مرکز بهداشت خانواده در کوژیکود اولین مرکز مراقبت های بهداشتی آنتی بیوتیکی هوشمند در کشور است


24 نوامبر 2023 09:24 ب.ظ | به روز شده در 26 نوامبر 2023 ساعت 01:08 بعد از ظهر IST – Thiruvananthapuram

بر اساس بیانیه ای که توسط اداره بهداشت منتشر شده است، مرکز بهداشت خانواده در Kakkodi در منطقه Kozhikode به اولین مرکز مراقبت های بهداشتی هوشمند آنتی بیوتیک در کشور تبدیل شده است.

بیمارستان‌هایی که 10 معیار مبتنی بر دستورالعمل در مورد محدود کردن مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها را برآورده می‌کنند، به عنوان بیمارستان‌های هوشمند آنتی‌بیوتیک درجه‌بندی می‌شوند. در این بیانیه آمده است که تمام بیمارستان‌های این ایالت به صورت مرحله‌ای به بیمارستان‌های هوشمند آنتی‌بیوتیک تبدیل خواهند شد.

استفاده بیش از حد یا استفاده غیرمنطقی از آنتی بیوتیک ها می تواند منجر به مقاومت ضد میکروبی شود، وضعیتی که در آن موجودات میکروبی در برابر داروهایی که برای درمان بیماری های ناشی از این ارگانیسم ها هستند مقاومت ایجاد می کنند. AMR یک تهدید جهانی برای سلامت انسان است.

برنامه اقدام در محل

دولت ایالتی برای جلوگیری از سوء مصرف آنتی بیوتیک ها و تبدیل کرالا به ایالتی با سواد مقاومت ضد میکروبی، یک برنامه عمل مبتنی بر علم تدوین کرده است.

در حالی که چندین بیمارستان به شبکه نظارت AMR Kerala پیوسته‌اند، برخی بیمارستان‌ها ترجیح داده‌اند خود را دور نگه دارند. همه بیمارستان ها باید بخشی از شبکه نظارتی AMR شوند.

برای اولین بار، کمیته های AMR در سطح بلوک و منطقه تشکیل شده است و یک برنامه عمل واضح برای تشویق آگاهی AMR در بین مردم تهیه شده است. چندین فعالیت در سراسر ایالت در سطح بلوک و منطقه به عنوان بخشی از هفته جهانی آگاهی نسبت به مقاومت ضد میکروبی که از 18 تا 24 نوامبر برگزار می شود، سازماندهی شده است.