انواع رژیم کتوژنیک به همراه نمونه رژیم غذایی کتوژنیک

حال بیایید ببینیم که رژیم لاغری کتوژنیک چگونه به ما در کاهش چهار چیزهایی که می‌توانید درباره دریافت رژیم کتوژنیک رایگان یاد بگیرید 1402 وزن کمک میکند. یکی از پرطرفدارترین رژیم ها، رژیم کتوژنیک است که جهت کاهش وزن و لاغری سریع استفاده می شود. رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن سریع معروف است اما این رژیم غذایی عوارض خاص خودش را نیز دارد و این رژیم غذایی باید در یک مدت کوتاه نهایتاً 1 الی 3 ماهه (این زمان برای هر شخصی متفاوت است) استفاده شود. مصرف منیزیم را با ۱۰۰ الی ۲۰۰ میلیگرم در روز آغاز کنید زیرا مصرف زیاد منیزیم موجب ایجاد اسهال در فرد میشود. نه، در واقع درسته که مصرف کربوهیدرات تا حدود بسیار زیادی محدود میشه اما پس از گذشت ۲ الی ۳ ماه از رژیم کتو میتونید به آهستگی میزان کربوهیدرات رژیم خودتون رو افزایش بدید. خیر، شما میتونید به آهستگی و با اضافه کردن تدریجی کربوهیدرات به رژیم غذایی خودتون کم کم از رژیم کتوژنیک خارج بشید. رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD) : این رژیم به شما امکان می دهد تا در طول تمرینات کربوهیدرات اضافه مصرف کنید. لازم است جهت دستیابی به موفقیت و کاهش وزن محسوس حتماً از این هرم غذایی پیروی کنید. ​Th is post h as been generat᠎ed by G​SA Content Gener at᠎or Dem​ov​er sion.

الکترولیت در رژیم کتوژنیک چیست

چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم نی نی سایت افراد مبتلا به دیابت نوع 2 یا بیماری چاقی می توانند این رژیم را دنبال کنند (حقیقت این است که یک دوم شهروندان امریکایی درمرحله پیش دیابت یا مبتلا به دیابت نوع 2 هستند و 70 درصد آنها دچار اضافه وزن می باشند). درصورتی که میتوان رژیم اتکینز را در خانه شروع کرد اما بایستی توجه داشت که رعایت هر دو نوع این رژیم ها الزاما باید تحت نظارت متخصص صورت پذیرد تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود. وقتی بشر، میوه های وحشی را پیدا کرد و آنها را مصرف کرد، کربوهیدرات به صورت چربی در بدن او ذخیره شد. همچنین این چربی ها در کبد به کتون ها تبدیل می شوند که برای تامین انرژی برای مغز ضروری هستند. در مورد خوردن میوه و آبمیوه چند استثنا وجود دارد: خوردن اووکادو؛ نارگیل؛ خانواده بری ها مثل کرنبری؛ بلوبری؛ زرشک؛ توت فرنگی که به میزان تعیین شده توسط کارشناس تغذیه، می تواند در رژیم کتو موجود باشد. کتو اسیدوز باعث میشه فرد به کما بره و خطرناکه اما کتوز یک حالت طبیعیه که در رژیم غذایی کتوژنیک رخ میده و جای نگرانی نداره.

نتیجهی این امر ایجاد یک حالت متابولیکی در بدن به نام «کِتوز» است. بنابراین رژیم کتوژنیک ، سطح انسولین را بالا نمی برد و چربی در بدن ذخیره نمی شود بلکه این چربی می سوزد و کتون هایی را تولید می کند که باعث ایجاد یک محرک متابولیکی موثر و مفید در بدن می شود. کار اصلی این رژیم آن است که کربوهیدرات ورودی برای بدن را کاهش داده و در ازای آن چربی را افزایش می هد. یکی از مشکلات افرادی که این رژیم را میگیرند، این است که دچار یبوست میشوند که آن هم به دلیل کمبود فیبر میباشد. این مسئله و بروز مشکلاتی نظیر اسهال یا یبوست یکی از عوارض شایع رژیم غذایی کتوژنیک هست که معمولا بعد از ۳-۴ هفته رخ میده، برای برطرف شدن این حالت سعی کنید از سبزیجات پر فیبر بیشتری استفاده کنید، مکمل منیزیوم هم میتونه به رفع یبوست ناشی از رژیم کتو کمک کننده باشه. رسیدن به حالت کتوز یعنی جایگزین شدن سوخت کتونی به جای گلوکز معمولاً چند روز طول می کشد.

نمونه رژیم کتوژنیک Pdf

رژیم اتکینز گونه ای از رژیم کتوژنیک است که کالری در آن محدود نشده است اما میزان کربوهیدرات مصرفی در طول روز به شدت محدود شده است به شکلی که تا حد 10 تا 20 گرم برای مصرف روزانه میباشد. این غذاها شامل سبزیجات غیرنشاسته ای هستند (کربوهیدرات موجود در کلم بروکلی بسیار متفاوت از کربوهیدرات موجود در نوشابه کولاست). شاید در ابتدا کمی سخت باشد که بخواهید برنامه غذایی یک هفته خود را تنظیم کنید اما به شما قول میدهم اگر برنامه غذایی خود را از روزهای قبل آماده کنید، براحتی میتوانید طبق اصول رژیم غذایی جلو بروید. پروتئین شما را زود سیر میکند و ممکن است فراموش کنید که باید چیزی بخورید! از انواع پروتئین استفاده کنید! غذاهای فریزشده خوب هستند اما نباید از غذاهای فرآوری شده استفاده کرد. با توجه به اینکه توی بیماری کبد چرب نباید کاهش وزن سریع داشته باشیم و در رژیم کتوژنیک ما کاهش وزن سریع داریم بنابر این باعث فشار به کبد میشه و اکثر بیماران مبتلا به کبد چرب نباید از این رژیم استفاده کنند مگر اینکه بیماری خفیف باشه.

آیا رژیم کتوژنیک در بلندمدت ایمن و بی خطر است؟

دیابت نوع 2: نتیجه یک مطالعه نشان داد که 60 درصد بیماران دیابتی که رژیم کتو را به مدت 1 سال دنبال کردند، بهبود یافتند. کودکان را تحت رژیم کتو قرار ندهید مگراینکه مبتلا به دیابت نوع 2 باشند و یا دچار اضافه وزن هستند. رژیم های کتوژنیک با کالری بسیار کم ممکن است به افرادی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند کمک کند BMI خود را کاهش دهند و سایز بدن خود را کم کنند. در مورد اینکه آیا طرفداران رژیک کتوژنیک وزن خود را دوباره به دست می آورند یا عواقب سلامتی دیگری را متحمل می شوند، شواهد قطعی و کافی هنوز وجود ندارد. 1. آیا می توانم دوباره کربوهیدرات مصرف کنم؟ آیا رژیم کتوژنیک در بلندمدت ایمن و بی خطر است؟ وقتی این رژیم را دنبال می کنید، اتفاقات جالبی مثل افزایش سرعت متابولیسم و سوخت و ساز بدن، گرسنگی کمتر، افزایش توده عضلانی و کاهش خطر فشارخون و بیماری قلبی دیده می شود.

خرید کیک کتوژنیک

متابولیسم بدن را به سمت کتون ها و چربی ها می برد و از کربوهیدرات ها دور می سازد که فواید بسیاری برای سلامت افراد دارد. در طول تاریخ، علم بیولوژی به اندام های بدن اجازه داده تا خودشان را با دوره های فراوانی به کمبود تطبیق دهند و از متابولیسم (سوخت و ساز) کربوهیدرات به متابولیسم (سوخت و ساز) چربی حرکت کنند. رژیم کتو یک راهکار کوتاه مدت برای تنظیم متابولیسم بدن است. این پاسخ براساس بیولوژی، متابولیسم و احساسات فردی تعیین می شود. همه می توانند رژیم کتوژنیک را امتحان کنند. همه میوهها به جز مقدار بسیار کمی توتفرنگی. در پاسخ به این سؤال باید گفت که همه میوهها سرشار از کربوهیدرات هستند، بنابراین فقط میتوانید میوههای خاصی (معمولاً توتها) را در مقادیر کم مصرف کنید. با این وجود درمورد امتحان کردن این رژیم روی کودکان با پزشک اطفال صحبت کنید. رژیم کتو در کودکان مبتلا به صرع ، به منظور کاهش حملات صرع استفاده می شود.

رژیم کتو به جای تکیه بر قند (گلوکز) که از کربوهیدرات ها تأمین می شود (مانند غلات ، حبوبات ، سبزیجات و میوه ها) بر استفاده از کتون تکیه می کند. محدودیت کالری که در رژیم کتو رخ میده ناشی از عدم تمایل خودتون به مصرف بیشتر غذا هست، در واقع اگه اشتهای شما بیش از اندازه باشه و نتونید به هیچ وجه جلوی خوردن خودتون رو بگیرید اینجا مجبور به محدودیت کالری دریافتی شما هستیم. اگر کربوهیدرات ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید مقدار خیلی زیادی از وزن از دست رفتۀ شما برمی گردد. خوردن یک رژیم غذایی با چربی بالا میتواند عملکرد فیزیکی را با افزایش سطح میتوکندری خود بهبود بخشد و باعث تقویت توانایی سلولهای بدن برای استفاده از چربی شود. وقتی این اتفاق می افتد، بدن شما در سوزاندن چربی برای انرژی بسیار کارآمد می شود. این کاهش کربوهیدرات ها باعث می شود تا بدن شما در یک حالت متابولیسمی به نام کتوسیس قرار بگیرد. وقتی این اتفاق می افتد بدن شما در یک حالت عالی برای سوزاندن چربی قرار می گیرد که آن را به انرژی تبدیل می کند. شما باید نسخه های شیرین نشده را انتخاب کنید. بنابراین مراقب باشید. قبل از امتحان کردن این رژیم، با متخصص تغذیه مشورت کنید.

در این رژیم ، شما می بایست مصرف کربوئیدرات خود را به کمتر از 20 تا 50 گرم در روز کاهش دهید.به خاطر داشته باشید که یک موز با اندازه متوسط حدود 27 گرم کربوهیدرات دارد. در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند. تفاوت رژیم کتوژنیک و اتکینز در محدودیت کالری رژیم کتوژنیک و لزوم شروع آن در بیمارستان و تحت نظارت تیم پزشکی بودن است. ممکن است شروع یک کیتو رژیم برای شما سخت باشد، اما واقعیت این است که یک رژیم غذایی پرچرب و کم کربوهیدرات بدن شما را دچار کتوز می کند. این سبک زندگی ممکن است برای برخی از افراد خطرناک باشد بنابراین پیش از شروع با متخصص صحبت کنید. بله قطعا، اما باید توجه کنید که میزان عضله سازی توی رژیم کتوژنیک شاید به اندازه رژیم غذایی با کربوهیدرات متعادل نباشه. لاغری با رژیم کتوژنیک توی افراد مختلف متفاوته اما به طور میانگین حدودا ۸ کیلوگرم در یک ماه وزن کم میشه، توی برخی افراد این عدد بیشتره و توی برخی از افراد کمتر.

رژیم غذایی سلامت همه چیز در باره رژیم کتوژنیک سه شنبه 15 مهر 1399 ساعت 17:7 اگر چه رژیم کتوژنیک به عنوان یک روش معجزه آسا برای لاغری و از دست دادن وزن تبلیغ می شود، اما این برنامه غذایی در واقع یک رژیم غذایی درمانی است که خطرات جدی به همراه دارد. سوزاندن چربی راهی ایده آل برای از دست دادن وزن به نظر می رسد. در رژیم کتوژنیک یک برنامه غذایی با میزان بالای چربی و کربوهیدرات پایین به فرد داده می شود. باکتریهای مفید روده علاوهبر اثر مفیدشان روی سیستم گوارش، سلامت سیستم ایمنی بدن و حال روحی و ذهن فرد را حفظ کرده و از التهابهای موجود در بدن میکاهند. همچنین انجمن قلب آمریکا خوردن 1 تا 2 وعده غذای دریایی در هفته را توصیه کرده است. خوردن چربی به اندازه خوردن کربوهیدرات یا پروتئین موجب بالارفتن انسولین نمی شود. همچنین بر اساس شواهد اولیه، این رژیم که بر مبنای کاهش کربوهیدرات و مصرف چربی بالا می باشد می تواند به درمان برخی بیماری ها مانند: سرطان و اختلال آلزایمر و …