صفر تا صد رژیم غذایی کتوژنیک – اخبار رسمی

رژیم کتوژنیک ویکی پدیا رژیم غذایی کتوژنیک سیکلیس (CKD) دوره هایی با کربوهیدرات بیشتر مثال: پنج روز از رژیم کتوژنیک استفاده می کنید و در دو روز باقی مانده مصرف کربوهیدرات را چهار چیزهایی که می‌توانید

درباره دریافت رژیم کتوژنیک رایگان یاد بگیرید 1402 افزایش می دهید. این دو رژیم کاملا متفاوت هستند. ممکن است شما جزو افرادی باشید که رژیم غذایی کتوژنیک را برای رسیدن به وزن ایدهآل انتخاب کردهاید. اما زیادهروی در مصرف میانوعدهها و تنقلات پرکالری، حتی اگر با رژیم کتوژنیک سازگار باشند، باعث میشود تلاشهای شما برای کاهش وزن به نتیجهی مطلوب نرسد. در واقع، کسانی که بیشترین مصرف قهوه را دارند، کمترین خطر ابتلا به دیابت را دارند. علاوه بر این، تحقیقات نشان داده است ریسک ابتلا به دیابت در مصرف کنندگان چای و قهوه به حد زیادی کم است. قهوه و چای نوشیدنی های سالم و بدون کربوهیدرات هستند. توصیه می شود از چای و قهوه های تلخ در رژیم کتو خود استفاده کنید. البته بهتر است گوشت دام و طیوری را مصرف کنید که تغذیهی طبیعی و سالم داشتهاند. اگر به تازگی رژیم کتوژنیک را شروع کردهاید، طبیعی است که در محدود کردن کربوهیدراتها کمی مشکل داشته باشید. • در برخی موارد ممکن است نیاز باشد به مدت ۱۲ الی ۷۲ ساعت ناشتا باشید تا آمادگی لازم برای شروع رژیم کتو را داشته باشید و در این مدت صرفا از آب و نوشیدنی های بدون کالری استفاده کنید، البته این مرحله برای شروع رژیم کتوژنیک کلاسیک که قرار است برای طولانی مدت ادامه داشته باشد ضروری نمیباشد.

رژیم کتوژنیک برای تنبلی تخمدان

کره فقط حاوی مقادیر کمی کربوهیدرات است و سر شیر کاملاً بدون کربوهیدرات است. مصرف بعضی از میوهها همچون توت و ملون نیز در طول این رژیم پیشنهاد میشود که بهتر است آنها را به برنامه غذایی خود اضافه کنید. اگر رژیم کتوژنیک را دنبال میکنید اما توجهی به میزان کالری دریافتی ندارید، به احتمال زیاد نمیتوانید وزن کم کنید. کاهش وزن ناشی از آن سریع، زیاد و حداقل تا دو سال ادامه دارد. در حال حاضر دو نوع اول یعنی کتوژنیک چرخه ای و هدفمند ازجمله پرکاربردترین رژیم های کتو به حساب می آیند. چنانچه شما در حال ترکیب یکی از انواع رژیم کتوژنیک با ورزش هستید، این مکمل کمککننده خواهد بود. اما در عین حال ممکن است برای ورزشکارانی که به دنبال افزایش حجم عضلات و وزنشان هستند، مناسب نباشد. و ثابت قدوم بودن و دنبال کردن آن برای طولانی مدت، باعث اثر بخشی آن می شود. دیابت کاهش طبیعی سطح قند خون، حذف اثر منفی انسولین بالای خون معکوس کردن روند پیشروی بیماری خطرناک دیابت نوع2. با این حال، برخی از گونه ها به طور طبیعی با مقادیر کمی آب میوه طعم دار می شوند و ممکن است حاوی کربوهیدرات باشند. افراد دیابتی در صورت تغییر هر گونه رژیم با پزشک خود مشورت کنند.

چرا با رژیم کتوژنیک لاغر نمی شوم

این نوشیدنی ها، حاوی کافئین هستند که متابولیسم شما را افزایش می دهند و ممکن است به بهبود عملکرد فیزیکی، هوشیاری و خلق و خوی شما کمک کنند. شاید جای تعجب باشید که در رژیم کتوژنیک بتوانید شکلات استفاده کنید اما این موضوع مشکلی برای رژیم شما بوجود نمی آورد اما به شرط آن که شکلات مصرفی حداقل 70 درصد باشد. اگر ست ها 3 تکرار حداکثر اجرا شوند می تواند منجر به رشد عضلانی و قدرتی مشابه با ست های عادی بدنسازی شود ، اما با این شرط که مقدار کلی تمرین مساوی باشد. یعنی به جای هر ست 10-8 تکرار باید 3 ست با 3 تکرار حداکثر اجرا شود و تنها اشکالش این است که جلسه تمرین 2 تا 3 برایر شرایط عادی زمان لازم دارد چون بین این مدل ست ها نیاز به 2 تا 3 دقیقه استراحت برای ریکاوری کامل سیستم انرژی فسفاژن است و شاید خیلی ها وقت کافی برای 2 الی 3 ساعت تمرین نداشته باشند. این مطلب که رژیم کتوژنیک اگر به درستی اجرا شود میتواند کاهش وزن را به دنبال داشته باشد مورد تأیید است اما ممکن است این کاهش وزن چندان سریع نباشد که این هم اشکالی ندارد.

رژیم کتوژنیک خوب یا بد

اما نکتهی مهم این است که برای بهرهمندی از فواید رژیم کتوژنیک باید آن را به درستی اجرا کنید. مهم نیست از کدام رژیم غذایی پیروی میکنید؛ نکتهای که باید برای کاهش وزن همراه با حفظ سلامتی رعایت کنید مصرف مواد غذایی کامل و مغذی است. از آنجایی که محدودیتهای غذایی بسیاری در رژیم کتو وجود دارد، رعایت آن در دراز مدت بسیار دشوار است. مواد غذایی فرآوریشده، غذاهای آماده و فستفودها ارزش غذایی بالایی ندارند، کالری آنها زیاد است اما حاوی مقادیر بسیار کمی ویتامین، مواد معدنی و ترکیبات آنتیاکسیدانی هستند. زیرا حاوی پروتئین زیاد با کیفیت منحصر به فرد هستند. مکملهای منیزیم به شکلهای گوناگونی وجود دارد که متناسب با نیاز فرد تجویز میشود، از جمله این مکملها میتوان به منیزیم آسپارتات، سیترات، لاکتات، پلیسینات و کلرید اشاره نمود. به طور کلی چهار نوع رژیم کتوژنیک وجود دارد که در جدول 2-1 به اختصار به آن اشاره خواهد شد.

یک متاآنالیز اشاره کرد که یکی از دلایل کاهش وزن احتمالی این است که رژیم های کتویی گرسنگی را سرکوب کنند. شما همچنین ممکن است با یک متخصص تغذیه محلی کار کنید تا کمبود مواد مغذی احتمالی را محدود کرده و درباره مکمل های ویتامین صحبت کند زیرا شما دانه های غلات، لبنیات و میوه ها را نخواهید خورد و بسیاری از سبزیجات را حذف می کنید. در طول رژیم غذایی، اکثر کالری هایی که مصرف می کنید از چربی با یک کمی پروتئین و کربوهیدرات بسیار پایین است. رژیم کتو بر خوردن مقادیر بسیار کم کربوهیدرات، پروتئین متوسط و چربی بسیار بالا تمرکز دارد. در حالی که شما ممکن است چربی های تند تر (مانند کره بادام زمینی، کره معمولی، یا آووکادو) بخورید شما نیز بیشتر در آنچه در رژیم غذایی مجاز است محدود می شوید که می تواند شرایط روزمره را مانند خوردن شام با خانواده یا رفتن با دوستان ، بسیار دشوار کند از آنجایی که مردم اغلب آن را سخت می بینند آن به عنوان یک رژیم غذایی کوتاه مدت اسان است ولی برای یک سبک زندگی دراز مدت نیست.

همه چیز راجب رژیم کتوژنیک

اما باز هم ممکن است افراد با خوردن میانوعدههای پرکالری یا زیادهروی در وعدههای غذایی بیشتر از نیازشان کالری دریافت کنند. تخم مرغ ها: در جستجوی تخم مرغ های ارگانیک یا تخم مرغ های دارای امگا 3 باشید. به همین دلیل بهتر است گوشت و مرغ را در حد اعتدال مصرف کنید. چربی منبع اصلی انرژی در رژیم کتوژنیک است.بنابراین مطمئن شوید که بدن خود را به اندازه کافی از آن تغذیه می کنید. کتونها یک منبع سوخت جایگزین قند برای بدن می شوند. استیسی ماتینسون، RDN، که در تگزاس مستقر است می گوید: رژیم Ketogenic یک برنامه غذایی است که بدن شما را به کتوز وارد می کند جایی که بدن از چربی (به جای کربوهیدرات ها) به عنوان منبع اولیه سوخت استفاده می کند. وقتی کربوهیدرات مصرف میکنید، بدن آنها را به گلوکز تجزیه میکند، که به سرعت و به طور قابل توجهی سطح قند خون شما را افزایش میدهد. برای اینکه شرایط برای کتوزیس فراهم شود، باید مصرف کربوهیدرات به شدت کاهش پیدا کند. همیشه سعی کنید سبزیجات و گوشت را در طولانی مدت تغییر دهید، زیرا هر کدام مواد مغذی و مزایای سلامتی را فراهم می کند. اما برای اینکه به کتوزیس برسید و آن را حفظ کنید، چارهای ندارید و باید تنها به اندازهی توصیهشده کربوهیدرات مصرف کنید.

وقتی پیروی از یک رژیم غذایی جدید را شروع میکنید، طبیعی است که میخواهید خیلی زود به نتیجه برسید. برای نمونه، لبنیات طبیعی و پرچرب، انواع گوشت قرمز و سفید، تخممرغ و چربیهای سالم مانند آووکادو و روغن زیتون همگی گزینههای مناسبی هستند. اگرچه رژیم کتوژنیک معمولا برای اکثر افراد سالم بی خطر است اما ممکن است تا زمان سازگاری بدن با این رژیم غذایی عوارض جانبی اولیه ای وجود داشته باشد. سیب زمینی شیرین نیز یکی دیگر از سبزیجات نشاسته ای بوده و مناسب رژیم غذایی کتوژنیک نمی باشد. تحقیقات گستردهای نشان داده که مصرف این محصولات به بهبود علائم بیماری پارکینسون نیز کمک خواهند نمود. در افرادی که رژیم کتوژنیک دارند، یکی از مهمترین دلایل برای عدم موفقیت در کاهش وزن این است که زیاد کربوهیدرات مصرف میکنند. رژیم غذایی رایج بیشتر مردم معمولاً دارای اسیدهای چرب امگا ۶ (موجود در غذاهایی مانند روغنهای گیاهی و غذاهای فرآوری شده) زیاد و امگا ۳ پایین است. آنفلانزای کتو( Keto flu) : چند روز بیشتر نیست، از علایم آن: ضعف در عملکرد مغز، افزایش اشتها، برخی مشکلات گوارشی، پایین آمدن سطح انرژی، ناتوانی در تمرینات ورزشی.

رژیم کتوژنیک برای مبتدی ها

شواهد علمی نشان داده است که رژیم غذایی کتوژنیک بر عملکرد ورزشی تأثیر می گذارد. آقای دکتر کریس مور که یک متخصص تغذیه ورزشی است میگوید: کربوهیدرات مصرفی خود را از میان سبزیجات پر از فیبر انتخاب کنید. برای اینکه به اندازهی کافی فیبر و مواد مغذی دریافت کنید، حتماً سبزیجات غیرنشاستهای مانند سبزیجات برگدار، بروکلی، فلفل دلمهای و قارچ را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. وقتی وقتتان کم است، به غذاهای کتویی منجمد سالم توجه کنید. با توجه به توضیحات اجمالی که گفته شد، رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن، کنترل دیابت و کسانی که به دنبال سلامت متابولیک هستند، مناسب می باشد. مطالعه دیگری در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که 7 نفر از 21 شرکت کننده قادر به متوقف کردن استفاده از تمام داروهای دیابت بودند. بلکه یک تنظیم کننده فوق العاده برای وضعیت چربی، قند، گلوکز و دیگر عناصر بدن هست. این رژیم به طور معمول شامل 75٪ چربی، 20% پروتئین و تنها 5٪ کربوهیدرات است. ماتینسون می گوید: «مطالعات نشان می دهد که کاهش وزن ناشی از داشتن یک رژیم کم کربوهیدرات برای بیش از 12 ماه است که به رژیم معمولی و سالم رسیده است.

آیا رژیم کتوژنیک علمی است

بیماری قلبی: رژیم کتوژنیک خطرات ناشی از چربی اضافه در بدن، سطح کلسترول بد خون یا HDL، فشار خون و قند خون را بهبود بخشد. • با توجه به اینکه رژیم کتوژنیک شما ۳ به ۱ باشد و یا ۴ به ۱، برای تحمل بهتر رژیم کتوژنیک بهتر است طی ۳ الی ۴ روز به تدریج نسبت چربی به پروتئین و کربوهیدرات را افزایش دهیم تا به نسبت مورد نظر برسیم. تأثیر بیشتر بر کاهش وزن بدن نسبت به دیگر رژیم ها .( شاید به این دلیل که بدن به کالری بیشتری برای تبدیل چربی به انرژی نیاز دارد نسبت به کالری که برای تبدیل کربوهیدرات به انرژی دارد. در واقع مواد غذایی و غذاهایی که در رژیم کتوژنیک مورد استفاده قرار میگیرند حاوی مقادیر زیادی پروتئین و چربی هستند و به همین دلیل است که افراد پس از مصرف آنها بیشتر احساس سیری میکنند. بسیاری از افراد با هدف کاهش وزن و حفظ سلامتی رژیم غذایی کتوژنیک را انتخاب میکنند و کتوژنیک یک رژیم غذایی کمکربوهیدرات است. This artic​le was w᠎ri tt᠎en wi th t᠎he ​help of GSA C ontent Gen erat or  DEMO.