بانک جهانی یک میلیارد دلار برای حمایت از بخش بهداشت هند وام می دهد


راجات کومار میشرا، وزیر اضافی، وزارت امور اقتصادی، و مدیر بانک جهانی، آگوست تانو کوامه، مدیر کشور هند، دو وام تکمیلی به ارزش 1 میلیارد دلار برای حمایت و تقویت زیرساخت‌های مراقبت‌های بهداشتی هند در دهلی نو، 3 مارس 2023 امضا کردند.

راجات کومار میشرا، وزیر اضافی وزارت امور اقتصادی، و مدیر بانک جهانی، آگوست تانو کوآمه، مدیر کشور هند، دو وام تکمیلی به ارزش 1 میلیارد دلار برای حمایت و ارتقای زیرساخت‌های بهداشتی هند امضا کردند، در دهلی نو، 3 مارس 2023. | اعتبار عکس: PTI

بانک جهانی تا سقف 1 میلیارد دلار وام برای کمک به هند برای آمادگی در برابر بیماری های همه گیر آینده و همچنین تقویت زیرساخت های بهداشتی آن می دهد. این وام به دو وام تکمیلی به مبلغ 500 میلیون دلار تقسیم خواهد شد.

از طریق این تأمین مالی ترکیبی 1 میلیارد دلاری، این بانک از مأموریت زیرساخت بهداشتی پرادان مانتری-آیوشمان بهارات (PM-ABHIM)، که در اکتبر 2021 راه اندازی شد، برای بهبود زیرساخت های مراقبت های بهداشتی عمومی در سراسر کشور، پشتیبانی خواهد کرد. علاوه بر مداخلات در سطح ملی، یکی از وام ها ارائه خدمات بهداشتی را در هفت ایالت از جمله آندرا پرادش، کرالا، مگالایا، اودیشا، پنجاب، تامیل نادو و اوتار پرادش در اولویت قرار خواهد داد.

برنامه 500 میلیون دلاری سیستم های بهداشت عمومی برای آمادگی همه گیری (PHSPP) از تلاش های دولت برای آماده سازی سیستم نظارتی هند برای شناسایی و گزارش اپیدمی های بالقوه نگرانی بین المللی حمایت می کند. برنامه 500 میلیون دلاری دیگر ارائه خدمات بهداشتی پیشرفته (EHSDP) از تلاش‌های دولت برای تقویت ارائه خدمات از طریق یک مدل مراقبت‌های بهداشتی اولیه بازطراحی‌شده، که شامل بهبود دسترسی خانوارها به امکانات مراقبت‌های بهداشتی اولیه، پیوندهای قوی‌تر بین هر خانوار و مرکز مراقبت‌های اولیه از طریق بازدید منظم از خانواده است، حمایت می‌کند. و ارزیابی خطر بیماریهای غیرواگیر

هر دو PHSPP و EHSDP از ابزار تأمین مالی برنامه برای نتایج استفاده می کنند که به جای ورودی ها، بر دستیابی به نتایج تمرکز دارد. بانک جهانی اعلام کرد که هر دو وام PHSPP و EHSDP از بانک بین المللی بازسازی و توسعه (IBRD) دارای سررسید نهایی 18.5 سال هستند که شامل مهلت پنج ساله می شود.

این توافقنامه توسط راجات کومار میشرا، دبیر اضافی وزارت امور اقتصادی، وزارت دارایی به نمایندگی از دولت هند و آگوست تانو کوامه، مدیر کشور هند، بانک جهانی امضا شد.

آگوست تانو کوامه گفت: «همه‌گیری کووید-19 نیاز فوری به آمادگی برای بیماری همه‌گیر و تقویت سیستم بهداشتی در سراسر جهان را آشکار کرد و یادآوری واضحی بود که آمادگی برای بیماری همه‌گیر یک خیر عمومی جهانی است.

عملکرد هند در زمینه سلامت در طول زمان بهبود یافته است. بر اساس برآوردهای بانک جهانی، امید به زندگی در هند از 58 سال در سال 1990 به 69.8 در سال 2020 افزایش یافته است. این رقم بالاتر از میانگین سطح درآمد این کشور است. نرخ مرگ و میر زیر پنج سال (36 در هر 1000 تولد زنده)، نرخ مرگ و میر نوزادان (30 در هر 1000 تولد زنده) و نسبت مرگ و میر مادران (103 در هر 100000 تولد زنده) همگی نزدیک به میانگین سطح درآمد هند هستند که نشان دهنده دستاوردهای قابل توجهی است. در دسترسی به حضور ماهر در زایمان، ایمن سازی و سایر خدمات اولویت دار.

علیرغم این پیشرفت ها در سلامت جمعیت هند، COVID-19 بر نیاز به توسعه ظرفیت برای عملکردهای اصلی سلامت عمومی و همچنین برای بهبود کیفیت و جامعیت ارائه خدمات بهداشتی تاکید کرده است.

لین شربرن-بنز، مدیر منطقه ای توسعه انسانی آسیای جنوبی بانک جهانی، گفت: «این دو برنامه از نقاط قوت منحصر به فرد مرکز و ایالات برای حمایت از توسعه خدمات بهداشتی قابل دسترس تر، با کیفیت بالا و مقرون به صرفه استفاده می کنند. این تقویت سیستم های بهداشتی، همراه با توجه به واکنش قوی به بیماری، آمادگی و واکنش به شیوع بیماری های آینده را بهبود می بخشد.