دانشمند WHO: جهان از طریق یک بیماری همه گیر زندگی کرد و هند نقش مهمی ایفا کرد


هند را به دلیل نحوه مدیریت مسئولیت های خود در گروه 20 علیرغم پیچیدگی ها و تنش ها در سراسر جهان تحسین کرد.  تصویر فقط برای نمایش.

هند را به دلیل نحوه مدیریت مسئولیت های خود در گروه 20 علیرغم پیچیدگی ها و تنش ها در سراسر جهان تحسین کرد. تصویر فقط برای نمایش. | اعتبار عکس: PTI

جهان در حال حاضر جای بسیار پیچیده ای است. تنش است. جهان از طریق یک بیماری همه گیر زندگی کرده است که در آن هند نقش مهمی در علم و فناوری، توسعه واکسن، تولید دارو، تشخیص و درمان ایفا کرده است. جرمی فارار، دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت، در 6 ژوئن، در پایان سومین نشست گروه کاری سلامت G20 گفت: این نقش کلیدی در سطح جهانی ایفا کرد.

دکتر فارار همچنین هند را به دلیل نحوه مدیریت مسئولیت های خود در گروه G20 علیرغم پیچیدگی ها و تنش ها در سراسر جهان تحسین کرد.

همچنین اس. آپارنا، دبیر دپارتمان داروسازی، طی سخنانی در جلسه، خاطرنشان کرد که عدم تقارن اطلاعات، عدم دسترسی به مواد حیاتی، توجه کم به برخی محصولات مورد نیاز جمعیت کوچک بیماران، همگی نیاز به توجه فوری دارند.

او گفت که مذاکرات طی سه روز به اصول و مؤلفه‌های اساسی مورد نیاز برای ایجاد شبکه‌ای پر رونق که قابلیت‌های تحقیقات اولیه و مقدماتی را افزایش می‌دهد و دسترسی جهانی به اقدامات متقابل پزشکی مؤثر و مقرون به صرفه را تضمین می‌کند، بررسی شد.

وی همچنین اظهار داشت: «جنبه‌های کلیدی مانند بهره‌گیری از نقاط قوت مربوطه شرکا، اشتراک دانش ساختاریافته، اولویت‌بندی، تخصیص منابع، ظرفیت‌سازی و انتقال موثر فناوری به‌عنوان ارکان اساسی یک شبکه جهانی تحقیق و توسعه با عملکرد مناسب شناسایی شده‌اند.»

وزیر AYUSH، Vaidya Rajesh Kotecha، در مورد نیاز به کار بر روی جزء Ayush گفت که نیاز به کشف سرنخ های جدید در طب سنتی وجود دارد.