به ما اجازه دهید که در دانشکده های پزشکی، کارشناسی ارشد ادامه دهیم. مراجعه دارندگان به وزارت بهداشت


در حالی که انجمن پزشکی هند (IMA) خواسته است که فقط فارغ التحصیلان پزشکی به عنوان معلم در کالج های پزشکی منصوب شوند، M.Sc. انجمن پزشکی (هند) از وزارت بهداشت درخواست کرده است و اعلام کرده است که M.Sc. دارندگان حق تدریس با ایجاد یک “روایت نادرست” محروم شده اند.

«این روایت می‌گوید که ما معلمان غیرپزشکی با مدرک تحصیلات تکمیلی غیرپزشکی هستیم و از این رو برای تصدی پست‌های آموزشی ناتوان هستیم. در حالی که واقعیت این است که ما طبق قانون IMC 1956 و قانون NMC 2019 “فارغ التحصیلان پزشکی شناخته شده” هستیم.”

فارغ التحصیلان رشته های پیش و پارا بالینی مانند آناتومی، فیزیولوژی، بیوشیمی، میکروبیولوژی و فارماکولوژی به عنوان مدرس پزشکی در موسسات مختلف پزشکی و مجموعه مراقبت های بهداشتی مرتبط در کشور مشغول به کار بوده اند. پیش از این، شورای پزشکی هند اجازه انتصاب M.Sc. دارندگان 30 درصد کل دانشکده در رشته های آناتومی، فیزیولوژی، فارماکولوژی و میکروبیولوژی و تا 50 درصد در رشته بیوشیمی. اکنون شورای ملی پزشکی (NMC) نسبت آنها را تا 15 درصد در آناتومی، فیزیولوژی و بیوشیمی کاهش داده است.

“کارشناسی ارشد دارندگان آنها تقریباً شش دهه است که در کنار فارغ التحصیلان پزشکی با مدارک MD/MS/DNB در بخش های پیش و پاراکلینیکی کار می کنند. در این نامه آمده است: ما به عنوان معلمان پزشکی به طور قابل توجهی به آموزش پزشکی و بهداشت کمک کرده ایم.