هند از کشورهای گروه 20 می‌خواهد به همکاری تحقیقات واکسن در پی نابرابری واکسن کووید بپیوندند.


منسوخ منداویه وزیر بهداشت اتحادیه  فایل

منسوخ منداویه وزیر بهداشت اتحادیه فایل | اعتبار عکس: ANI

با توجه به اینکه همه‌گیری کووید-19 نابرابری حاد در توسعه و دسترسی به واکسن را آشکار می‌کند، دولت هند در حال همکاری با دو سازمان غیرانتفاعی پیشرو جهانی برای تشکیل جلسه و ایجاد اجماع بین کشورهای عضو G-20 و سایرین برای یک واکسن جهانی پیشنهادی است. همکاری پژوهشی

منسوخ مندویه، وزیر بهداشت روز شنبه در سخنرانی خود گفت: «همکاری بین‌المللی برای پیشبرد توسعه واکسن برای پاتوژن‌های نوظهور ضروری است و G-20 می‌تواند به عنوان یک پلت فرم حیاتی برای تسهیل همکاری بین دولت‌ها، سازمان‌های تحقیقاتی، شرکت‌های دارویی و سایر ذینفعان باشد.» رویدادی که توسط دپارتمان داروسازی در حاشیه سومین نشست کارگروه بهداشت G-20، یکی از رویدادهای تحت ریاست هند G-20، برگزار شد.

دپارتمان داروسازی با برنامه غیرانتفاعی برای فناوری مناسب در سلامت (PATH) مستقر در سیاتل و ائتلاف نوآوری های آمادگی همه گیر (CEPI) کار می کند که بنیانگذاران آن شامل دولت های هند و نروژ و همچنین بنیاد بیل و ملیندا گیتس هستند. در تلاش برای ایجاد اجماع برای همکاری پیشنهادی نه تنها در میان کشورهای G-20، بلکه کشورهای دعوت کننده ویژه نیز.

نابرابری حاد واکسن

اس. آپارنا، وزیر داروسازی، گفت که همه گیری کووید-19 نابرابری حاد واکسن را برجسته کرد، به طوری که برخی از کشورها واکسن های کووید را تنها 18 ماه پس از انتشار در کشورهای دیگر دریافت کردند. او گفت: “ایده پشت همکاری جهانی تحقیقات واکسن، رسیدگی به این شکاف و امکان دسترسی عادلانه به واکسن ها در صحنه جهانی است.” او افزود: «این همچنین به بهینه سازی منابع ارزشمند و جلوگیری از تکراری شدن کمک خواهد کرد.

بر اساس بیانیه رسمی، این ابتکار بر رسیدگی به شکاف های عمده در تحقیق و توسعه واکسن قبل از همه گیری بعدی، ایجاد ساختار و اصولی برای آمادگی بهتر و ایجاد مکانیزمی برای بهبود هماهنگی و ایجاد محیطی مناسب برای تحقیق و توسعه واکسن تمرکز خواهد کرد.

همچنین بخوانید | شجاعت در برابر طوفان ویروسی داستان سفر واکسن کووید در هند را بیان می کند

کاهش جدول زمانی واکسن

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد که هند قبلاً اقداماتی را برای اطمینان از دسترسی عادلانه تر واکسن در بازار داخلی انجام داده است. دولت برای تشویق تولیدکنندگان واکسن به افزایش ظرفیت تولید خود، مشوق های مالی و فرآیندهای نظارتی را ساده کرده است. آقای مندویه گفت، همچنین اقداماتی را برای اطمینان از در دسترس بودن واکسن ها در مناطق روستایی با استفاده از زیرساخت های موجود مراکز بهداشتی اولیه و سایر امکانات بهداشتی انجام داده است.

راجش بوشان، وزیر بهداشت، گفت که همه گیری کووید-19 بر نیاز به کاهش جدول زمانی تولید واکسن از چند دهه به کمتر از یک سال تاکید کرد. وی افزود: «نیاز به نهادینه کردن آموخته‌های به‌دست‌آمده در طول همه‌گیری در سیستمی است که کشورها را فرا می‌گیرد، در سراسر قاره‌ها گسترش می‌یابد و تضمین می‌کند که آموخته‌های این همه‌گیری به شیوه‌ای عادلانه در دسترس همگان قرار می‌گیرد.»