بدون آنتی بیوتیک، پلاسما درمانی برای درمان بیماران بزرگسال کووید: دولت


به دلیل افزایش موارد COVID-19 و H3N2 در بیمارستان دولتی دولتی احمدآباد در 18 مارس 2023، کارکنان بهداشت بخش ایزوله COVID-19 را آماده می کنند.

کارکنان بهداشتی در بحبوحه افزایش موارد COVID-19 و H3N2 در بیمارستان دولتی دولتی احمدآباد در 18 مارس 2023، بخش ایزوله COVID-19 را آماده می کنند. اعتبار عکس: PTI

کارگروه ملی COVID-19 وزارت بهداشت و رفاه خانواده روز یکشنبه دستورالعمل های بالینی اصلاح شده ای را برای مدیریت بیماران بزرگسال COVID-19 صادر کرد.

طبق دستورالعمل‌های جدید، پلاسما درمانی و داروهای دوره نقاهت، از جمله لوپیناویر-ریتوناویر، مولنوپیراویر، فاویپیراویر، آزیترومایسین و داکسی سایکلین برای درمان استفاده نمی‌شوند.

آنتی بیوتیک ها نباید استفاده شوند مگر اینکه ظن بالینی به عفونت باکتریایی وجود داشته باشد. احتمال ابتلای همزمان کووید-19 با سایر عفونت های بومی باید در نظر گرفته شود. در دستورالعمل های اصلاح شده آمده است که کورتیکواستروئیدهای سیستمیک در بیماری خفیف اندیکاسیون ندارند.

گروه ضربت می گوید: فاصله گذاری فیزیکی، استفاده از ماسک در داخل خانه، بهداشت دست، مدیریت علامتی (هیدراتاسیون، ضد تب، ضد سرفه)، نظارت بر درجه حرارت و اشباع اکسیژن (با پالس اکسی متر) حیاتی است، در حالی که افزودن مهم است که در تماس باشید. با پزشک معالج

به بیماران توصیه می شود در صورت مشکل در تنفس، تب شدید/سرفه شدید، به ویژه اگر بیش از پنج روز طول بکشد، فورا به دنبال مراقبت های پزشکی باشند.