پس از COVID-19، شرکت ها شروع به ارائه مزایای OPD به کارکنان می کنند


کارکنان شرکت به طور فزاینده ای پوشش OPD را از کارفرمایان خود دریافت می کنند.

کارکنان شرکت به طور فزاینده ای پوشش OPD را از کارفرمایان خود دریافت می کنند.

محیط های کاری به دلیل افزایش دیرهنگام مزایای بهداشتی برای کارکنان که فراتر از پوشش معمول بستری شدن در بیمارستان است، به طور فزاینده ای دوستدار کارمند شده اند. بر اساس آخرین گزارش منتشر شده توسط شرکت مشاوره ریسک و سرمایه انسانی AON India، بر اساس نظرسنجی از 251 شرکت بزرگ، کوچک و متوسط، شرکت‌های بیشتری در مقایسه با روزهای قبل از همه‌گیری، مزایای مراقبت‌های اولیه مانند مشاوره، دارو، آزمایش‌های آزمایشگاهی و مشاوره سلامت روان را ارائه می‌کنند.

از 251 شرکت فناوری اطلاعات، تولید، داروسازی، مهندسی، مالی و سایر شرکت‌های مورد مطالعه، تنها 40 شرکت مزایای بخش سرپایی (OPD) را در سال 2019 ارائه می‌کردند. شانتانو ساکسنا، معاون راه‌حل‌های سلامت، AON هند، گفت: تعداد شرکت‌هایی که این خدمات را ارائه می‌دهند 51 درصد افزایش یافته است.

در حالی که شرکت‌ها معمولاً از یک شرکت بیمه برای پوشش سلامت (در درجه اول برای بستری شدن در بیمارستان) استفاده می‌کنند، آقای ساکسنا می‌گوید که شرکت‌ها به‌طور فزاینده‌ای مشتاق به اتخاذ رویکرد دیجیتال برای مزایای اضافی از جمله مشاوره از راه دور، دسترسی به تست‌های آزمایشگاهی، فیزیوتراپی، مسائل مربوط به دندان‌ها و بینایی، واکسیناسیون و غیره هستند.

آقای ساکسنا اشاره می کند که مولفه سلامت روان اکنون بسیار مهم شده است و شرکت ها می خواهند روانشناسان و پزشکان را در دسترس داشته باشند. “اگر کسی از نظر ذهنی خوب نباشد، بر عملکرد او تأثیر می گذارد. غیبت افزایش یافته و کیفیت کار کاهش می یابد. در نتیجه، کسب و کار آسیب می بیند.»

او توضیح می‌دهد که شرکت‌ها با فراهم کردن دسترسی به روانشناس شروع می‌کنند، اما برنامه‌های کمک به کارکنان را نیز ارائه می‌کنند و بسته به شدت مشکل، مداخلاتی طراحی می‌شود. مشاوره سلامت روان در برنامه های بیمه سلامت در سمت OPD پوشش داده می شود.

شرکت ها مایلند در هر جایی بین روپیه هزینه کنند. 1000 تا روپیه 1,00,000 برای برنامه های سرپایی، با 43٪ از کارفرمایان برای Rs. 10000 پوشش سالانه OPD. گزارش AON می‌گوید: «این شامل دو تا سه ویزیت پزشک عمومی در سال است و تعادل در زیرمحدودیت‌های دندانی و بینایی استفاده می‌شود.

تعریف “سلامت” در محل کار در حال گذار از بیماری به سلامتی است، با این حال، این تغییر به کندی انجام می شود زیرا اکثر شرکت ها در نظرسنجی شرکت می کنند و مزایای OPD را انتخاب نمی کنند.

با این حال، شاهد هستیم که شرکت‌های بزرگ فناوری مدل سلامتی را اتخاذ می‌کنند که در آن راه‌حل‌های سلامتی مانند دسترسی به خدمات سلامت روان، پزشکی از راه دور، مزایای باشگاه، دسترسی آسان به حسابداران خبره برای تشکیل پرونده مالیاتی، مدیران ثروت برای اطمینان از برنامه‌ریزی مالی، وکلا در صورت وجود استرس مالی و حقوقی و غیره را به کار می‌گیرند، زیرا سلامتی به رفاه کلی یک کارمند بستگی دارد. همه شرکت ها از مزایای OPD استفاده نمی کنند، اما در نهایت می خواهند به آنجا برسند.

جالب توجه است، در حالی که استفاده از بیمه بستری در بیمارستان به سختی 11٪ است، بیش از 50٪ از کارکنان از مزایای OPD استفاده می کنند. «خدمات OPD محصولی با نقطه تماس بالا هستند و بیشتر شرکت‌های مورد بررسی به دنبال ایجاد یک پلتفرم دیجیتال یکپارچه هستند که به کارکنان کمک می‌کند هم به بستری شدن در بیمارستان و هم به OPD و هم به خدمات سلامت دسترسی داشته باشند. آقای ساکسنا می‌افزاید: وقتی کارمندان روی پلت‌فرم می‌آیند، می‌توانند ادعایی ارسال کنند، چالشی مانند استپتون انجام دهند، به شبکه‌ای از سالن‌های ورزشی، استخرهای شنا، فعالیت‌های ورزشی و غیره دسترسی داشته باشند.