چرا ادویه های MDH، اورست تحت نظارت بین المللی هستند | توضیح داد


داستان تا اینجا: بحران اعتماد صنعت صادرات ادویه هند را مورد حمله قرار داده است. حداقل پنج کشور – از جمله سنگاپور، هنگ کنگ و ایالات متحده – تحقیقاتی را در مورد آلودگی احتمالی مخلوط ادویه های فروخته شده توسط مارک های برتر هندی، MDH و اورست اعلام کرده اند. در این شکایات به وجود اکسید اتیلن، یک ماده شیمیایی سمی که به عنوان تثبیت کننده مواد غذایی استفاده می شود، فراتر از حد مجاز اشاره شده است. هیئت ادویه هند در پاسخ، آزمایش اجباری محصولات ارسال شده به خارج از کشور را آغاز کرده است و گزارش شده است که با صادرکنندگان برای شناسایی علت اصلی آلودگی کار می کند. بررسی‌های بین‌المللی همچنین درخواست‌هایی را برای سازمان استاندارد و ایمنی غذا در هند برانگیخت تا از بررسی‌های کیفی دقیق ادویه‌ها و پودر کاری فروخته شده در بازارهای داخلی اطمینان حاصل کند.

حادثه مجزا نیست مشاجره‌ها بر نوشیدنی‌های پروتئینی، آب‌میوه‌ها، نوشیدنی‌های بهداشتی و محصولات وارداتی نستله برای نوزادان دامن زده و توجه را به نقص‌های نظارتی و افزایش نگرانی‌های بهداشتی جلب کرده است. Simi TB، که با CUTS International، یک گروه جهانی حمایت از رفاه مصرف کننده، کار می کند، خاطرنشان می کند: «مصرف کنندگان به طور فزاینده ای ایمنی و کیفیت مارک های مورد اعتماد را زیر سوال می برند و متعجبند که تنظیم کننده مواد غذایی در هند چه می کند.

چرا ادویه های هندی با گرما روبرو هستند؟ | توضیح داد

کدام کشورها ایمنی ادویه های هندی را مشخص کرده اند؟

دومینو اولین بار در 5 آوریل لرزید، زمانی که مرکز ایمنی مواد غذایی هنگ کنگ فروش سه مخلوط ادویه MDH (پودر کاری ماسالا، سامبهار ماسالا و پودر کاری ماسالا) و یک ماسالا کاری ماهی اورست را به حالت تعلیق درآورد. این تنظیم کننده گفت که مخلوط ادویه حاوی سطوح بالایی از اکسید اتیلن است و به مصرف کنندگان توصیه کرد از خرید این محصولات خودداری کنند. چند روز بعد، سنگاپور دستور فراخوانی از مخلوط ادویه اورست را صادر کرد و اظهار داشت: “اتیلن اکسید آفت کشی است که برای استفاده در غذا مجاز نیست” و افزود که این آفت کش ادویه ها را برای مصرف انسان نامناسب می کند و در صورت قرار گرفتن در معرض خطر سرطان است. خیلی طولانی

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) که قبلا واردات غذا و ادویه از هند را رد کرده بود، گفت: رویترز که “از گزارش ها آگاه است و در حال جمع آوری اطلاعات اضافی درباره وضعیت است”.

نهادهای نظارتی در مالدیو، استرالیا و بنگلادش برنامه های مشابهی را اعلام کرده اند. Food Standards Australia نیوزلند در بیانیه ای گفت: “ما در حال کار با همتایان بین المللی برای درک موضوع … و تعیین اینکه آیا اقدامات بیشتری در استرالیا مورد نیاز است یا خیر.” سازمان غذا و داروی مالدیو در بیانیه ای در X اعلام کرد که فروش ادویه های تولید شده توسط Everest و MDH را به حالت تعلیق درآورده است. یک مقام رسمی به بنگلادش گفت: بنگلادش در حال جمع‌آوری اطلاعات درباره شرکت‌هایی است که محصولات احتمالاً آلوده را به بنگلادش وارد می‌کنند و قصد دارد «در صورت لزوم» بررسی‌هایی را انجام دهد. استاندارد کسب و کار.

مخلوط‌های ادویه‌ای که پرچم‌گذاری شده‌اند توسط Everest و MDH، بازیگران اصلی صنعت صادرات ادویه هند، تولید می‌شوند. سه واردکننده برتر پودر کاری و مخلوط کاری هند، در سال مالی 2022-23، شامل ایالات متحده (196.2 کرور روپیه)، امارات متحده عربی (170.6 کرور) و بریتانیا (124.9 کرور) هستند. بر اساس داده‌های موقت هیئت ادویه هند، عربستان سعودی، استرالیا، بنگلادش، عمان، کانادا، قطر و نیجریه در رده‌های بعدی قرار دارند. به طور کلی، چین، امارات متحده عربی، بنگلادش و تایلند واردکنندگان اصلی همه ادویه ها و مخلوط ادویه ها از هند هستند.

نگرانی های سلامتی چیست؟

MDH و مخلوط ادویه اورست ظاهرا حاوی سطوح بالایی از یک آفت کش ممنوعه به نام اکسید اتیلن (ETO) هستند. ETO یک گاز بی رنگ، قابل اشتعال و از بسیاری جهات، گاز قابل توجهی است که در ابتدا برای استریل کردن وسایل پزشکی در نظر گرفته شده بود. به عنوان یک ماده شیمیایی در محیط های صنعتی، کشاورزی، و به عنوان یک عامل استریل کننده در محصولات غذایی از جمله ادویه جات ترشی جات، سبزیجات خشک و سایر کالاها استفاده می شود. این ماده شیمیایی به صنعت ادویه جات عمر می کند: آلودگی میکروبی را کاهش می دهد و به نوبه خود، عمر مفید محصولات را افزایش می دهد و نگهداری آنها را ایمن می کند.

این فرآیند همیشه بدون هوا نیست. استفاده نادرست و بیش از حد از ETO ممکن است بقایایی از خود به جای بگذارد و باعث ایجاد ترکیبات سمی و حتی سرطان زا شود و در نتیجه محصول را آلوده کند. یکی از این ترکیبات اتیلن گلیکول است، ماده‌ای که در شربت‌های سرفه ساخت هند یافت می‌شود که با مرگ بیش از 300 کودک در کامرون، گامبیا، اندونزی و ازبکستان مرتبط است. برخی شواهد نشان می دهد قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اکسید اتیلن با سرطان هایی از جمله لنفوم و لوسمی مرتبط است.

سازمان ایمنی غذای اروپا (EFSA) استفاده از ETO و آلودگی ETO را در ادویه های هندی ممنوع کرده است. گزارش اخیر EFSA همچنین نشان داد که مواد شیمیایی سرطان زا در 527 محصول (شامل گیاهان و ادویه جات) مرتبط با هند بین سپتامبر 2020 تا آوریل 2024 یافت شده است. دلایل احتمالی برای یافتن بیش از حد آثار ETO شامل استفاده از آفت کش های غیرمجاز و تکنیک های فرآوری است. کاهش آلودگی میکروبیولوژیکی مشخص شد که آن‌ها منجر به روش‌های پردازش غیربهداشتی پسماندهای تایید نشده (مانند اکسید اتیلن در صمغ گوار و پودر کاری از هند) می‌شوند.

MDH اتهامات مربوط به آلودگی ETO را “بی اساس و غیر قابل اثبات” خوانده است. این شرکت در بیانیه‌ای گفت: «ما به خریداران و مصرف‌کنندگان خود اطمینان می‌دهیم که در هیچ مرحله‌ای از ذخیره‌سازی، پردازش یا بسته‌بندی ادویه‌های خود از اکسید اتیلن استفاده نمی‌کنیم. این سازمان افزود که نه هیئت ادویه جات و نه FSSAI گزارش های ارتباطی یا آزمایشی از مقامات سنگاپور یا هنگ کنگ دریافت نکرده اند.

آیا مقامات ایالات متحده قبلاً ادویه های هندی را رد کرده اند؟

رد FDA ایالات متحده: دلایل رایج، ادویه های رایج، تولید کنندگان

هند چگونه واکنش نشان داده است؟

هیئت ادویه که وظیفه توسعه، ترویج و تنظیم صادرات ادویه و فرآورده های ادویه را بر عهده دارد، زیر نظر وزارت بازرگانی و صنعت فعالیت می کند. در 25 آوریل، مجموعه ای از اقدامات اصلاحی را اعلام کرد – از جمله آغاز آزمایش اجباری محموله های ارسال شده به سنگاپور و هنگ کنگ، و جمع آوری جزئیات فنی و گزارش های تحلیلی از آژانس های مربوطه غذا و دارو. همچنین گزارش شده است که با صادرکنندگانی که محموله‌های آنها به یاد می‌آید کار می‌کند تا به ریشه‌ی این مشکل برسند و «اقدامات اصلاحی را پیشنهاد کنند». آنها گفتند: “بازرسی های کامل در تاسیسات صادرکننده نیز برای اطمینان از رعایت استانداردهای نظارتی در حال انجام است.”

بخشنامه ای به تاریخ 30 آوریل حاوی دستورالعمل هایی برای صادرکنندگان در مورد جلوگیری از آلودگی ETO است که “پس از گفتگوهای دقیق با صنعت ادویه هند” تهیه شده است. اقدامات شامل آزمایش داوطلبانه ETO در مراحل خام و نهایی است. محصولات تحت درمان با ETO به طور جداگانه ذخیره شوند. برای “شناسایی ETO به عنوان یک خطر و ترکیب نقاط کنترل بحرانی در تجزیه و تحلیل خطر”. صادرکنندگان همچنین “به استفاده از روش های جایگزین” مانند استریل کردن با بخار یا پرتودهی تشویق می شوند. هیئت ادویه جات در سپتامبر 2021، پس از اینکه اتحادیه اروپا حضور ETO را در ادویه های صادر شده از هند اعلام کرد، توصیه مشابهی را صادر کرد.

نگرانی عمومی در مورد استانداردهای ایمنی به بازارهای داخلی سرازیر شده است. بر اساس نظرسنجی اخیر حلقه های محلی که پاسخ های 12300 نفر را در 293 منطقه ثبت کرده است، بیش از 7 نفر از هر 10 هندی نگران کیفیت و ایمنی ادویه هایی هستند که مصرف می کنند. تقریباً 36 درصد از آنها «اطمینان نداشتند» که FSSAI ظرفیت یا تمایلی برای اجرای مأموریت خود دارد.

FSSAI به رگولاتورهای ایالتی دستور داده است تا نمونه هایی از مارک های اصلی ادویه، از جمله MDH و Everest را برای آزمایش حضور ETO جمع آوری کنند. طبق بیانیه وزارت بهداشت اتحادیه، این سازمان همچنین در نظر دارد در سال 2024-2025 یک نظارت سراسری را انجام دهد، “برای میوه ها و سبزیجات، سالمونلا در محصولات ماهی، ادویه و گیاهان آشپزی، برنج غنی شده و شیر و محصولات شیر”. نمونه‌های آزمایش‌شده تاکنون تصویر امیدوارکننده‌ای را نشان نمی‌دهند. FSSAI در آخرین نسخه خود اعلام کرد که در سه سال گذشته، نزدیک به یک چهارم نمونه ها استانداردهای نظارتی ناموفق را آزمایش کردند. طبق گزارش ها، این بدنه بیش از چهار نمونه کمبود را در سال مالی جاری آزمایش کرده است، اما داده های نهایی هنوز در حال جمع آوری است.

فعالان خواستار بررسی های ایمنی سختگیرانه پودر کاری و ادویه ها شده اند. شناسایی و کنترل استفاده از ETO در محصولات غذایی؛ و اطمینان از اجرای صحیح هنجارهای نظارتی. گزارش اخیر CUTS همچنین به‌روزرسانی منظم استانداردهای ایمنی مواد غذایی را برای همسویی با شیوه‌های جهانی و بهبود جریان اطلاعات به صنایع غذایی به منظور مطابقت بهتر با مقررات توصیه می‌کند.

این حادثه در مورد ایمنی مواد غذایی در هند چه می گوید؟

خانم سیمی خاطرنشان می کند که علیرغم قوانین سختگیرانه مواد غذایی موجود، مناقشات اخیر “در مجموع بر ماهیت مداوم چالش های ایمنی غذا در بخش های مختلف صنعت غذا تاکید می کند.”

یک چالش عملیاتی است: چشم انداز متنوع غذایی هند، فقدان ثبت سوابق استاندارد و تقلب عمدی در مواد غذایی ممکن است تولیدکنندگان را از ردیابی مؤثر مواد تشکیل دهنده و ارزیابی خطرات احتمالی باز دارد. چالش های دیگر عملیاتی هستند. «بسیاری از شرکت‌ها برای ردیابی مواد تشکیل دهنده، به‌ویژه کالاهای خام کشاورزی، به دلیل فقدان ثبت سوابق استاندارد و تقلب عمدی در مواد غذایی، در تلاش هستند. این امر مانع از ارزیابی خطرات احتمالی توسط تولیدکنندگان می شود و ایمنی کل زنجیره تامین مواد غذایی را به خطر می اندازد. قابلیت ردیابی به ویژه برای مشاغل کوچک و متوسط ​​با منابع محدود چالش برانگیز است.

برخی از آنها موانع لجستیکی هستند. حداقل 10 ایالت/منطقه اتحادیه فاقد آزمایشگاه های دولتی یا خصوصی آزمایش مواد غذایی هستند که طبق قانون FSS الزامی شده است. این آزمایشگاه ها به طور نابرابر در سراسر مناطق توزیع شده اند. تعداد ناکافی افسران ایمنی مواد غذایی؛ گزارش سالانه FSSAI 2021-2022 نشان داد و به دلیل محدودیت منابع، ناکارآمد عمل می کنند. کارشناسان می گویند که عدم پاسخگویی و پیامدهای آن اغلب به این معنی است که سازمان های اجرایی در مجازات اپراتورهای بی پروا مواد غذایی شکست می خورند، که این موضوع را تشدید می کند. برای نمونه‌هایی که زیر استاندارد هستند، حداکثر جریمه تا 5 لک است. بر اساس بخش 59 قانون FSS، مشاغل مواد غذایی که در فروش، ذخیره یا تولید مواد غذایی غیر استاندارد مقصر شناخته می شوند، می توانند با مجازات 3 لک روپیه و سه ماه حبس مجازات شوند.

خانم سیمی می‌افزاید که عملیات FSSAI اغلب فاقد شفافیت است، که «ممانعت از تلاش‌ها برای برآورده کردن استانداردهای ایمنی، ایجاد مسئولیت‌پذیری و اعتماد است. این تنظیم کننده دو سال پیش آزمایش دیگری را در سراسر هند روی ادویه ها انجام داد که نتایج آن هرگز در اختیار عموم قرار نگرفت. نظرسنجی‌هایی که آلودگی در محصولاتی مانند شیر و انگور را نشان می‌دهد «به طور مثبت به رفتار شایع تقلب منجر نشده است».

“نیاز فوری به اقدامات نظارتی سختگیرانه و شفافیت بیشتر در تولید مواد غذایی و استانداردهای ایمنی برای بازسازی اعتماد مصرف کننده و تضمین سلامت و رفاه عمومی وجود دارد.”اتحادیه مصرف کنندگان و جامعه اعتماد (CUTS) هند

بوی بد بی‌اعتمادی در اطراف FSSAI غلیظ می‌شود و اشتهای فزاینده‌ای را نشان می‌دهد که اقدامات نظارتی سخت‌تر و شفافیت در تولید مواد غذایی و استانداردهای صنعت ایمنی وجود دارد. خانم سیمی می‌افزاید: «به جای واکنش‌های واکنشی به حوادث فردی، باید تعهد به نظارت و اجرای پیشگیرانه وجود داشته باشد».