروهای ضد کووید و علوم پایه مرتبط با کووید ارائه کرد.

این دو آژانس به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخی ندادند.

محققان چینی همچنین تعدادی از مطالعات اخیر را در مورد کووید طولانی منتشر کرده اند که انتظار می رود بیشتر باشد.

مطالعه‌ای که در نوامبر منتشر شد نشان داد که نیمی از مجموعه‌ای از بیماران COVID-19 که در اوایل سال 2020 از بیمارستانی در ووهان مرخص شده‌اند، سه سال بعد همچنان علائم – عمدتاً خفیف – داشتند. مطالعه دیگری در پکن که در ماه اکتبر منتشر شد، نشان داد که 28.7 درصد از یک گروه از کارکنان مراقبت های بهداشتی آلوده و 39.2 درصد از یک گروه از ساکنان آلوده هنوز پنج ماه پس از آلوده شدن، علائم کووید را داشتند.

اما چندین دانشگاه و پزشک در چین گفتند که نگرانی‌های مختلف جامعه تحقیقاتی را به طور فزاینده‌ای در مورد COVID طولانی محتاط کرده است، از جمله حساسیت‌ها در مورد امنیت داده‌های زیستی و اشتیاق سیاست‌گذاران برای پشت سر گذاشتن این همه‌گیری.

تان هائو، یکی از دانشگاهیان در مرکز تحقیقات علوم اورژانس دانشگاه هونان، گفت: «اگرچه سرمایه گذاری دولت ادامه دارد… به نظر می رسد که علاقه محققان کشور در حال کاهش است. او خواستار ایجاد بستری برای کووید طولانی مدت شده است که در آن بیماران می توانند راهنمایی و پشتیبانی دریافت کنند.

کمیسیون ملی بهداشت چین در پاسخ به سوالات فکس اعلام کرد که این کشور از محققان علمی که به دنبال ویروس کرونا هستند حمایت می کند.

در مورد کووید طولانی مدت، تحقیقات چینی و بین‌المللی تاکنون نشان داده است که میزان وقوع کم است، آسیب اندام نسبتاً نادر است و علائم به تدریج با گذشت زمان بهبود می‌یابند.

سایر آژانس‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط برای اظهار نظر از جمله وزارت علوم و فناوری و شورای دولتی چین، رویترز را به کمیسیون بهداشت ملی چین ارجاع دادند یا پاسخی ندادند.

همچنین بخوانید | یک مقام بهداشتی چین گفت: وضعیت اضطراری جهانی COVID-19 تمام شده است، اما خطرات همچنان باقی است

به گفته چندین دانشمند و محقق، بسیاری از کشورها اهمیت طولانی مدت کووید را کم اهمیت جلوه داده اند، یا حتی آن را به عنوان یک شرایط اعتراف نکرده اند، اما جمعیت زیاد و شرایط منحصر به فرد چین به آن نقشی اساسی می دهد تا در تحقیقات طولانی مدت COVID-19 ایفا کند.

زیاد العالی، اپیدمیولوژیست ارشد بالینی در دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس، میسوری، گفت: “فرصتی بزرگ برای دانشمندان چینی وجود دارد تا در حل این معمای پیچیده به ما کمک کنند.” او به درس‌های احتمالی از واکنش بهداشت عمومی چین و پتانسیل بهینه‌سازی استراتژی‌های واکسن در آینده اشاره کرد.

او گفت: “امیدوارم که آنها این یکی را کنار نگذارند.”