کارشناسان نگرانند که زمستان ممکن است باعث افزایش COVID-19 شود زیرا AP شش مورد را گزارش می دهد


23 دسامبر 2023 08:44 ب.ظ | به روز شده در 24 دسامبر 2023، 10:10 صبح IST – Visakhapatnam

تعداد موارد COVID-19 احتمالاً در زمستان امسال افزایش می یابد زیرا ویروس به راحتی با شرایط فصلی سازگار می شود و در دمای سرد فعال است. علاوه بر این، افراد در فصل زمستان به سرماخوردگی و سرفه همراه با آبریزش بینی و عطسه مبتلا می‌شوند که به ویروس اجازه می‌دهد به راحتی از فردی به فرد دیگر سرایت کند.

کارشناسان پزشکی همچنین احتمال افزایش سن در سایر موارد مرتبط با تنفس در زمستان را تایید می کنند.

دکتر بوچی راجو، مدیر کالج پزشکی آندرا (AMC) گفت که مردم باید دستورالعمل‌های کلی برای COVID-19 را دنبال کنند و در هنگام مواجهه با فردی با شرایط ناشناخته بهداشتی، اقدامات احتیاطی مناسب مانند پوشیدن ماسک و حفظ فاصله را انجام دهند.

موارد مثبت

از 24 نمونه آزمایش شده در آزمایشگاه مجاز AMC در ویساخاپاتنام، چهار نمونه در روز شنبه مثبت شدند. دکتر راجو گفت که هر کدام یک مورد از کالج های پزشکی کاکینادا و گونتور گزارش شده است که تعداد کل موارد در ایالت تا ساعت 6 بعد از ظهر روز شنبه را به شش مورد رساند.

طبق آخرین دستورالعمل های ما، تعداد آزمایشات را به 50 مورد در روز افزایش خواهیم داد. ما همچنین در حال ارسال نمونه های مثبت برای تعیین توالی ژنوم هستیم هندو.

جهش JN.1

دکتر K. Rambabu، مدیر مؤسسه علوم پزشکی Visakha (VIMS) توضیح داد که JN.1 یک زیرشاخه جدید Omicron است که به نسخه هایی مانند BA 2.86 و XBB 1.5 تبدیل شده است. با این حال، BA 2.86 یک نوع بسیار جهش یافته (بیش از 30 جهش) از نسخه XBB 1.5 بود.

اکنون JN.1 نیز دارای جهش است و نسخه L455S نام دارد. قابلیت انتقال بالاتری نسبت به BA 2.86 دارد. این جهش می دهد [on L455S] یک مزیت انتقال نسبت به JN.1 علاوه بر توانایی فرار ایمنی. علائم مشابه انواع قبلی است، به جز علائم گوارشی بیشتر و تب کمتر. دکتر رامبابو گفت: ما باید برای آزمایش‌های ویروس‌شناسی از آزمایشگاه‌های INSACOG برویم هندو.

در مورد درمان نوع جدید، دکتر رامبابو گفت که داروهایی مانند Paxlovid (یک درمان ضد ویروسی همراه با دو داروی مختلف) موجود برای کووید-19 احتمالاً علیه نوع JN.1 نیز مؤثر است. با این حال، آنتی بادی های مونوکلونال (مولکول های آزمایشگاهی که به عنوان آنتی بادی های جایگزین عمل می کنند) کمکی نمی کنند. دکتر رامبابو نتیجه گرفت: “واکسن های موجود کووید-19 بعید است که به عنوان تقویت کننده علیه JN.1 عمل کنند.”

موارد احتیاط

ماسک زدن

اجتناب از جلسات

اطمینان از تهویه در اتاق های بسته

جداسازی بیماران در صورت مشکوک بودن به عفونت

افزایش تست ها

حفاظت از سالمندان