کامرون اولین برنامه واکسن مالاریا را برای کودکان در جهان آغاز کرد


کامرون اولین برنامه معمول ایمن سازی در جهان علیه مالاریا را برای کودکان آغاز می کند، اقدامی که کارشناسان امیدوارند آغاز کارزاری در سراسر آفریقا برای کاهش تأثیر این بیماری انگلی باشد.  تصویر فقط برای مقاصد نمایشی.

کامرون اولین برنامه معمول ایمن سازی در جهان علیه مالاریا را برای کودکان آغاز می کند، اقدامی که کارشناسان امیدوارند آغاز کارزاری در سراسر آفریقا برای کاهش تأثیر این بیماری انگلی باشد. تصویر فقط برای مقاصد نمایشی. | اعتبار عکس: AP

کامرون اولین کشوری خواهد بود که به طور معمول واکسن جدید مالاریا را به کودکان می دهد، زیرا این واکسن در آفریقا پخش می شود.

(برای دریافت برترین اخبار روز سلامت، در خبرنامه ما عضو شوید Health Matters)

این کمپین که قرار است در 22 ژانویه آغاز شود، توسط مقامات به عنوان نقطه عطفی در تلاش چندین دهه برای مهار بیماری انتشار پشه در این قاره توصیف شد که 95 درصد از مرگ و میرهای مالاریا در جهان را تشکیل می دهد.

واکسیناسیون جان انسان ها را نجات خواهد داد. اورلیا نگوین، مدیر برنامه در اتحاد واکسن‌های Gavi، که به کامرون کمک می‌کند تا واکسن‌ها را ایمن کند، گفت: این کمک بزرگی به خانواده‌ها و سیستم بهداشتی کشور می‌کند.

کشور آفریقای مرکزی امیدوار است امسال و سال آینده حدود 250000 کودک را واکسینه کند. گاوی گفت که با 20 کشور آفریقایی دیگر برای کمک به آنها در دریافت واکسن کار می کند و امیدواریم این کشورها تا سال 2025 بیش از شش میلیون کودک را ایمن کنند.

در آفریقا، سالانه حدود 250 میلیون مورد ابتلا به این بیماری انگلی وجود دارد که 600000 مورد مرگ و میر بیشتر در کودکان خردسال است.

کامرون اولین واکسن از دو واکسن مالاریا را که اخیراً تأیید شده است، به نام Mosquirix استفاده خواهد کرد. سازمان بهداشت جهانی دو سال پیش این واکسن را تایید کرد و اذعان داشت که اگرچه ناقص است، اما استفاده از آن همچنان عفونت‌های شدید و بستری شدن در بیمارستان را کاهش می‌دهد.

مقامات بهداشتی آماده می‌شوند تا ساکنان روستای میگوی مالاوی را در روز سه‌شنبه، 10 دسامبر 2019 واکسینه کنند، جایی که کودکان خردسال به آزمایش اولین واکسن در جهان علیه مالاریا تبدیل می‌شوند.  تصویر فقط برای مقاصد نمایشی.

مقامات بهداشتی آماده می‌شوند تا ساکنان روستای میگوی مالاوی را در روز سه‌شنبه، 10 دسامبر 2019 واکسینه کنند، جایی که کودکان خردسال به آزمایش اولین واکسن در جهان علیه مالاریا تبدیل می‌شوند. تصویر فقط برای مقاصد نمایشی. | اعتبار عکس: AP

شات تولید شده توسط GlaxoSmithKline تنها حدود 30٪ موثر است، به چهار دوز نیاز دارد و محافظت پس از چند ماه شروع به محو شدن می کند. این واکسن در آفریقا آزمایش شد و در برنامه های آزمایشی در سه کشور مورد استفاده قرار گرفت.

GSK گفته است که تنها می تواند حدود 15 میلیون دوز Mosquirix در سال تولید کند و برخی کارشناسان معتقدند واکسن دوم مالاریا که توسط دانشگاه آکسفورد ساخته شده و توسط WHO در ماه اکتبر تأیید شده است، ممکن است راه حل عملی تری باشد. این واکسن ارزان‌تر است و به سه دوز نیاز دارد و موسسه سرم هند گفت که این واکسن می‌تواند سالانه تا 200 میلیون دوز تولید کند.

خانم نگوین از Gavi گفت که آنها امیدوارند واکسن های آکسفورد به اندازه کافی برای شروع ایمن سازی افراد در اواخر امسال وجود داشته باشد.

هیچ یک از واکسن های مالاریا انتقال را متوقف نمی کند، بنابراین ابزارهای دیگر مانند توری بستر و سمپاشی حشره کش همچنان حیاتی خواهند بود. انگل مالاریا بیشتر از طریق پشه های آلوده به افراد منتقل می شود و می تواند علائمی مانند تب، سردرد و لرز ایجاد کند.