بازنگری برنامه درسی NEET UG باعث ایجاد بحث در میان دانشجویان مشتاق پزشکی می شود


داوطلبانی که برای اولین بار در آزمون NEET UG حاضر می شوند، از گنجاندن موضوعات عملی که در معرض آنها قرار نگرفته اند مطمئن نیستند.

داوطلبانی که برای اولین بار در آزمون NEET UG حاضر می شوند، از گنجاندن موضوعات عملی که در معرض آنها قرار نگرفته اند مطمئن نیستند. | اعتبار عکس: RAMAKRISHNA G

کمیسیون ملی پزشکی (NMC) اخیراً برنامه درسی NEET UG 2024 را بازبینی کرده است که ترکیبی از پیش بینی و نگرانی را در میان دانشجویان مشتاق پزشکی ایجاد کرده است. در حالی که دانش آموزانی که در حال حاضر در کلاس دوازدهم یا متوسطه دوم خود هستند ممکن است تغییر برنامه درسی را مشکل ساز نبینند، آنهایی که یک سال فاصله پس از آموزش گذرانده اند و برای امتحانات آماده می شوند، چالش های احتمالی را بیان می کنند.

کاشف حسنین، دانشجوی مشتاق پزشکی، دیدگاه خود را به اشتراک گذاشت و خاطرنشان کرد که کاهش برنامه درسی ممکن است برای کسانی که پس از وقفه برای امتحانات آماده می شوند، با مشکل مواجه شود. وی تاکید کرد که با تعداد فصل های کمتر، سوالات بیشتری از یک فصل وجود دارد که به طور بالقوه منجر به تغییر در ماهیت امتحان می شود. آقای کاشف خاطرنشان کرد که در حالی که سؤالات در گذشته به طور کلی قابل درک بود، امسال ممکن است سؤالات عمیق تری را به همراه داشته باشد.

از نظر بخش‌های اصلاح‌شده، آقای کاشف خاطرنشان کرد که بخش A، که قبلاً سوالاتی با درجه سختی متوسط ​​داشت، ممکن است تغییراتی را مشاهده کند، در حالی که بخش B، که به‌خاطر سؤال‌های مبتنی بر عملی و درک عمیق‌تر معروف است، می‌تواند تغییراتی را تجربه کند. او حذف برخی از فصل‌های زیست‌شناسی مانند «تغذیه معدنی» را با استناد به ماهیت داده‌های سنگین آنها تأیید کرد. با این حال، او با حذف فصل هایی مانند «هضم و جذب» مخالفت کرد.

یکی دیگر از دانش‌آموزان، K Snehitha، ابراز نگرانی کرد که اولین گروهی باشد که با برنامه درسی تغییریافته امتحان را امتحان می‌کند. او اضافه شدن موضوعات عملی جدیدی را که دانش‌آموزان با آنها آشنا نشده‌اند، ذکر کرد، به‌ویژه گنجاندن فصل‌هایی در مورد خانواده‌های گیاهی در گیاه‌شناسی بدون وضوح ارتباط آنها را برجسته کرد.

علاوه بر این، دانش‌آموزان به حذف فصل‌ها اعتراض کردند و یکی از دانش‌آموزان بر حذف فصل اکولوژی در مورد مسائل زیست‌محیطی تأکید کرد. دانشجو استدلال کرد که با توجه به تمرکز معاصر بر بحث های زیست محیطی، این فصل خاص نباید حذف می شد.