مطالعه ارتباط بین افسردگی و خطر ابتلا به بیماری قلبی در بزرگسالان جوان را نشان می دهد


بر اساس یک مطالعه جدید، بزرگسالان جوانی که احساس افسردگی یا افسردگی می کنند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های قلبی عروقی (CVD) و سلامت ضعیف قلب هستند.

طبق یک مطالعه جدید، بزرگسالان جوانی که احساس افسردگی یا افسردگی می کنند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های قلبی عروقی (CVD) و سلامت ضعیف قلب هستند. | اعتبار عکس: Getty Images/iStockphoto

طبق یک مطالعه جدید، بزرگسالان جوانی که احساس افسردگی یا افسردگی می کنند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های قلبی عروقی (CVD) و سلامت ضعیف قلب هستند.

این مطالعه همچنین نشان داد که بزرگسالان جوانی که خود گزارش می‌دهند احساس افسردگی می‌کنند یا روزهای سلامت روانی ضعیفی داشته‌اند، در مقایسه با همسالان خود که مشکلات سلامت روانی ندارند، در معرض حملات قلبی، سکته مغزی و عوامل خطر بیشتری برای بیماری‌های قلبی هستند.

این مطالعه توسط محققان پزشکی جانز هاپکینز انجام شد که داده‌های بیش از نیم میلیون نفر را بین سنین 18 تا 49 سال تجزیه و تحلیل کردند.

این یافته ها به شواهد رو به رشدی اضافه می کند که CVD را با افسردگی در میان بزرگسالان جوان و میانسال مرتبط می کند و نشان می دهد که رابطه بین این دو می تواند در اوایل بزرگسالی شروع شود، مطالعه منتشر شده در مجله انجمن قلب آمریکا گفت.

زمانی که استرس، مضطرب یا افسرده هستید، ممکن است احساس خستگی کنید و ضربان قلب و فشار خون شما افزایش یابد.

گاریما شارما، دانشیار پزشکی جان هاپکینز و کارشناس ارشد، می‌گوید: «همچنین رایج است که احساس ناراحتی می‌تواند منجر به انتخاب‌های سبک زندگی نامناسب مانند سیگار کشیدن، نوشیدن الکل، کمتر خوابیدن و عدم تحرک بدنی شود – همه شرایط نامطلوبی که بر قلب شما تأثیر می‌گذارند.» نویسنده مطالعه

شارما و همکارانش داده‌های 593616 (بیش از 5.9 میلیون) بزرگسال را که در سیستم نظارت بر عوامل خطر رفتاری شرکت داشتند، یک نظرسنجی ملی که بین سال‌های 2017 تا 2020 انجام شد، مورد بررسی قرار دادند.

این نظرسنجی شامل سؤالاتی در مورد اینکه آیا تا به حال به آنها گفته شده است که دارای یک اختلال افسردگی هستند، چند روزی که در ماه گذشته (0 روز، 1 تا 13 روز یا 14 تا 30 روز) سلامت روانی ضعیفی داشته‌اند، یا خیر، تجربه کرده‌اند یا خیر، می‌شد. در این مطالعه آمده است که حمله، سکته مغزی یا درد قفسه سینه، و اگر آنها عوامل خطر بیماری قلبی عروقی داشته باشند.

بر اساس این مطالعه، عوامل خطر شامل فشار خون بالا، کلسترول بالا، اضافه وزن/چاق بودن، سیگار کشیدن، دیابت و فعالیت بدنی و رژیم غذایی ضعیف بود. طبق این مطالعه، افرادی که دو یا بیشتر از این عوامل خطر را داشتند، سلامت قلبی عروقی نامناسبی داشتند.

این مطالعه نشان داد که از هر پنج بزرگسال، یک نفر افسردگی دارد یا اغلب احساس ضعف می‌کند، این مطالعه نشان می‌دهد که ممکن است در آخرین سال مطالعه، که سال اول همه‌گیری کووید-19 بود، نرخ‌های بالاتری وجود داشته باشد.

این مطالعه نشان داد که به طور کلی، افرادی که چندین روز احساس ناراحتی خود را گزارش کردند، ارتباط قوی‌تری با بیماری‌های قلبی عروقی و سلامت ضعیف قلب داشتند.

در مقایسه با افرادی که در 30 روز گذشته هیچ روز سلامت روانی ضعیفی را گزارش نکرده‌اند، شرکت‌کنندگانی که تا 13 روز سلامت روانی ضعیفی را گزارش کرده‌اند، 1.5 برابر بیشتر احتمال ابتلا به CVD را داشتند، در حالی که احتمال ابتلا به CVD در آن‌هایی که 14 روز یا بیشتر از آنها 14 روز بود، دو برابر بود. در این مطالعه آمده است که ارتباط بین سلامت روان ضعیف و CVD بر اساس جنسیت یا وضعیت شهری/روستایی تفاوت معناداری ندارد.

یاآ آدوما کواپونگ، محقق فوق دکتری در پزشکی جانز هاپکینز و نویسنده ارشد این مقاله گفت: “رابطه بین افسردگی و بیماری قلبی یک جاده دو طرفه است. افسردگی خطر ابتلا به مشکلات قلبی را افزایش می دهد و افرادی که بیماری قلبی دارند افسردگی را تجربه می کنند.” مطالعه.

Kwapong گفت: “مطالعه ما نشان می دهد که ما باید سلامت روان را در میان بزرگسالان جوان اولویت بندی کنیم و شاید غربالگری و نظارت بر بیماری قلبی را در افراد دارای شرایط سلامت روان افزایش دهیم و بالعکس برای بهبود سلامت کلی قلب.”

کواپونگ می‌گوید این مطالعه جدید تنها تصویری از سلامت قلب و عروق در میان جوانان مبتلا به افسردگی ارائه می‌دهد و مطالعات جدید باید به بررسی تأثیر افسردگی بر سلامت قلب و عروق در طول زمان بپردازد.