شناسایی مؤلفههای مدارس هوشمند بر اساس رویکرد سازنده گرایی

اینترتِ اشیاء: همراه با تأخیر کم در پردازش دادهها، معماری در لبه اینترنت اشیا باعث میشود که تجربهی کاربر بسیار آسانتر شده و امنیت او در شبکه هم بیشتر شود. بهطورکلی، هرگونه شئ ساخته شده با دست انسان را میتوان به آدرس پروتکل اینترنت اختصاص داد و آن شی میتواند دادهها را در طول شبکه کلیک کنید انتقال دهد. این ویژگیهای ساده میتواند باعث کاهش اتلاف انرژی شود. قیمت خرید دستگاه ورود و خروج هوشمند نیز نسبتا مناسب است و مدیران مدارس می توانند با پرداخت هزینه ای معقول، از این دستگاه استفاده نمایند. این فناوریها علاوه بر حمایت از تکنولوژیهای اینترنت اشیاء و همزمان با ارتقاء خود میتوانند گزینههای استفاده از تکنولوژیهای اینترنت اشیاء را هم ارتقاء داده و باعث نوآوریهای جدید در آن زمینه هم شوند. دانش آموزان و معلمان را در جریان هوشمند سازی مدارس قرار دهید تا با توجه به مهارتهای خود به فکر پیشرفت و ارتقا باشند.

که این یک شرط برای موفقیت است .

سازماندهي و مديريت دانش و به دنبال آن مـديريت اطلاعـات، نقـش اساسي را در انتقال دانش فردي به دانش سازماني ايفا می کنند. در مدرسه هوشمند فضای سنتی محیط کار کنار گذاشته شده و افراد میتوانند محیطی جذاب و پر از صدا و تصویر را تجربه کنند. اولیا: در مدرسه هوشمند اولیای دانشآموزان در تحقق اهداف بلند یادگیری جایگاهی مهم دارند. تسهیلات لازم را جهت آموزش و یادگیری دانشآموزان فراهم میکنند. دانشآموزانی که در مدارس هوشمند مشغول به تحصیل میباشند در یادگیری دارای استقلال و خودمختاری بیشتری نسبت به دانشآموزان مدارس عادی میباشند. از این رو، دادهها از بازنمایی تجارب و مصاحبۀ نیمه ساختارمند با 30 نفرنمونه انتخابی هدفمند از اعضای جامعۀ مدارس (مدیران، معاونان، معلمان، دانشآموزان و والدین)، مشاهدات میدانی و یادداشتهای تأملی محققان در طول ششماه در شهر سنندج گردآوری شد. امکان اطلاعرسانی صوتی و تصویری، ارتباط با مربیان، ارائه انتقادات و پیشنهادات، پرسش و پاسخ و سایر موارد ضروری از جمله کارکردهای مدارس هوشمند است. از طرفی دسترسی سریع به واحدهای درمانی برای واحدهای آموزشی ضروری است. که این یک شرط برای موفقیت است . مدیران نخست باید تعیین کنند در شرایط فعلی چه اطلاعاتی در دسترس است که می­تواند به عنوان نقشه راه عمل کرده و چگونه در سازمان یا مدرسه جریان یابد.هوشمند سازی مدرسه​.

سامانه مدرسه هوشمند چیست و چه امکاناتی دارد؟ نظام های آموزش وپرورش در راستای تحول تمدنی وتسهیل حرکت خرده نظام های اجتماعی به سمت جامعه اطلاعاتی به شکل های مختلف تلاش می کنند تا برنامه درسی دوره های آموزش عمومی را با فناوری وقابلیت های آن تلفیق نمایند. زمانی که معلم فرایند تدریس را بهصورت مجازی انجام میدهد، بهمنظور تعامل سادهتر با دانشآموزان، به دوربین و میکروفون نیاز دارد. برای درک مفهوم ارزشیابی عملکرد بایستی ابتدا مفهوم عملکرد را دریابیم، عملکرد به درجه انجام وظایفی که شغل یک کارمند را تکمیل میکند اشاره دارد (,2008). روش انجام این پژوهش از نوع روش­های تحقیق آمیخته اکتشافی است که در آن نخست بخش کیفی و سپس بخش کمی انجام شده است. جمع آوری اطلاعات با استفاده از دو نوع روش اسنادی و پیمایشی صورت پذیرفته است. روش شناسی پژوهش: پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی بود. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی. پایان نامه کارشناسی ارشد. پایاننامه کارشناسی ارشد روان شناسی تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز. پایان­نامه کارشناسی ارشد، دنشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه شهید چمران اهواز. &;​&;​​ ​​​!

دانشگاه شهید چمران اهواز. ساداتی، س. (1387)، رابطه جهت­گیری هدفی و کمال­گرایی با خلاقیت در دانش­آموزان دبیرستانی شاغل به تحصیل در مدارس استعدادهای درخشان، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران. از همان اولین قدم، میتوان بلوکهای ساختمانی حیاتی عایق، سیمان، سطوح تفریحی را با شیمی تولید کرد که از نمرات بالا در گروههای عملکرد، هزینه و پایداری اطمینان حاصل میکند. با توجه به اطلاعات ارائه شده در جدول شماره 5، چون میزان محاسبه شده یعنی 806/1 با درجات آزادی(2،60) در سطح 05/0 معنی دار نیست(سطح معنی­داری بزرگتر از 05/0 است)، با اطمینان 95 درصد می­توان گفت بین دیدگاه مدیران از لحاظ توجه به مدیریت دانش بر اساس میزان تحصیلات تفاوت معنی­دار وجود ندارد. اگر دانش آموزی در درس خاصی ضعف داشته باشد، معلم در کلاس توجه ویژه ای به نیازهای او کرده و حتی ساعات زیادتری را برای تدریس به او اختصاص می دهد. مدرسـه بین المللـی هوشـمند مدرسـه ای اسـت کـه کنتـرل و مدیریـت آن بـر اسـاس تکنولـوژی کامپیوتـر و در سـطح بین المللی بـوده و سیسـتم ارزیابـی بـه کار رفتـه در آن بـه صـورت هوشـمند طراحـی شـده باشـد و امـکان ارتبـاط بـا مـدارس سـایر کشـورها و برگـزاری دوره هـای آموزشـی از راه دور در آن فراهــم می باشــد.