پرستار آندامان در رقابت برای برنده شدن جایزه معتبر پرستاری جهانی


برنده جایزه Padma Shri Shanti Teresa Lakra - پرستار حرفه ای در بیمارستان GB Panth در پورت بلر - که در بین 10 فینالیست برتر برای جایزه جهانی پرستاری Aster Guardians 2023 انتخاب شد که به کارکنان پرستاری در سراسر جهان افتخار می کند.

برنده جایزه Padma Shri Shanti Teresa Lakra – پرستار حرفه ای در بیمارستان GB Panth در پورت بلر – که در بین 10 فینالیست برتر برای جایزه جهانی پرستاری Aster Guardians 2023 انتخاب شد که به کارکنان پرستاری در سراسر جهان افتخار می کند. | اعتبار عکس: PTI

در حالی که همه‌گیری کووید در سراسر جهان بیداد می‌کرد، یک پرستار 49 ساله – شانتی ترزا لاکرا – که در بیمارستان GB Pant در پورت بلر کار می‌کند، با جزر و مد طوفانی شهامت کرد و با یک قایق به جزیره تیرور سفر کرد تا قبیله بدوی جاراوا را واکسینه کند. آنها را از نابودی این بیماری در سال 2021 نجات دهید.

او در سن 51 سالگی در حال حاضر برای دریافت جایزه معتبر جهانی پرستاری 2023 در نظر گرفته شده است.

دو سال پیش، خانم شانتی که سرپرستی یک تیم کوچک پزشکی را بر عهده داشت، در حالی که در دریاهای متلاطم سفر می کرد، یک بار فکر می کرد که وقتی قایق آنها در طوفان در دریای آندامان گرفتار شد، قادر به انجام آن نخواهند بود.

«دریا فوق‌العاده مواج بود، و ما فکر می‌کردیم همه غرق می‌شویم… اما خدا در غیر این صورت خواست و ما موفق شدیم به جاراواها برسیم و واکسینه کنیم. ما همچنین موفق شدیم اقدامات پیشگیرانه ای را که در طول همه گیری باید انجام دهند را برای آنها توضیح دهیم.” PTI از لندن.

جاراواها که کمترین تماس را با افراد خارجی دارند، به ویژه در برابر این بیماری آسیب پذیر بودند، زیرا این قبیله در بهترین زمان ها کمک پزشکی کمی برای آن ها در دسترس است.

در طول سال‌ها، خدمات اختصاصی خانم شانتی به قبایل بدوی جزایر آندامان و نیکوبار نتیجه داد زیرا او برای ده فینالیست برتر جایزه جهانی پرستاری Aster Guardians 2023 انتخاب شد که به کارکنان پرستاری در سراسر جهان افتخار می‌کند.

او در سال 2004 زمانی که پس از سونامی ویرانگر برای کار در میان قبایل اونگه رفت تا پس از مرگ و ویرانی ناشی از طبیعت به آنها کمک کند، مورد توجه قرار گرفت.

در 3 مه، او تماسی از مدیریت پرستاری جهانی Aster Guardians دریافت کرد که به او گفت که به عنوان یکی از ده نامزد نهایی جایزه معتبر انتخاب شده است. او گفت: “بعد از تماس، نتوانستم جلوی اشک هایم را بگیرم… هیجان زده بودم.”

مراسم اهدای جوایز امروز ساعت 7 عصر اینجا در لندن در سالن ملکه الیزابت برگزار خواهد شد و من بسیار هیجان زده هستم که ببینم چه کسی (از بین ده نفر) جایزه اول را خواهد گرفت. من از پدر و مادرم، شوهرم، پسرم و خواهر بزرگم تشکر می کنم که در تمام این سال ها از من حمایت کردند.»

او گفت که کار در میان قبایل بدوی و کوچ نشین آندامان و جزیره نیکابار برای او یک علاقه بوده است.

او از میان 52000 اثر ارسال شده توسط 202 کشور انتخاب شد که 13156 مورد از هند بود. جایزه اول بیش از 2 کرور روپیه جایزه دارد.

در سال 2011، خانم شانتی به دلیل خدمات برجسته اش به جامعه قبیله ای آندامان و نیکوبار، نشان Padma Shri را دریافت کرد. در طول سالها، او اعتماد افراد خجالتی قبیله ای را به دست آورد، بر مانع زبانی غلبه کرد و بی وقفه برای رفاه گروه های قبیله ای آسیب پذیر تلاش کرد.

او گفت: «اگر من این جایزه را برنده شوم، پس می‌خواهم بقیه عمرم را وقف رفاه این افراد قبیله‌ای کنم که به زبان خود مرا «یوما» (شخصیت مادری) می‌خوانند.