دولت چنای بیمارستان ها شاهد ورود ثابت سایر بیماران ایالتی هستند


بیمارستان عمومی دولتی راجیو گاندی جریان ثابتی از بیماران از سایر ایالات را ثبت کرده است.

بیمارستان عمومی دولتی راجیو گاندی جریان ثابتی از بیماران از سایر ایالات را ثبت کرده است. | اعتبار عکس: عکس فایل

برخی از بیمارستان‌های دولتی بزرگ در چنای شاهد جریان ثابتی از بیماران از سایر ایالات بوده‌اند.

این غیر معمول نیست که بیمارستان های دولتی در چنای بیماران سایر ایالت ها را ببینند، به ویژه بیمارانی که از مناطق مرزی هستند. عواملی مانند مراقبت، نتایج درمان و محدودیت های مالی، بیماران را از دور و دراز به بیمارستان های دولتی شهر آورده است.

این را در نظر بگیرید: بزرگترین مرکز دولتی ایالت – بیمارستان عمومی دولتی راجیو گاندی (RGGGH) – جریان ثابتی از بیماران از سایر ایالات را ثبت کرده است و در واقع این تعداد در سال گذشته افزایش یافته است. در سال 2022، ما 3039 بیمار را از سایر ایالات دریافت کردیم. این تعداد در سال 2023 به 4032 افزایش یافت. ما بیماران را از 27 ایالت درمان کردیم.» رئیس بیمارستان E. Theranirajan گفت.

نگاهی به داده‌های RGGGH در سال 2023 در مورد سایر بیماران ایالتی نشان می‌دهد که بیشتر بیماران از آندرا پرادش بودند – بیش از نیمی از بیمارانی که به دنبال درمان بودند از آن ایالت بودند که تعداد آنها به 2125 نفر می‌رسید. بنگال غربی با 478 نفر، 251 نفر از بیهار، 179 نفر از کارناتاکا و 163 نفر از اوتار پرادش به دنبال آن بودند. این بیمارستان بیش از 100 بیمار را از آسام (114)، کرالا (118) و اودیشا (131) درمان کرد. بیمارانی از آندامان، جارکند و راجستان بودند.

ما چندین کارگر مهاجر از ایالت هایی مانند بیهار را دریافت می کنیم. این باید در مورد سایر بیمارستان های دولتی شهر نیز وجود داشته باشد. کسانی که برای بازدید از چنای هستند و بیمار می شوند نیز برای درمان به RGGGH مراجعه می کنند.

او گفت که به ویژه، مواردی از بیمارانی از ایالات شمالی وجود داشته است که برای درمان های خاص – سکته مغزی، بیماری های قلبی، سرطان، بیماری های کلیوی و آرتریت روماتوئید – به RGGGH مراجعه کرده اند.

ما بیمارانی با بیماری های مزمن دریافت می کنیم و دلیل اصلی مراجعه آنها به ما محدودیت های مالی است. ما بیمارانی داریم که از بیماری‌های کلیوی رنج می‌برند، از جمله بیمارانی که نیاز به دیالیز از Tripura دارند. آنها به ما گفتند که پس از شنیدن دهان به دهان در مورد نتایج خوب مراقبت و درمان به RGGGH مراجعه کردند. ما بیمارانی داشتیم که از ایالت هایی مانند چاتیسگار به سرطان مبتلا شده بودند زیرا توانایی پرداخت هزینه های درمان را نداشتند. به طور مشابه، برخی به دلیل مقرون به صرفه بودن در مقایسه با بخش خصوصی، تحت آنژیوپلاستی قرار گرفته اند. پردیس ما تمیز است و غذای با کیفیت ارائه می شود. دکتر ثرانیرجان توضیح داد که بسیاری از اعضای خانواده در اقامتگاه‌هایی نزدیک ایستگاه راه‌آهن مرکزی اقامت می‌کنند که به نظرشان مقرون به صرفه است.

مراکزی مانند انستیتوی سلامت کودک و بیمارستان کودکان وجود دارد که همچنان از سایر ایالت‌ها، عمدتاً آندرا پرادش، تعداد ثابتی از بیماران را دریافت می‌کنند. حدود 10 تا 15 درصد از بیماران از کشورهای دیگر هستند، به ویژه در بخش های تخصصی. ریما چاندراموهان، مدیر ICH، گفت که اکثر آنها به مراقبت های جراحی نزدیک می شوند.

بیمارستان دولتی کالج پزشکی استانلی بیمارانی از ایالت هایی مانند آندرا پرادش، تلانگانا، کرالا، کارناتاکا و همچنین کارگران مهاجر از ایالت های شمالی را می بیند. پی. بالاجی، رئیس بیمارستان گفت: «ما هر ماه حداقل 80 تا 90 بیمار از ایالت های دیگر را می بینیم.

«چندین کارگر مهاجر به دنبال درمان جراحات وارده به بخش جراحی پلاستیک بیمارستان هستند. ما همچنین افراد مجروح در تصادفات جاده ای، سایر موارد اورژانسی، درد شکم و تب را مداوا می کنیم. او گفت که تعداد بیماران از آندرا پرادش بیشتر است و افزود: “زنان باردار از مناطق مرزی مانند نلور به دنبال درمان هستند. ما بیماران را برای مراقبت از کودکان نیز دریافت می کنیم. بسیاری از آنها ترجیح می دهند در چنای تحت درمان قرار گیرند زیرا خدمات بهداشتی و درمانی خوب است.

در حالی که هزینه‌های اسمی برای بیماران سایر ایالت‌ها ثابت است، در موارد متعددی از هزینه‌ها صرفنظر می‌شود زیرا بسیاری از آنها پرداخت آن را دشوار می‌دانند. برخی در زیر پوشیده شده اند پرادان مانتری جان آروگیا یوجانابه گفته پزشکان، در حالی که برای کارگران مهاجر، کارفرمایان آنها بیشتر این صورت حساب را پرداخت می کنند.