هند هنوز به میکروسکوپ اسمیر متکی است. Soumya Swaminathan می گوید که نیاز به ارائه آزمایش مولکولی برای کسانی که علائم دارند وجود دارد


سومیا سوامیناتان، رئیس بنیاد تحقیقات MS Swaminathan، هند هنوز به میکروسکوپ اسمیر برای تشخیص سل (TB) متکی است، در حالی که سازمان بهداشت جهانی (WHO) توصیه کرده است که هر فرد مشکوک به علائم سل باید به آزمایش مولکولی دسترسی داشته باشد. روز شنبه گفت.

او با ارائه یک سخنرانی در مورد «سل در هند: گذشته، حال و آینده» در «CIDSCON 2023»، سیزدهمین کنفرانس سالانه انجمن بیماری‌های عفونی بالینی، گفت که کمتر از 25 درصد موارد سل اعلام شده دارای مولکولی توصیه شده توسط سازمان بهداشت جهانی بوده‌اند. آزمایش کردن.

وی گفت: به ازای هر مورد سل که به دولت اطلاع داده می شود، 2.5 مورد در جامعه وجود دارد و افزود: “تشخیص ضعیف ترین حلقه است. بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، 4.2 میلیون نفر مبتلا به سل در سطح جهان یا تشخیص داده نشده اند یا گزارش نشده اند. مطالعات متعدد نشان داده است که تشخیص مورد ضعیف ترین حلقه در آبشار موارد است.

دکتر صومیا همچنین گفت که مرگ و میر پس از درمان نیز بالا بوده اما در داده های برنامه سل ثبت نشده است و بر نیاز به یافتن موارد فعال تر تاکید کرد. دکتر صومیا اضافه کرد که عدم گزارش دهی و مراقبت نامطمئن از بیماران سل در بخش خصوصی، سوء تغذیه، عدم سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه و نوآوری ها و بیماری های همراه از جمله چالش ها بود.

او همچنین بر نیاز به بهبود نرخ اطلاع رسانی سل، یافتن موارد فعال سل و استفاده بهینه از دستگاه های تست تقویت اسید نوکلئیک مبتنی بر کارتریج (CBNAAT) تاکید کرد.