کریشنا الا از Bharat Biotech پیشنهاد می‌کند که تنظیم‌کننده‌های دولتی دارو با بدن مرکزی ادغام شوند تا از “یک کیفیت یک استاندارد” اطمینان حاصل شود.


کریشنا الا، CMD، Bharat Biotech International Ltd

کریشنا الا، CMD، Bharat Biotech International Ltd | اعتبار عکس: هندو

دکتر کریشنا الا، رئیس اجرایی Bharat Biotech پیشنهاد کرده است که همه نهادهای نظارتی دولتی دارو باید با سازمان مرکزی کنترل استاندارد داروها (CDSCO) ادغام شوند تا از “یک کیفیت یک استاندارد” برای داروهای هندی اطمینان حاصل شود.

اظهارات او در 5 فوریه در پس زمینه سوالاتی مطرح شد که در مورد کیفیت داروهای هندی در چند ماه گذشته مطرح شده بود. آخرین نمونه روز جمعه بود، زمانی که Global Pharma Healthcare مستقر در تامیل نادو تمام قطرات چشمی خود را که ادعا می‌شد با از دست دادن بینایی در ایالات متحده مرتبط است، به یاد آورد.

همچنین بخوانید | با کیفیت دارو، گامبیا و هند: مصاحبه با نویسندگان این قرص حقیقت

پیش از آن، شربت های سرفه ساخت هند سال گذشته با مرگ کودکان در گامبیا و ازبکستان مرتبط بود.

او گفت که کل صنایع دارویی هند را نمی توان برای چند مورد لکه دار کرد. حتی در کشورهای غربی، برخی از شرکت ها در زمینه کیفیت جریمه می شوند.

آقای الا گفت: “باید یک چارچوب نظارتی واحد در هند وجود داشته باشد. همه نهادهای نظارتی دولتی دارو باید با سازمان مرکزی کنترل استاندارد داروها (CDSCO) ادغام شوند و این مشکل را حل خواهد کرد.”

او در حاشیه مراسمی که در آن توافق نامه ای بین دانشگاه ویسکانسین (UW) – موسسه بهداشت جهانی مدیسون (GHI) و بنیاد الا در دهلی امضا شد، گفت: «اما برای این کار یک تصمیم سیاسی و تعهد لازم است». برای ایجاد اولین “مرکز بهداشت UW-Madison One” در بنگالورو.

او گفت که تمرکز سیستم مهم است. «مجوز شربت های سرفه که در موارد اخیر مورد سؤال بود، توسط نهادهای نظارتی دولتی داده شده است، نه از سوی مرکز (سازمان)».

او گفت: “ما شرکت های بسیار خوبی داریم، اما به دلیل برخی آژانس های محلی با مشکل مواجه می شویم.”

یک روز پس از اینکه کارخانه آن توسط نهادهای نظارتی داروی هندی به دلیل ادعاهایی مبنی بر ارتباط قطره چشم با کاهش بینایی در ایالات متحده مورد بازرسی قرار گرفت، از شرکت گلوبال فارما بهداشتی مستقر در تامیل نادو در روز شنبه خواسته شد تا تولید تمام محصولات چشمی را تا تکمیل تحقیقات متوقف کند.