مانداویا: بخش تجهیزات پزشکی هند به عنوان رهبر جهانی در تولید و نوآوری در 25 سال آینده ظهور می کند


منسوخ مانداویا وزیر اتحادیه در جریان تعامل با نمایندگان شرکت های تجهیزات پزشکی ژاپن در توکیو.  عکس: Twitter/@mansukhmandviya

منسوخ مانداویا وزیر اتحادیه در جریان تعامل با نمایندگان شرکت های تجهیزات پزشکی ژاپن در توکیو. عکس: Twitter/@mansukhmandviya

منسوخ منداویا وزیر بهداشت اتحادیه در 16 مه گفت که با حمایت از نیازهای رو به رشد مراقبت های بهداشتی و تعهد دولت برای تسهیل رشد، صنعت تجهیزات پزشکی هند این قدرت را دارد که در 25 سال آینده به عنوان رهبر جهانی در تولید و نوآوری ظاهر شود. وی در جریان تعامل خود با نمایندگان شرکت های تجهیزات پزشکی ژاپنی در توکیو گفت که این بخش جزء ضروری و جدایی ناپذیر بخش مراقبت های بهداشتی هند است.

او گفت: «همکاری این بخش با حمایت هند از نبرد داخلی و جهانی علیه همه‌گیری کووید-19 از طریق تولید تجهیزات پزشکی و کیت‌های تشخیصی در مقیاس بزرگ، برجسته‌تر شد.

دکتر مندویه خاطرنشان کرد که بخش تجهیزات پزشکی این پتانسیل را دارد که تا سال 2030 از اندازه فعلی 11 میلیارد دلار به چهار برابر افزایش یابد.

وی همچنین اظهار داشت: با حمایت از نیازهای رو به رشد مراقبت های بهداشتی و تعهد دولت برای تسهیل رشد، صنعت تجهیزات پزشکی هند این قدرت را دارد که در 25 سال آینده به عنوان رهبر جهانی در تولید و نوآوری ظاهر شود و ما به رشد آن متعهد هستیم. و پیشرفت برای متکی شدن به خود و کمک به هدف مراقبت های بهداشتی همگانی در راستای شعار ریاست G20 هند که “یک زمین، یک خانواده، یک آینده” است.

وزیر همچنین تاکید کرد که برای دعوت از سرمایه گذاران از سراسر جهان، هند اجازه 100٪ FDI (سرمایه گذاری مستقیم خارجی) را در مسیر خودکار برای هر دو راه اندازی گرین فیلد و براونفیلد می دهد. برای تقویت تولید داخلی، دولت طرح های تشویقی مرتبط با تولید را برای تجهیزات پزشکی با مشوق های مالی به ارزش 400 میلیون دلار راه اندازی کرد. برای حمایت از جامعه سرمایه گذاران ما، دولت همچنین تأسیس چهار پارک تجهیزات پزشکی در ایالات متحده را تصویب کرده است. این پارک ها به طور قابل توجهی هزینه تولید را کاهش می دهند، منابع را بهینه می کنند، بر اساس صرفه جویی در مقیاس ساخته می شوند و دسترسی آسان به تست های استاندارد و امکانات زیرساختی را فراهم می کنند.

دکتر منداویه خاطرنشان کرد که به منظور تسهیل رشد منظم بخش تجهیزات پزشکی و دستیابی به اهداف بهداشت عمومی دسترسی، مقرون به صرفه بودن، کیفیت و نوآوری، هند به تازگی اولین سیاست ملی تجهیزات پزشکی خود را تصویب کرده است. ما شش استراتژی را برای استفاده از پتانسیل این بخش و تقویت صنعت به یک صنعت رقابتی، متکی به خود، انعطاف پذیر و نوآور که نیازهای بهداشتی هند و جهان را برآورده می کند، شناسایی کرده ایم.

او گفت: «علاوه بر خط مشی تجهیزات پزشکی، ما همچنین یک سیاست ملی در زمینه تحقیق و توسعه و نوآوری در بخش داروسازی پزشکی در هند را پیشنهاد می کنیم تا امکان همکاری قوی و تحقیقات ترجمه ای فراهم شود.

هند با گام‌های سریع در نوآوری، اکنون در سفری مهم برای حضور در عرصه جهانی در حوزه تجهیزات و فناوری‌های پزشکی است و از شرکت‌های تجهیزات پزشکی ژاپنی دعوت کرد تا از این فرصت‌ها برای «ساخت هند»، «نوآوری در هند» استفاده کنند. هندوستان» و «در هند کشف کن»، او افزود.