واکسن کووید بیولوژیکی Corbevax لیست استفاده اضطراری WHO را دریافت کرد


واکسن از طریق عضلانی با دو دوز به فاصله 28 روز تجویز می شود.

واکسن از طریق عضلانی با دو دوز به فاصله 28 روز تجویز می شود. | اعتبار عکس: تنظیم

سازمان بهداشت جهانی (WHO) فهرست استفاده اضطراری (EUL) را برای Corbevax، واکسن کووید که توسط سازنده واکسن Biological E در حیدرآباد ساخته شده است، اعطا کرده است.

Corbevax اولین واکسن بومی Covid-19 هند که بر اساس پلت فرم زیر واحد پروتئین ساخته شده است، بخشی از زرادخانه این کشور را در مبارزه با ویروس کشنده تشکیل می دهد. BE با اعلام EUL سازمان جهانی بهداشت در 16 ژانویه اعلام کرد که این شرکت 100 میلیون دوز به دولت هند ارائه کرده بود که سپس در کمپین های ایمن سازی پان هند، عمدتاً در کودکان 12 تا 14 ساله مورد استفاده قرار گرفت.

Corbevax توسط کنترل کننده داروی عمومی هند (DCGI) برای استفاده محدود در مواقع اضطراری در بین بزرگسالان، نوجوانان و کودکان خردسال به صورت متوالی از دسامبر 2021 تا آوریل 2022 تأیید شد. این اولین تزریق هترولوگ تقویت کننده Covid-19 در هند برای بزرگسالان 18 ساله شد. و بالاتر در ژوئن 2022.

همچنین بخوانید | Corbevax بعد از دو نوبت کوویشیلد یا کواکسین DCGI را به عنوان تقویت کننده COVID-19 دریافت می کند.

«EUL به ما کمک می‌کند تا از این پلتفرم برای ادامه توسعه واکسن‌های کووید-19 در زمانی که شروع به تأثیرگذاری بر سلامت عمومی کرد، استفاده کنیم. مایما داتلا، مدیر عامل بیولوژیک E گفت: ما مطمئن هستیم که این تایید سازمان جهانی بهداشت مبارزه جهانی ما را علیه کووید-19 تقویت می کند. این شرکت قصد دارد به افرادی در کشورهایی که در مواجهه با کووید-19 با فشار مالی مواجه هستند دسترسی پیدا کند. او گفت که متعهد به ارائه واکسن‌های مقرون‌به‌صرفه و قابل دسترس با کیفیت بالا است و WHO EUL مسیری را برای امکان‌پذیر کردن آن ایجاد می‌کند.

واکسن نسل بعدی

BE گفت که روی نسل بعدی واکسن کووید-19 کار می کند که بر اساس نوع XBB1.5 ویروس SARS-CoV-2 ساخته شده است. این با توصیه های WHO TAG-CO-VAC، گروه مشاوره فنی در مورد ترکیب واکسن کووید-19 مطابقت دارد. BE گفت واکسن کاندید “تمام مطالعات پیش بالینی حیوانی مورد نیاز را تکمیل کرده است، که نشان می دهد محافظت کافی را در برابر انواع در حال گردش فراهم می کند.”

این شرکت اخیراً تأیید نهایی را از CDSCO برای شروع آزمایشات بالینی واکسن نوع XBB.1.5 در هند دریافت کرده است. آزمایشات به زودی در سایت های مختلف در هند آغاز خواهد شد. این شرکت گفت که BE قبلاً زیرساخت های تولیدی را برای تولید انواع واکسن ها واجد شرایط کرده است تا عرضه را در یک اطلاعیه کوتاه آغاز کند.