بودجه سلامت در کل مثبت است به جز چند مورد از دست رفته: پزشکان


انجمن‌های پزشکان از تلانگانا بر برخی از معایب بودجه بهداشتی ارائه شده توسط دولت در روز دوشنبه تأکید می‌کنند. اخوان تا حد زیادی از بودجه و تخصیص های انجام شده برای ابتکارات مختلف راضی است، اما همچنین به چند مورد نارسایی از جمله بی توجهی به خدمات مراقبت های اولیه بهداشتی و عدم تخصیص برای نمایه سلامت از جمله موارد دیگر اشاره کرد.

دکتر ماهش، رئیس انجمن پزشکان اصلاحات مراقبت‌های بهداشتی (HRDA) گفت: «در حال حاضر کمبود مراکز مراقبت‌های بهداشتی اولیه (PHC) و مراکز مراقبت بهداشتی اجتماعی (CHCs) در ایالت وجود دارد. مراقبت های اولیه باید اولویت اول دولت باشد، هیچ توجهی به ساخت مراکز جدید در سطح بهداشت و درمان اولیه نشده است. وی همچنین افزود که برنامه پروفایل سلامت نیز متوقف شده است. این پروژه آزمایشی پس از کشف تعداد بیشتری از افراد مبتلا به بیماری های غیر واگیر در مولوگو آغاز شد.

جدای از این، تخصیص عمده ای برای نگهداری بیمارستان های دولتی وجود دارد. وی افزود: این امر شاهد نزدیک شدن افراد طبقه متوسط ​​و حتی بالا به بیمارستان های دولتی خواهد بود زیرا ترس آنها از شرایط غیربهداشتی از طریق این تخصیص برطرف می شود.

دکتر BN Rao، رئیس انجمن پزشکی هند (IMA) ایالت تلانگانا گفت: «تخصیص بودجه برای مراقبت های بهداشتی در بودجه Telangana گام مثبتی در جهت بهبود سلامت عمومی است. احداث دانشکده های جدید پزشکی و پرستاری نیز نشانه مثبتی است. با این حال، فقدان کادر آموزشی واجد شرایط بر آموزش و پرورش تأثیر خواهد گذاشت. بنابراین، مهم است که دولت منابع آموزشی کافی را در آن موسسات فراهم کند. اگر این اتفاق نیفتد، پزشکان فارغ التحصیل در حد مطلوب نخواهند بود که به نوبه خود تأثیر نامطلوبی بر سلامت عمومی خواهد داشت. جدای از این، به کارکنان پیراپزشکی نیز باید آموزش های باکیفیت داده شود.»

دکتر رائو اضافه کرد که جذب فارغ التحصیلان پزشکی جدید و اشتغال به آنها با دستمزد خوب، گام بزرگی در جهت پایان دادن به شرارت خواهد بود.

اولویت دولت بر اساس وعده های سال قبل بیشتر بر روی بیمارستان های مراقبت های عالی است. پیش از این، انجمن پزشکی تصور می‌کرد که تخصیص بودجه سال گذشته برای سلامت، خود یک جهش بزرگ است و مطمئن نبودند که افزایش داشته باشد یا خیر، اما طبق انتظار همگان امسال 924 کرور افزایش داشته است. دکتر کیران مدالا، HOD، مراقبت های ویژه، دانشکده پزشکی دولتی، نظام آباد گفت.