آسیب گردباد به کارخانه فایزر احتمالاً کمبود طولانی مدت برخی از داروهای مورد نیاز بیمارستان ها را ایجاد خواهد کرد


زباله‌ها در 19 ژوئیه 2023 در راکی ​​مانت، NC، پس از آسیب ناشی از آب و هوای شدید، در اطراف تأسیسات فایزر پراکنده شدند.

زباله‌ها در 19 ژوئیه 2023 در راکی ​​مانت، NC، پس از آسیب ناشی از آب و هوای شدید، در اطراف تأسیسات فایزر پراکنده شدند. | اعتبار عکس: AP

کارشناسان می گویند، آسیب کارخانه فایزر در اثر گردباد می تواند فشار بیشتری را بر تجهیزات دارویی که قبلاً تحت فشار قرار گرفته اند در بیمارستان های ایالات متحده وارد کند.

به گفته این داروساز، گردباد روز چهارشنبه در نزدیکی کوه راکی، کارولینای شمالی فرود آمد و سقف یک کارخانه فایزر را که تقریباً 25 درصد از داروهای تزریقی استریل فایزر را در بیمارستان‌های ایالات متحده استفاده می‌کند، شکست.

فایزر گفت که همه کارکنان به طور ایمن تخلیه و شناسایی شدند و هیچ آسیب جدی گزارش نشده است. داروساز هنوز در حال ارزیابی خسارت است.

در اینجا نگاهی دقیق تر به اثرات احتمالی داریم.

تزریقی استریل چیست؟

کارخانه کارولینای شمالی داروهایی را تولید می کند که تزریقی یا از طریق IV انجام می شود.

این گیاه داروهای بیهوشی، داروهایی که عفونت ها را درمان می کنند و داروهای مورد نیاز برای جراحی می سازد. مایک گانیو، که کمبود دارو را در انجمن داروسازان سیستم سلامت آمریکا مطالعه می‌کند، گفت: این دومی در بخش‌های جراحی یا مراقبت‌های ویژه برای بیمارانی که روی دستگاه تنفس مصنوعی قرار می‌گیرند استفاده می‌شود.

سایت فایزر واکسن کووید-19 یا درمان‌های Comirnaty و Paxlovid این شرکت را تولید یا ذخیره نمی‌کند.

اندازه سایت چقدر است؟

فایزر کارخانه کارولینای شمالی را در سال 2015 به عنوان بخشی از خرید داروساز Hospira خریداری کرد.

بیش از 1.4 میلیون فوت مربع فضای تولید یا معادل بیش از 24 زمین فوتبال و 22 خط بسته بندی وجود دارد.

فایزر می گوید بیش از 2000 نفر در آنجا کار می کنند.

این چه تاثیری بر عرضه داروی بیمارستانی خواهد داشت؟

ارین فاکس، مدیر ارشد داروسازی در دانشگاه بهداشت یوتا، گفت: این احتمالاً منجر به کمبودهای بلندمدت می شود در حالی که فایزر تولید را به مکان های دیگر یا بازسازی می کند.

آقای فاکس گفت: «اگر فایزر از کار بیفتد، جبران این تفاوت برای شرکت‌های دیگر بسیار سخت‌تر می‌شود.

جزئیات اینکه کدام دارو ممکن است در کمبود دخیل باشد و این کمبود تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، مشخص نیست.

آقای گانیو گفت: “هرکسی که از این رویداد آگاه باشد اساساً در این نقطه نفس جمعی خود را حبس کرده و به بهترین ها امیدوار است و منتظر اخبار است.”

او خاطرنشان کرد که داروسازان تمایل دارند محصولات نهایی را به سرعت از سایت های تولیدی ارسال کنند، که ممکن است میزان آسیب دیدن موجودی توسط چرخان را محدود کند.

بیمارستان ها چگونه می توانند کمبودها را مدیریت کنند؟

آنها ابزارهای مختلفی برای کاهش تاثیر بر بیماران دارند.

برخی از بیمارستان ها به جای تکیه بر تحویل منظم از یک عمده فروش، شروع به افزایش موجودی داروهای ذخیره شده کرده اند. آقای گانیو گفت که این به ویژه در مورد داروهایی صدق می کند که مدیران بیمارستان می دانند به سختی به دست خواهند آورد.

بیمارستان ها همچنین ممکن است با دادن یک قرص آنتی بیوتیک به جای IV در صورتی که فرد بتواند آن را مدیریت کند، ممکن است به اشکال مختلف دارو روی آورند. اگر اندازه ویال بزرگتری از دارو به راحتی در دسترس باشد، ممکن است آن را سفارش دهند و سپس چندین سرنگ را با دوزهای کوچکتر آماده برای استفاده پر کنند.

آیا بیمارستان ها در حال حاضر با کمبود دارو مواجه نیستند؟

بله، سالهاست که این اتفاق می افتد. اما اخیراً، بیمارستان ها با کمبود مواردی مانند داروهای شیمی درمانی، داروهای مسکن و بی حس کننده های موضعی مواجه شده اند.

تاثیر کمبود دارو به بیمارستان ها محدود نمی شود. همچنین بر مراقبت های معمولی که از طریق داروخانه ها و مطب های پزشک ارائه می شود تأثیر می گذارد.

به گزارش سرویس اطلاعات دارویی دانشگاه یوتا، به طور کلی، در پایان ماه ژوئن 309 کمبود دارو در ایالات متحده وجود داشت. این از 295 در پایان سال گذشته و بالاترین میزان ثبت شده از سال 2014 است.

فایزر چه خواهد کرد؟

این شرکت نگفته است که چه اتفاقی می افتد. آلبرت بورلا، مدیرعامل فایزر در 20 ژوئیه در توییتر گفت که این شرکت “فوراً در حال کار برای تعیین بهترین راه برای بازگشت به اینترنت در سریع‌ترین زمان ممکن و در عین حال اطمینان از ایمنی مردم است.” داروسازان می توانند تولید را به مکان های دیگر تغییر دهند. اما این می تواند پیچیده باشد زیرا آنها باید مواد خام را – که معمولاً در جای دیگر ساخته می شوند – به مکان های دیگر تغییر دهند و ممکن است مجبور شوند کارگران را برای ساخت محصول آموزش دهند.

فایزر همچنین ممکن است مجبور باشد به این فکر کند که آیا تولید محصول دیگری را کاهش دهد تا تولید بیشتر در سایت جدید را کاهش دهد.

آقای گانیو گفت: «همیشه به آسانی زدن سوئیچ برای افزایش تولید نیست.