با گذشت سه سال از بیماری همه گیر، هیماچال 14 درصد کاهش در موارد خودکشی را گزارش می دهد


جهش در تعداد خودکشی‌هایی که بلافاصله پس از همه‌گیری کووید به دلیل از دست دادن شغل، سلامت ضعیف و عدم اطمینان نسبت به آینده شاهد بودیم، اندکی کاهش یافته و 14 درصد کاهش یافته است.

جهش در تعداد خودکشی‌هایی که بلافاصله پس از همه‌گیری کووید به دلیل از دست دادن شغل، سلامت ضعیف و عدم اطمینان نسبت به آینده شاهد بودیم، اندکی کاهش یافته و 14 درصد کاهش یافته است. | اعتبار عکس: PTI

جهش در تعداد خودکشی‌هایی که بلافاصله پس از همه‌گیری کووید به دلیل از دست دادن شغل، وضعیت نامناسب سلامت و عدم اطمینان نسبت به آینده شاهد بودیم، اندکی کاهش یافته است و با کاهش 14 درصدی از 889 مورد در سال 2021 به 758 مورد در سال 2022 کاهش یافته است.

در مجموع 2502 نفر در سه سال گذشته بین سال‌های 2020 تا 2022 بر اثر خودکشی جان خود را از دست داده‌اند که اکثریت آنها مرد با 1710 نفر و بقیه 792 زن بودند.

بر اساس داده‌های به دست آمده از اداره پلیس، ۷۰۹ نفر در سال ۲۰۱۹ بر اثر خودکشی جان خود را از دست دادند که این تعداد در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به ترتیب به ۸۵۵ و ۸۸۹ نفر در طول اوج همه‌گیری کووید ۱۹ افزایش یافت.

به گفته پلیس، بیشترین تعداد افرادی که بر اثر خودکشی جان خود را از دست داده‌اند، کارگر (28%) و پس از آن زنان خانه‌دار (24%)، دانش‌آموزان (11%)، کارمندان خصوصی (10%)، بازرگانان و کارمندان دولت (هر کدام چهار درصد) هستند. ، کشاورزان (سه درصد) و دیگران (16 درصد).

موارد خودکشی به مسائل مربوط به ازدواج، مسائل مالی، اعتیاد به مواد مخدر، بیماری، بیکاری، روابط عاشقانه ناموفق و سایر مشکلات خانوادگی نسبت داده شده است.

“ما موارد خودکشی را زیر رادار قرار داده بودیم و ثبت شماره 27 را برای ثبت پرونده های خودکشی و تجزیه و تحلیل دلایل پشت چنین اقدامات افراطی شروع کردیم و مداخلاتی را از طریق بخش بهداشت و عدالت اجتماعی برای انجام اقدامات اصلاحی آغاز کردیم که نتیجه داده است.” سانجی کندو به PTI گفت.

همچنین بخوانید | وزارت بهداشت اتحادیه اولین سیاست پیشگیری از خودکشی را در کشور اجرا می کند

پروفایل سنی قربانیان نشان داد که دانش‌آموزان و افرادی که در سنین اولیه ازدواج قرار دارند، در گروه سنی 18 تا 35 سال، علاوه بر آن‌هایی که ازدواج‌های مشکل‌دار و زندگی حرفه‌ای شلوغ، در رده سنی 35 تا 50 سال دارند، بیشتر در معرض خودکشی هستند.

دکتر سانجی پاتاک، مدیر عامل سابق اداره سلامت روان ایالت هیماچال پرادش (HPSMHA) و کارشناس سلامت روان، که در 31 مارس سال جاری بازنشسته شد، کاهش موارد خودکشی را به محو شدن ترومای کووید و افسردگی ناشی از آن نسبت داد.

نظرسنجی انجام شده توسط HPSMHA برای ارزیابی تأثیر روانی این بیماری همه گیر در سال 2021 نشان داد که 42.92٪ از مردم نگران آینده و خانواده خود، 40.46٪ به دلیل ضرر مالی استرس داشتند، 50٪ با مطالعه و تماشا احساس اضطراب و افسردگی می کردند. محتوای مربوط به بیماری همه گیر

کسانی که در مضیقه هستند می توانند با تماس با خطوط کمکی از این لینک، به دنبال کمک و مشاوره باشند.