رویکرد کل نگر دولت مرکزی برای متحول کردن مراقبت های بهداشتی: آمیت شاه


وزیر کشور اتحادیه، آمیت شاه در بیست و پنجمین سالگرد بیمارستان آمریتا، در کوچی در روز یکشنبه، 4 ژوئن 2023، سخنرانی می کند.

وزیر کشور اتحادیه، آمیت شاه در بیست و پنجمین سالگرد بیمارستان آمریتا، در کوچی در یکشنبه، 4 ژوئن 2023 سخنرانی می کند. اعتبار عکس: Thulasi Kakkat

آمیت شاه وزیر کشور اتحادیه در 4 ژوئن در کوچی گفت که مرکز با اجرای مجموعه ای از ابتکارات از جمله آیوشمن بهارات، رویکردی جامع را برای متحول کردن مراقبت های بهداشتی اتخاذ کرده است.

آقای شاه که برای شرکت در جشن جشن نقره‌ای بیمارستان آمریتا مستقر در کوچی در شهر بود، دو مرکز تحقیقاتی زیر نظر این موسسه را نیز افتتاح کرد.

آقای شاه در سخنرانی خود در این گردهمایی گفت که ماتا امریتاناندامایی در ایجاد قدردانی از فرهنگ و سنت های معنوی و غنی هند کمک زیادی کرده است.

او هنر هدیه دادن را به دنیا آموخته است. حتی پس از 50 سال خدمت به میلیون ها نفر، فروتنی او چشمگیر است. آشرام آما پس از زلزله سال 2001، 1200 خانه در گجرات ساخت. این روستاها به طور محلی روستاهای آما نامیده می شوند. قدردانی از مردم برای کمک های ارائه شده توسط او در ساعت نیاز است.»

آقای شاه گفت در نه سال گذشته، دولت مرکزی با راه اندازی ابتکاراتی مانند ماموریت سواچ بهارات ابهیان، ماموریت پوشان، ماموریت ایندرا دانوش، آیوشمن بهارات و ماموریت جال جیوان، رویکردی جامع را برای تغییر مراقبت های بهداشتی اتخاذ کرده است.

در سال 14-2013، 387 کالج پزشکی در هند وجود داشت، در مقایسه با 648 کالج امروزی. تعداد کرسی‌های MBBS از 51000 به 99000 کرسی و کرسی‌های PG از 31000 به 64000 در همین دوره افزایش یافته است. همچنین دولت تحریم‌ها را صادر کرده است. 22 AIIMS جدید در سراسر کشور افتتاح می شود.

این بیمارستان که توسط Mata Amritanandamayi Math اداره می شود، همچنین 65 کرور روپیه برای مراقبت های خیریه اعلام کرد.

این مراکز تحقیقاتی در پردیس آمریتاپوری Amrita Vishwa Vidyapeetham در منطقه Kollam و یکی دیگر در مجاورت بیمارستان Amrita در کوچی راه اندازی شده اند.

این بیمارستان در بیانیه ای اعلام کرد که این دو مرکز جدید برای حل مشکلات مردم عادی با ادغام حوزه های تحقیقاتی با کیفیت بالا و تبدیل آنها به محصولات مقرون به صرفه برای ایجاد جوامع پایدار و انعطاف پذیر در نظر گرفته شده است.

به غیر از آقای شاه، وزیر بهداشت ایالتی وینا جورج، وزیر کشاورزی پی. پراساد، نماینده کنگره از ارناکولام هیبی ادن، شهردار M. Anilkumar، کنگره MLA TJ Vinod، Swami Amritaswarupananda Puri، نایب رئیس Mata Amritanandamayi Math. و دیگران شرکت کردند.

بیمارستان آمریتا در کوچی در 17 می 1998 توسط آتال بیهاری واجپایی، نخست وزیر سابق افتتاح شد.

طی 25 سال گذشته، این بیمارستان به نقاط عطف متعددی دست یافته است، نوآوری ها را در پیش گرفته است و پیشرفت های تکنولوژیکی را پذیرفته است و ارائه مراقبت های بهداشتی با کیفیت بالا را برای همه ممکن می سازد.