رئیس ماموریت ملی بهداشت TN می گوید: عوامل روانی به عنوان یکی از خطرات اصلی مرگ و میر مادران در حال ظهور است.


مادران قبل از تولد تحت آموزش یوگا.  فایل

مادران قبل از تولد تحت آموزش یوگا. فایل

شیلپا پرابهاکار ساتیش، ماموریت ملی بهداشت گفت: سوابق کامل تاریخچه دوران بارداری زنان باردار به روز شده در پایش و ارزیابی همگروهی بارداری و نوزاد (PICME)، نرم افزاری برای ردیابی سلامت مادر و نوزاد، به شناسایی خطرات زایمان و کاهش مرگ و میر مادران کمک می کند. کارگردان تامیل نادو.

خانم ساتیش که در کنفرانس سالانه کمیته هماهنگی سراسر هند – کالج سلطنتی متخصصین زنان و زایمان (AICC RCOG) و انجمن اعضای تامیل نادو RCOG در روز یکشنبه صحبت می کرد، گفت که عوامل روانی نیز به عنوان یکی از خطرات اولیه در حال ظهور هستند. مرگ مادران

وی گفت: «در دو ماه گذشته، هفت مورد مرگ ناشی از خودکشی مادران دوران بارداری را شاهد بودیم. ما متوجه شده ایم که طبقه بندی علل مرگ و میر فقط به عنوان کم خونی، فشار خون بالا، یا مشکلات قلبی آسان نیست. عوامل روانی دخیل هستند. افسردگی پس از زایمان چیزی است که باید در مورد آن صحبت کنیم.» وی افزود: در بسیاری از موارد پس از زایمان، از مادر به خوبی مراقبت نمی شود، بنابراین افسردگی پس از زایمان در اوج است و یکی از عواملی است که تأثیر زیادی بر روی آن دارد. هم شرایط روحی کودک و هم مادر.

خانم ستایش افزود که حدود 30 تا 40 درصد از مادران در تامیل نادو برای معاینات قبل از زایمان به موسسات خصوصی مراجعه می کنند و جمع آوری داده های آنها به خصوص در مناطق شهر دشوار است زیرا پرستاران بهداشت شهری به این اطلاعات دسترسی ندارند. او همچنین از AICC RCOG خواست تا آگاهی را در بین بیمارستان های منطقه در مورد ثبت داده ها در PICME گسترش دهد.

در این کنفرانس، دکتر باسکار پال، مشاور ارشد در بیمارستان آپولو، کلکته و صندلی AICC RCOG رهبری را به دکتر اوما رام سپرد. در ادامه، دکتر سومانا منوهار رئیس AICC منطقه جنوبی خواهد بود.