رژیم کتوژنیک چیست + نمونه رژیم کتوژنیک برای لاغری

آموزش غذاهای کتوژنیک چه زمانی رژیم چهار چیزهایی که می‌توانید درباره دریافت رژیم کتوژنیک رایگان یاد بگیرید 1402 کتوژنیک ناسالم میشود؟ قبل از به وجود آمدن این سوال درباره ی رژیم کتوژنیک باید در جست و جوی جواب برای این سوال باشیم که رژیم کتوژنیک واقعا برای چه کسانی مناسب است؟ رژیم کتوژنیک دوره ای (CKD): این رژیم شامل دوره هایی با مصرف کربوهیدرات بالاتر است، مانند 5 روز کتوژنیک و به دنبال آن 2 روز با کربوهیدرات بالا است. این رژیم شامل کاهش شدید مصرف کربوهیدرات و مصرف چربی به جای آن است. اگر برنامه غذایی رژیم کتوژنیک را انتخاب کرده اید، مصرف کربوهیدرات به کمتر از 50 گرم در روز کاهش پیدا می کند، چربی ها جایگزین کربوهیدرات حذف شده می شوند و حدود 75 درصد کالری دریافتی از چربی هاست. متأسفانه اکثر افراد بدلیل اینکه بدون اینکه زیر نظر متخصص رژیم کتوژنیک باشند اقدام به گرفتن این رژیم میکنند با وجودی که اوایل کاهش وزن خوبی هم دارند بعد از گذشت مدتی دچار استپ وزن می شوند.

رژیم کتوژنیک برای مادران شیرده

درهرصورت بهتر است قبل از شروع این رژیم با پزشک خود مشورت کنید. یکی از رژیمهایی که اخیرا افراد برای کاهش وزن استفاده میکنند، رژیم کتوژنیک است. یکی از ویژگیهای سلولهای سرطانی این است که برای رشدشان، از کربوهیدرات یا قند خون تغذیه میکنند. این رژیم لاغری با کاهش شدید کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی همراه است. شروع این عارضه با شناخت نشانههای خطرناک آن همراه خواهد بود. در واقع، با از بین بردن آب اضافی موجود در اندامها و کاهش میزان ترشح انسولین در رگهای خونی، لاغری را به همراه دارد. شما با این برنامه غذایی دچار حس تشنگی زیاد خواهید شد. «رژیم غذایی کتوژنیک» (Ketogenic diet) که به آن رژیم کتو هم گفته میشود، رژیمی با کربوهیدرات کم و چربی زیاد است. اتفاقی که در رژیم کتوژنیک می افتد این است که بدن دچار کمبود شدید منابع کربوهیدرات شده که از سوی دیگر با چربی جایگزین می شود.

رژیم کتوژنیک برای بدنسازان

بدن در حالت عادی از قند خون برای تامین انرژی استفاده می کند که این قند را از کربوهیدرات ها دریافت می کند. از برخی میوه ها با کربوهیدرات کم استفاده کنید. کتو نوعی رژیم غذایی با کربوهیدرات کم و چربی زیاد است که باعث کاهش قند خون و انسولین و تغییر سوخت و ساز بدن از کربوهیدرات به چربی و کتونها میشود. رژیم کتوژنیک باعث کاهش وزن می شود؟ این رژیم به کلیه فشار وارد می کند و اگر شما بلند مدت این رژیم را بگیرید دچار سنگ کلیه خواهید شد. مصرف مکمل منیزیم یا خوردن بیشتر غذاهای کمکربوهیدرات و غنی از منیزیم، میتواند به شما در رفع نیازهای روزانه کمک کند. در این وضعیت استفاده از رژیم کتو میتواند برای شخص، بسیار تاثیرگذار باشد و انرژی لازم برای انجام کارهای مختلف را به او خواهد داد. محل ذخیره چربی، تعیینکننده وضعیت سلامت و ریسک ایجاد بیماری در افراد است. این کاهش شدید کربوهیدرات، بدن را در وضعیت متابولیکی به نام کتوز قرار خواهد داد.

یعنی یک فرد ۷۰ کیلوگرمی نباید به اندازه فردی که ۸۰ کیلوگرم وزن دارد از این مواد غذایی استفاده کند! رژیم کم کربوهیدراتی از جمله روشهای غذایی است که هر فردی میتواند به سادگی توسط آن، میزان فشارخون خود را کنترل کند. رژیم کتوژنیک میتواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد؛ خصوصا در بیماریهایی که با فرایند متابولیک، سیستم عصبی یا انسولین مرتبط هستند. بنابراین بهتر است قبل از پیروی، با رژیمهای سبکتر شروع کنید. رژیم کتوژنیک برای چه کسانی مناسب است؟ رژیم کتوژنیک چیست و چه عوارضی دارد؟ مصرف شیرین کنندهها بعد از مدتی در این رژیم کم شده و اگر چه در ابتدای کار ممکن است دشوار به نظر بیاید ولی ولع مصرف آن پس از مدتی از بین میرود. اگر تا به حال رژیم نگرفتهاید؛ ممکن است این رژیم اندکی برای شما سخت باشد. این بدین معناست که شانس شما برای داشتن فشار خون بالا، شریانهای سخت شده، نارسایی قلبی و دیگر شرایط قلبی کاهش مییابد. جالب است بدانید، اگر فکر میکنید که با داشتن رژیم کم چرب میتوانید تری گلیسیرید خونتان را کاهش دهید، سخت در اشتباه هستید. مواد غذایی رزیم کتوزنیک با خواص و خصوصیات ویژه در دسته بندی های مختلف تولید شده اند. وقتی بدن شما در این شرایط قرار میگیرد، برای تولید انرژی به طور موثری شروع به چربی سوزی میکند.

تحقیقات نشان داده رژیم کتوژنیک باعث بهبود حساسیت به انسولین تا ۷۵ درصد میشود. این رژیم به طور دقیقتر شامل ۷۵ درصد چربی، ۲۰ درصد پروتئین و تنها ۵ درصد کربوهیدرات میشود. نسبت درشت مغذیها در این رژیم: ۷۵ درصد چربی، ۱۵ تا ۲۰ درصد پروتئین، ۵ تا ۱۰ درصد کربوهیدرات در روزهای کتو یا لو کرب دایت؛ ۲۵ درصد چربی، ۲۵ درصد پروتئین و ۵۰ درصد کربوهیدرات در روزهای آزاد. برای مقابله با این مسئله، میزان مصرف کربوهیدرات را کاهش دهید و نکات بالا را دوباره مرور کنید. برای شرکت در چالش ۱۲ کیلو لاغری با دمنوش گیاهی تا عید، همین الان میتونین مشاوره رایگان بگیرین. همچنین شما می توانید با فیت شو در ارتباط باشید تا مشاوره رایگان بگیرید و رژیم مناسب بدن خود را پیدا کنید. نکته: در این رژیم غذایی به مصرف چربی ها توصیه می شود، اما مصرف چربی های مضر در هر شرایطی ممنوع است. رژیم کتوژنیک به منظور پخش کلان خوراک ها میزان مصرف کربوهیدرات را محدود ، چربی را افزایش و پروتئین را متعادل می کند. افراد اغلب کتوز را با کتواسیدوز اشتباه می گیرند. اگر می خواهید در رابطه با رژیم قلیایی اطلاعاتی کسب کنید می توانید در سایت لاغرفیت از مقالات من که نوشته ام مطالعه نمایید.

ما برای شما یک رژیم لاغری کتوژنتیک ۱۰۰ درصد شخصی سازی شده برای شما تنظیم می کنیم تا بهترین نتیجه را بگیرید. برنامه را دقیق اجرا کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. در تحقیقاتی که روی بیماران دارای دیابت نوع ۲ انجام شد، به این نتیجه رسیدند که ۷ بیمار از ۲۱ بیمار شرکت کننده، بعد از رژیم قادر بودند مصرف داروهای دیابت خود را متوقف کنند. در تحقیق دیگری به این نتیجه رسیدند که افراد با رژیم کتوژنیک ۳ برابر بیشتر از رژیمهای توصیهشده برای افراد دیابتی کاهش وزن داشتند. با رژیم کتوژنیک سطح انسولین بسیار کم می شود، دسترسی به ذخایر چربی آسان شده و چربی سوزی به طور قابل ملاحظه ای افزایش می یابد. اینگونه بگویم اگر شما تمریناتتان را برای چربی سوزی و کاهش درصد چربی انجام می دهید این رزیم می تواند به شما کمک کند اما بر عکس اگر هدف شما از ورزش و تمریناتتان افزایش قدرت و استقامت می باشد این رژیم نه تنها به شما کمک کننده نیست بلکه منجر به کاهش عملکرد شما می شود. افراد دیابتی دچار تغییر در فرایند متابولیسم، افزایش قند خون و عملکرد ضعیف انسولین میشوند.

چرا که شروع ناگهانی آن، باعث تغییر دز داروها و بیاثر شدن آنها میگردد. رژیم کتوژنیک میتواند باعث کاهش قند خون و میزان انسولین در کنار افزایش سطح کتونها در خون شود. این وضعیت، میتواند بدن را در شرایط به نام کتوز قرار دهد. در رژیم لو کرب دایت، مصرف کربوهیدراتها به شدت کاهش مییابد (چیزی حدود ۵ درصد) و چربیها جایگزین آن خواهند شد. از طرفی در این نوع رژیم، شناخت چربیها و کارکرد آنها لازم است و میتوان با پیروی از برخی روشها، این رژیم را موثرتر نمود. یکی از تحقیقات نشان داده است افراد در رژیم کتوژنیک ۲.۲ برابر بیشتر از کسانی وزن کم میکنند که رژیم غذایی کم کالری با چربی کم میگیرند و علاوه بر این میزان تریگلیسرید و کلسترول HDL (کلسترول خوب) آنها نیز بهبود پیدا میکند. این رژیم اولین بار، برای درمان بیماران صرعی به کار گرفته شد؛ اما در حال حاضر، یکی از محبوبترین رژیمهایغذایی، برای کاهش وزن است. به طور خلاصه، هیچ مدرکی مبنی بر اینکه افزایش مصرف پروتئین باعث صدمه به کلیه، نارسایی کبد و پوکی استخوان می گردد ، وجود ندارد. توجه: فهرست بالا بخشی از مواد غذایی بود که می توانید در این برنامه غذایی استفاده کنید. اگر توصیه ما را بخواهید شما می توانید از سایر رژیم ها مثل رژیم کنترل کربوهیدرات استفاده کنید تا با کمترین آسیب وزن کم کنید.

 This  po᠎st w᠎as done by GSA᠎ C​on te nt Gener᠎at or  DE᠎MO​!

رژیم کتوژنیک در درمان صرع

برای داشتن رژیم های اصولی و سالم می توانید به صورت آنلاین رژیم غذایی دریافت کنید، فقط کافی است ثبت نام کنید . بنابراین اگر در طول روز نمی توانید آب بخورید نباید این رژیم را بگیرید. اگر ادامه پیدا کرد سعی کنید سبزیجات حاوی فیبر بیشتری بخورید. برای مثال موز نباید بخورید. کارشناسان اظهار داشتند که شواهدی وجود ندارد که نشان دهد کاهش وزن پایدار برای مدت طولانی ممکن باشد. مدت بسیار زیادی است که رژیم کم کربوهیدراتی یا کتوژنیک بر سر زبانها است و مخالفان و موافقان زیادی دارد. به وضوح مشخص شده است که افزایش سطح تری گلیسیرید در طولانی مدت میتواند منجر به بیماریهای قلبی خطرناک، از جمله سکته قلبی شود. اما روش کار رژیم کتوژنیک مصرف چربی و کاهش مصرف کربوهیدرات است که همین موضوع میتواند بر روی سلامت کلی بدن تاثیر منفی بگذارد. روی رژیم کتوژنیک استاندارد بیش از انواع دیگر تحقیق و بررسی انجام شده و این نوع بیشتر توصیه میشود. این نوع از رژیم کتوژنیک بهطور معمول محتوی ۷۵٪ چربی، ۲۰٪ پروتئین و ۵٪ کربوهیدرات است. رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): این رژیم کربوهیدرات بسیار کم، میزان متعادلی از پروتئین و مقدار زیادی چربی دارد.

کتوژنیک و دیابت

اطلاعاتی که در این مقاله در اختیار شما قرار میدهیم بیشتر رژیم کتوژنیک استاندارد را شامل میشود. ترکیب دقیق آن ۶۰ درصد چربی، ۳۵ درصد پروتئین و ۵ درصد کربوهیدرات را شامل میشود. رژیم کتوژنیک دورهای (CKD): این رژیم شامل دورههای میانی کوتاه با میزان کربوهیدرات بالاتر میشود. ورزشکارانی که به دنبال به حداکثر رساندن قدرت و افزایش حجم عضلات خود هستند ممکن است با رژیم کم کربوهیدرات عملکرد ورزشی شان خیلی تحت تاثیر قرار نگیرد. آنها حتی در یک محیط پزشکی برای درمان بیماریهای مغزی و شرایطی مانند ضربه مغزی و ازدستدادن حافظه آزمایش شدهاند؛ بنابراین جای تعجب نیست که رژیمهای کتوژنیک طولانیمدت، اغلب با افزایش تمرکز و بهبود عملکرد مغز همراه هستند. یکی از پربحث ترین موضوعات پیرامون رژیم کتوژنیک ، تاثیری است که بر عملکرد دارد. یکی از مهمترین و البته موثرترین رژیمهای کاهش دهنده تری گلیسیرید خون، رژیم کتوژنیک و عاری از کربوهیدرات است. هنگامی که کربوهیدرات کمتری مصرف میکنید، بدن شما شروع به سوزاندن چربی برای سوخت میکند. بر همین اساس، شما احتمال کمتری برای بروز مشکلات قلبی حاد خواهید داشت. همین موضوع باعث میشود تا کاهش وزن آنها با سرعت کمتری رخ بدهد.