پزشکان به سنگاپوری‌ها توصیه می‌کنند در میان موج کووید-19 واکسن بزنند، ماسک بزنند.


به روز ماندن در مورد واکسیناسیون آنفولانزا و کووید-19 و ماسک زدن، به ویژه در مکان های شلوغ، می تواند شانس ابتلا به حشرات معلق در هوا را کاهش دهد.  فایل

به روز ماندن در مورد واکسیناسیون آنفولانزا و کووید-19 و ماسک زدن، به ویژه در مکان های شلوغ، می تواند شانس ابتلا به حشرات معلق در هوا را کاهش دهد. فایل | اعتبار عکس: رویترز

پزشکان در سنگاپور از مردم می‌خواهند که برای کاهش افزایش معمول عفونت‌های تنفسی حاد در پایان سال از جمله کووید-۱۹، آنفولانزا و سرماخوردگی، واکسینه و ماسک بزنند.

بر اساس گزارشی که توسط موسسه Healthway Medical که بزرگترین زنجیره پزشکی عمومی با بیش از 120 کلینیک است و پارک وی شنتون با 55 کلینیک عمومی پزشکان می‌گویند که افزایش 30 درصدی عفونت‌های تنفسی را داشته‌اند. استریتس تایمز در 12 دسامبر.

این گزارش می افزاید: «رافلز مدیکال با 43 کلینیک پزشک عمومی نیز متوجه افزایش چنین بیماری هایی شده است.

آخرین داده‌های وزارت بهداشت (MOH) برای هفته منتهی به 2 دسامبر نشان می‌دهد به طور متوسط ​​روزانه 2970 مورد در 25 پلی کلینیک سنگاپور در مقابل میانگین پنج ساله 2009 مورد روزانه برای سال‌های 2018 تا 2022 برای این زمان از سال.

در حالی که این میزان کمتر از 3000 تا 3500 نفر در روز در سال‌های پیش از همه‌گیری است، اما به دلیل تقریباً سه سال نرخ پایین عفونت به دلیل اقدامات احتیاطی در برابر COVID-19 است. در سال های 2020 و 2021، پلی کلینیک ها در اوایل دسامبر کمتر از 1000 مورد در روز را مشاهده می کردند.

پلی کلینیک ها حدود 20 درصد موارد حاد را در مراقبت های اولیه درمان می کنند و 1800 کلینیک پزشک عمومی بقیه را اداره می کنند.

در همان هفته، بیش از 32000 نفر مبتلا به کووید-19 تشخیص داده شدند – حدود 460 نفر در بیمارستان بستری شدند و 9 نفر به مراقبت های ویژه نیاز داشتند که به طور قابل توجهی بر ریزش تخت در بیمارستان های دولتی افزوده است.

پروفسور هسو لی یانگ، کارشناس بیماری های عفونی در دانشکده بهداشت عمومی Saw Swee Hock دانشگاه ملی سنگاپور، گفت: «در این فصل تعطیلات، با افزایش عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی از جمله موارد COVID-19، مهم است که به این موضوع توجه داشته باشید. دیگران. در مکان‌های شلوغ از ماسک استفاده کنید، در صورت ناخوشی در خانه بمانید، و آخرین واکسن آنفولانزا و همچنین تقویت‌کننده COVID-19 را دریافت کنید تا برنامه‌های سفر خود را مختل نکنید. دکتر جاناتان تان، پزشک خانواده در هلث‌وی، افزود: «معمولاً در پایان سال شاهد عفونت‌های تنفسی بیشتری هستیم. با این حال، امسال شاهد افزایش حتی بیشتر در تعداد عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی هستیم.

وی گفت: خوشبختانه اکثر موارد خفیف هستند و به صورت سرپایی قابل درمان هستند. او همچنین توصیه کرد که با واکسن‌های آنفولانزا و کووید-۱۹ به‌روز باشید و خود را بپوشانید، به‌ویژه در مکان‌های شلوغ، زیرا این امر می‌تواند شانس ابتلا به حشرات معلق در هوا را کاهش دهد.

واکسن‌های کووید-19 در سنگاپور رایگان هستند، واکسن آنفلوآنزا برای کسانی که برای Healthier SG ثبت‌نام کرده‌اند، طرح ملی که در سال 2023 معرفی شد تا مردم را تشویق کند به یک پزشک خانواده پایبند باشند که می‌تواند مراقبت‌های پیشگیرانه برای حفظ سلامت آنها ارائه دهد.

تعداد واقعی افراد مبتلا به آنفولانزا نسبتا کم است و اکثریت آنها از سرماخوردگی رنج می برند.

وزارت بهداشت، که عفونت‌های آنفولانزا را برای شناسایی همه‌گیری‌های احتمالی ردیابی می‌کند، گفت: «نسبت بیماران مبتلا به بیماری شبه آنفلوانزا در میان مراجعه‌کنندگان به پلی کلینیک برای عفونت حاد تنفسی 0.5 درصد است.» از این تعداد اندک مبتلا به بیماری شبه آنفولانزا، تنها 11.5 درصد تست ویروس آنفولانزا در چهار هفته گذشته مثبت بوده است.

دکتر تان گفت افرادی که احساس بیماری می کنند باید فوراً در خانه آزمایش کووید-19 را انجام دهند. در صورت مثبت بودن آزمایش، امکان مصرف داروهای ضد ویروسی مانند تامیفلو وجود دارد. این باعث کاهش شدت علائم می شود.

دکتر ادوین چنگ، مدیر پزشکی پارک وی شنتون، گفت: “کسانی که عوامل خطرزا از جمله افراد مسن و نقص ایمنی دارند، باید برای ارزیابی مناسب به پزشک مراجعه کنند.” او گفت که مردم باید بهداشت را رعایت کنند – کاری که بیشتر مردم در طول سال های همه گیر انجام می دادند – مانند شستن دست ها و لمس نکردن صورت خود با دست، زیرا این امر می تواند باعث گسترش بیماری هایی مانند سرماخوردگی، COVID-19 و آنفولانزا شود.

دکتر Chng Shih Kiat، مدیر پزشکی رافلز مدیکال، گفت که برخی از بیمارانی که در کلینیک‌های آن مراجعه می‌کنند باید داروهای ضد ویروسی تجویز شوند، اگرچه اکثر بیماران علائم نسبتاً خفیفی داشتند.

او به مردم توصیه کرد که برای جلوگیری از بیماری، سالم بمانند و رژیم غذایی متعادل همراه با مصرف کافی میوه و سبزیجات داشته باشند.

همچنین مهم است که استراحت کافی داشته باشید و هیدراته بمانید. به طور منظم ورزش کنید، اما با تمرینات ورزشی بیش از حد ورزش نکنید. هنگام سفر، به خصوص در مکان‌های شلوغ، ماسک بزنید.