خستگی در بیماران مبتلا به کووید طولانی مدت بر سیستم عصبی آنها تأثیر می گذارد


تحقیقات جدید نشان داده است که سیستم عصبی بیماران مبتلا به کووید طولانی مدت خستگی را تجربه می‌کند تا تحت فعالیت در این سه ناحیه - مدارهای قشر خاص، سیستم عصبی خودمختار و ناهنجاری‌های عضلانی - نشان داده شود.

تحقیقات جدید نشان داده است که سیستم عصبی بیماران مبتلا به کووید طولانی مدت خستگی را تجربه می‌کند تا تحت فعالیت در این سه ناحیه – مدارهای قشر خاص، سیستم عصبی خودمختار و ناهنجاری‌های عضلانی – نشان داده شود. | اعتبار عکس: رویترز

تحقیقات جدید نشان داده است که سیستم عصبی بیماران مبتلا به کووید طولانی مدت خستگی را تجربه می‌کند تا تحت فعالیت در این سه ناحیه – مدارهای قشر خاص، سیستم عصبی خودمختار و ناهنجاری‌های عضلانی – نشان داده شود.

کم تحرکی در مدارهای قشری خاص به عنوان یک واکنش کندتر در نواحی خاص مغز منعکس می شود، در حالی که عدم تعادل در سیستم عصبی خودمختار بر فرآیندهای ناخودآگاه بدن مانند فشار خون و سرعت تنفس تأثیر می گذارد که به نوبه خود می تواند تأثیرات گسترده ای بر چندین مورد مختلف داشته باشد. فرآیندهای بدن

در ناهنجاری های عضلانی، فیبرهای عضلانی پس از ورزش راحت تر از افراد بدون خستگی پس از کووید، خسته می شوند.

همچنین بخوانید پادکست در فوکوس | بیانیه WHO در مورد COVID-19 دیگر یک نگرانی برای سلامت عمومی نیست

این تحقیق در دانشگاه نیوکاسل انگلستان انجام شده و در مجله منتشر شده است ارتباطات مغزی.

خستگی یکی از شایع ترین علائم کووید طولانی مدت است.

در حالی که اکثر افرادی که به کووید مبتلا می شوند به شدت بیمار نمی شوند و نسبتاً سریع بهبود می یابند، برخی پس از بهبودی از عفونت با مشکلات طولانی مدت مواجه می شوند – حتی اگر در وهله اول خیلی بیمار نباشند.

دمتریس سوتروپولوس، مدرس ارشد دانشگاه نیوکاسل، گفت: «این ناهنجاری‌ها در نتایج آزمایش‌های عینی نشان می‌دهند که خستگی در کووید طولانی یک بیماری قابل اندازه‌گیری است و این آزمایش‌ها ممکن است به مرور زمان به ما کمک کنند تا بفهمیم چگونه تغییرات در سیستم عصبی به خستگی کمک می‌کند.» ، که تحقیق را رهبری کرد.

همچنین بخوانید | هدف “حق سلامت” و نقش تایوان

محققان مجموعه‌ای از آزمایش‌های رفتاری و عصبی فیزیولوژیکی را بر روی افرادی که از خستگی پس از کووید رنج می‌برند انجام دادند و آنها را با افراد بدون خستگی مقایسه کردند.

گروهی متشکل از 37 داوطلب مبتلا به خستگی پس از کووید، تحت طیف وسیعی از آزمایش‌های غیرتهاجمی تثبیت‌شده قرار گرفتند. نتایج آنها با نتایج 52 فرد کنترل، که از نظر سن و جنس همسان بودند، که تحت آزمایش های مشابه قرار گرفتند، مقایسه شد. آزمایش‌هایی که 33 مجموعه داده را ارائه می‌کردند شامل آزمایش زمان واکنش ناگهانی، الکتروکاردیوگرام و تحریک مغناطیسی ترانس کرانیال بود.

آن بیکر که یکی از نویسندگان این مقاله است، گفت: “ما می دانیم که بسیاری از مردم هنگام گزارش طولانی کووید با انتقاد یا حتی ناباوری مواجه شده اند، بنابراین با ارائه یک اقدام مستقل، می توانیم به تیم های پزشکی کمک کنیم تا حمایت مستمر را ارائه دهند.” از کاغذ