مرکز از ایالت‌ها و سرزمین‌های اتحادیه می‌خواهد به اشباع ۱۰۰ درصدی کارت آیوشمن بهارات دست یابند.


منسوخ منداویا، وزیر بهداشت و رفاه خانواده، روز جمعه در سواستایا چینتان شیویر، در دهرادون سخنرانی می کند.

منسوخ منداویا، وزیر بهداشت و رفاه خانواده، روز جمعه در سواستایا چینتان شیویر، در دهرادون سخنرانی می کند. ، اعتبار عکس: ANI

دولت اتحادیه از همه ایالت‌ها و سرزمین‌های اتحادیه خواسته است تا با استفاده از خدمات کارکنان مراقبت‌های بهداشتی در سطح مردم به اشباع 100% کارت آیوشمان بهارات دست یابند. آیوشمن بهارات پرادان مانتری جان آروگیا یوجانا (AB-PMJAY) به عنوان بزرگترین طرح بیمه درمانی تحت حمایت دولت در جهان ثبت شده است.

همچنین بخوانید | درمان به ارزش 61501 کرور توسط آیوشمن بهارات پرادان مانتری جان آروگیا یوجانا ارائه شده است

همچنین به ذینفعان دستور داده شده است که دفاتر ایالتی ایجاد کنند و برنامه را بررسی و نظارت منظم کنند. مانسوخ مانداویا، وزیر بهداشت اتحادیه روز جمعه ضمن قدردانی از آندرا پرادش، اوتار پرادش و کارناتاکا برای کارهای انجام شده تحت این طرح، گفت که مدل‌های بهداشتی هیچ کشور دیگری به دلیل تنوع و نیاز به راه‌حل‌های سفارشی قابل پذیرش در هند نیست.

او در افتتاحیه این دو روز سخنرانی می کرد سواستیا چینتان شیویر (اردوگاه طوفان فکری در مورد سلامت) در دهرادون در اوتاراکند.

Ayushman Bharat PM-JAY برای بیش از 12 کرور خانواده فقیر و آسیب پذیر (تقریباً 55 کرور ذینفع) که 40 درصد پایینی جمعیت هند را تشکیل می دهند، سالانه 5 میلیون روپیه برای هر خانواده برای بستری شدن در بیمارستان مراقبت های ثانویه و ثالث ارائه می کند.

مزایای این طرح در سراسر کشور قابل حمل است، به این معنی که یک ذینفع می‌تواند برای استفاده از درمان بدون نقد به هر بیمارستان دولتی یا خصوصی مجهز در کشور مراجعه کند. این خدمات شامل تقریباً 1929 روش است که تمام هزینه‌های مربوط به درمان را پوشش می‌دهد، شامل اما نه محدود به داروها، لوازم، خدمات تشخیصی، هزینه‌های پزشک، هزینه اتاق، هزینه جراح، هزینه‌های OT و هزینه‌های ICU.

بیمارستان های دولتی برای خدمات مراقبت های بهداشتی برابر با بیمارستان های خصوصی بازپرداخت می شوند.

فرد واجد شرایطی که قبل از تحت پوشش قرار گرفتن تحت پوشش PM-JAY از هر گونه شرایط پزشکی رنج می‌برد، از همان روزی که ثبت‌نام می‌کند، تحت این طرح تحت درمان قرار می‌گیرد.

وزیر گفت: چینتان شیویر به اشتراک گذاری بینش ها، بهترین شیوه ها، تجارب ارزشمند، و پیشنهادات از کشورهای مختلف برای غنی سازی سیاست های با هدف طراحی طرح هایی برای رفاه بزرگترین ذینفع را ممکن می سازد.

همچنین بخوانید | کارت شناسایی یکپارچه برای آیوشمن بهارات PM-JAY

راجش بوشان، وزیر بهداشت، همچنین مروری بر جلساتی که جنبه‌های مختلف مراقبت‌های بهداشتی در هند امروز را پوشش می‌دهند، ارائه کرد.

کتاب های مختلف از جمله مجموعه ای از بهترین شیوه ها، آیوشمن بهارات، مراکز سلامت و تندرستی – داستان های موفقیت از میدان، تحقیق تا اقدام – بینش ها و پیامدهای خط مشی، و توصیه هایی برای توانبخشی پزشکی افراد آسیب دیده پس از زلزله، در مراسم افتتاحیه آزاد شدند.