وزارت بهداشت به دنبال داده هایی در مورد زنان مجردی است که از مسیر فناوری کمک باروری استفاده می کنند


فناوری کمک باروری به عنوان درمان ناباروری و پیشگیری از ناهنجاری های مادرزادی و غیره ارائه می شود. عکس فایل: ترتیب ویژه

فناوری کمک باروری به عنوان درمان ناباروری و پیشگیری از ناهنجاری های مادرزادی و غیره ارائه می شود. عکس فایل: ترتیب ویژه

وزارت بهداشت اتحادیه به منظور ارزیابی عملکرد قانون ART، 2021، به دنبال داده‌هایی از همه ایالات و سرزمین‌های اتحادیه در مورد تعداد کل زنان مجرد (طلاق/بیوه) و زنان مجردی است که با موفقیت از فناوری کمک باروری (ART) استفاده کرده‌اند. کارشناسان باروری از این حرکت، همراه با گنجاندن زنان مجرد/زنان مجرد به عنوان یک دسته، استقبال کرده اند.

وزارت بهداشت همچنین به دنبال ارقام طبقه بندی شده از تعداد کل زوج ها و زنان مجردی بود که پس از اجرای قانون رحم جایگزین در سال 2021 با موفقیت از رحم جایگزین استفاده کردند.

نامه ای که وزارت بهداشت در ماه دسامبر صادر کرد، اطلاعات را بر اساس اولویت دریافت کرد تا تا اول ژانویه ارائه شود.

شوبهیت آگاروال، مدیر عامل شرکت Nova IVF Fertility، درباره ابتکار این وزارتخانه گفت که شفافیت یکی از ارزش‌های اصلی این بخش است که در آن اطلاعات کامل با بیماران به اشتراک گذاشته می‌شود و انتظارات واقع‌بینانه به آنها کمک می‌کند تا تصمیمات آگاهانه خود را اتخاذ کنند. درمان و مراقبت

“علاوه بر این، این یک اقدام خوشایند از سوی وزارت بهداشت و رفاه خانواده است، جایی که مقامات با جمع آوری داده ها اجرای قانون ART را ارزیابی می کنند. درخواست به اشتراک گذاری موارد موفق ART تصویری واقعی از میزان موفقیت کلینیک های مختلف ART ارائه می دهد. امیدواریم این حرکت شفافیت و کارایی بیشتری را در بخش باروری به ارمغان بیاورد. حتی در گروه زنان مجرد نیز هر ماه شاهد چند مورد هستیم. اگرچه در حال حاضر در مرحله نوپایی است، اما زنان مجرد را می بینیم که در مورد روش هایی مانند انجماد تخمک پرس و جو می کنند و این در سال های آینده رونق خواهد گرفت. گنجاندن زنان مجرد/زنان مجرد به عنوان یک مقوله یک روند مثبت و خوشایند است.»

هیئت ملی فناوری کمک باروری و رحم جایگزین که تحت قانون ART تشکیل شده است، با هدف تنظیم کلینیک‌های ART و بانک‌های فناوری کمک باروری، جلوگیری از سوء استفاده از ART، و تضمین عملکرد ایمن و اخلاقی خدمات ART است. وزارت همچنین قوانین اصلاحیه فناوری کمک باروری (مقررات) 2023 را تحت قانون ART برای ارائه مراقبت بهتر به اهداکنندگان و بیماران اعلام کرده است.

ART به عنوان درمانی برای ناباروری و برای جلوگیری از ناهنجاری های مادرزادی و غیره ارائه می شود. با این حال، این روش همچنین نگرانی هایی را در مورد پارامترهایی که تعداد اهداکنندگان در دسترس را محدود می کند، ایجاد کرده است. هند، مانند سایر نقاط جهان، با کاهش نرخ باروری و افزایش هزینه‌های دوره‌های ART مواجه است.